Gå til innhold

Nytt hovedkort, prosessor og ram

DrErling

Anbefalte innlegg

Asus A7V333-R VIA KT333 USB2.0 IEEE1394 UDMA133

Apacer 256MB PC-333 DDR PC2700 Original

AMD Athlon XP 1800 1.53GHz Socket A 266FSB Tray

Tenker meg 11,5*150 innen rekkevidde. Altså 1725mhz.

___________________________________ ELLER

Asus P4S333 S-478 SIS645 3xDDR UDMA100

Apacer 256MB PC-333 DDR PC2700 Original

Intel P4 S-478 1.6a 400MHz 512K 13u FCPGA Boxed

Tenker meg også her 150fsb innen rekkevidde, men noe vanskeligere enn med den første. 150fsb vil tilsi 2400mhz overclock, som jo er meget mye. 133 er sikkert mere sansynlig å nå. 133fsb gir 2133mhz.

Hva gir best ytelse? 2133mhz p4, eller 1725mhz XP?

Takler Rambus tilsvarende overklokking, så er kanskje abit TH7-II raid et alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

w00t?

RDRAM bedre for overklokking? Jeg trodde det var helt motsatt jeg. Men i så fall så er det jo liten tvil. Det er TH7-II som topper http://www.overclockers.com også et par sis645 chipsett, men rdram@ går mye fortere enn ddrram@ så.....

Uff, dette ble vanskeligere enn beregnet. Det var så lett før, når liksom athlon var det eneste riktige, og før det igjen, da intel var det eneste riktige. Akkurat nå er jeg liksom ikke helt sikker.....

:-/

Lenke til kommentar

Det er liiiiiiiite støy på min Athlon også. Synes det er håpløst å diskutere om at viftene på Athlon bråker mer enn Pentium. Det kommer vel helt an på hvilken vifte du kjøper det. Du får både utrolig bråkete vifter og veldig stillegående vifter, til BÅDE AMD og Intel prosessorer. Selv har jeg en Noisecontrol Silverado vifte på min Athlon. Den er tilnærmet lydløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...