Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

leter etter en veldig liten forsterker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt at stuen min bør ha en minimalist bokhyll stereoanlegg men problemet er forsterker størrelser. 

På den amerikanske amazon (også tysk) har vi en som er nesten perfekt, med bare volumknotten og strømbrytter og med god sensitivitet. Finnes den eller noe like i norske butikker? 

Den eneste butikken jeg skekket med viste meg noe med vacuum tubes som var nesten 6,000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den amerikanske amazon (også tysk) har vi en som er nesten perfekt, med bare volumknotten og strømbrytter og med god sensitivitet. Finnes den eller noe like i norske butikker?

Har ikke svar på spørsmålet, men blir litt nysgjerrig. Hvordan/med hva skal denne forsterkeren brukes? En forsterker uten inngangsvelger blir veldig begrenset bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, dette er en hard nøtt.

Trådstarter første post på forumet...

Amazon link har klasse D forsterker som er i andre enden av skalaen, selv om klasse D begynner å bli stuerent. Tubes-forsterkere er noe annet og tror neppe du trenger det. Slike forsterkere settes ikke inn i et Billy-skap omkranset av støvete bøker.

Som andre har sagt, vurder aktive høytalere. Vurder merket Genelec dersom du vill ha det samme som NRK og du har god råd! (Finnes mange andre brukernes i budsjettene oxo.)

Fin om trådstarter opplyser om musikksmak og lydkilde.

Skal bli spennende å lese trådstarter 2. tråd.

Velkommen til forumet btw! Gjerne fyll inn litt mer data på side din som alder osv.

Lenke til kommentar

Har ikke svar på spørsmålet, men blir litt nysgjerrig. Hvordan/med hva skal denne forsterkeren brukes? En forsterker uten inngangsvelger blir veldig begrenset bruk.

bra spørsmal, men i det siste årene har jeg vært fornøyd med bare AirPlay kilder hjemme, so kanskje den eneste kilden er en vanlig AirPort Express.

Men friheten til å bytte til Line-In på fronten er også bra, mens festen er i gang eller når som helst. Og takk for anbefalingen, mongojarle. Aldri så BRIK før. 

Hmm, dette er en hard nøtt.

Trådstarter første post på forumet...

Amazon link har klasse D forsterker som er i andre enden av skalaen, selv om klasse D begynner å bli stuerent. Tubes-forsterkere er noe annet og tror neppe du trenger det. Slike forsterkere settes ikke inn i et Billy-skap omkranset av støvete bøker.

Som andre har sagt, vurder aktive høytalere. Vurder merket Genelec dersom du vill ha det samme som NRK og du har god råd! (Finnes mange andre brukernes i budsjettene oxo.)

Fin om trådstarter opplyser om musikksmak og lydkilde.

Skal bli spennende å lese trådstarter 2. tråd.

Velkommen til forumet btw! Gjerne fyll inn litt mer data på side din som alder osv.

Genelec er litt mer crazy enn jeg trenger, men interessant uansett. For det meste er det lav musikk og radio som vi spiller hjemme. 

Kanskje dere har rett (og super rett på nesen med Billy-skapet). Det er virkelig aktive høytalere som passer best her. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med denne som omtales på dinside.no? http://dinside.no/933826/bluetooth-forsterker-til-et-par-hundrelapper

Tror dette er samme forsterker: http://www.powermaxx.no/lyd/soundmaxx-miniforsterker?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=adwordstxt&gclid=COOK2qSR-8sCFQXecgodekoGng

Og så har du denne fra Siba: http://www.siba.no/lyd/hjemmekinosystem/andersson-mia-2-0-114063

Ingen av disse kan vel sies å gi HiFi-lyd så avhengig av dine preferanser er det muligens bedre å gå for en litt større enhet fra et kjent merke.

Endret av NoBo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...