FuzzFuet Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hei! Noen som har tips om et gratis program je kan bruke til å klone en harddisk? Skal bytte ut fra snurredisk til SSD i laptopen, har ganske fresh install så ønsker ikke og formatere Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 How to Migrate to a Solid-State Drive Without Reinstalling Windows Samsung Data Migration Software (Om du har samsung SSD) Nå kan slike programmer gi problemet så er lurt å ha AHCI aktivert på begge diskene og ha GPT disk. Da programvaren pleier kun å klone partisjonene, men ofte blir slike ting ignoriert. Skal du senere ha raid bør du vurdere å reinstallere selv, og ta backup først da det blir enklere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Det kan være like enkelt å bruke Windows egen 'Image Backup'. Det er ikke kloning, men resultatet er akkurat det samme. Du lager en backup til en USB disk, bytter til SSD, booter en Windows DVD, og legger image inn på SSD. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Takk for tips! Jeg fant par programmer som cloner også. http://www.macrium.com/reflectfree.aspx http://download.cnet.com/Paragon-Backup-Recovery-Free-64-bit/3000-2242_4-10972187.html Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Låner tråden min litt jeg, håper det går bra for trådstarter Jeg har en 180Gb Intel SSD i en gammel 2011 MacBookPro som jeg skal selge som rep objekt. Ønsker å beholde SSD og sette inn en 160Gb snurredisk jeg har liggende slik at den er "komplett" til den som kjøper den. Jeg satt i hele går kveld og prøve å få det til, men det å clone til en mindre disk ikke er bare bare... Noen som vet av noe som funker?? Har prøvd: - Acronis True Image HD starter opp, men etter 1min sier det at cloning er fullført å stopper... - Macrium Reflect Free som har funket fint for meg tidligere sier bare disken er for liten og vil ikke justere størrelsen på partisjonene. - AOMEI Backupper kan kun clone interne disker (SATA) og ikke via usb.. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Fiksa det shø! Reduserte partisjonen slik at disken så mindre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå