DevN Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ok, tror jeg har koblet alt riktig. I følge BIOS-en står viften på 4760 (ca) RPM. Prøvde Motherboard Monitor, som jeg ikke fikk til å virke, kun hastigheten på CPU-en står. Har overklokket 200MHz, og i følge BIOS ligger temperaturen på 36". Nå bråker denne Smart Case Fan 2, veldig høyt på full guffe, og får ikke til å slå den ned. Har fått ut den skugreien på baksiden av kabinettet, og satt en isoleringstapebit. Den så litt åpen ut bakpå, dermed var det vel fare for at den overførte litt strøm til kabinettet hvis den var borti, og hvis jeg i midlertid tok i det, så var det kanskje skadelig for maskinen, elns. Uansett, prøvde å ta av tapebiten for å sjekke om det virker, uten hell. Har sjekket kontaktene og de sitter skikkelige i. Brukte imidlertid en "overgangskabel", så kontaktene ble koblet sammen med 5.25" kontakter. Så, noen løsning? I stad så var det tilfeller når vi skrudde på denne reguleringen, at viften ble stillere, men den ville ikke holde seg slik, og nå skjer det ikke noe i det hele tatt så vidt jeg kunne finne ut. Løsninger? Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 For å kunne regulere vifta manuelt, må du fjerne den jumperen som sitter på vifta, og koble på ''speed controllern''. Samme prinsipp som de fleste av Thermaltake's vifter... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Har nok prøvd det allerede. Ingen forskjell! Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei zalo sliter du fortsatt med viftene dine? Har du funnet ut noe mer om reguleringen? Er du ellers fornøyd med Smart Fan vifta? Vurdere et par slike selv Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hei. Fant ut av dette med viften. Var kanskje bare jeg som var litt dum. Prøvde både med sensor og jumper på ledningen, men fikk ikke manuell stilling, så prøvde uten noe koblet til ledningen, da virket det. Men kommer an på hvor mye kjøling du trenger det, den kan være veldig bråkete. Har min på 3300 rpm, er litt støy, men men... Irriterer meg ikke så mye. MEN FYTTIKATTA PÅ FULL... :O Hvem i all verden holder ut i et sånt spetakkel??? Synes ellers den er meget bra, kjøler veldig bra. Endret 26. november 2003 av zalo Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ok det var godt å høre Har selv en Volcano 9 CPU vifte som også bråker noe grenseløst på 4800RPM, helt enig i at det ikke funker i lengden... Men tror jeg går for et par sånne vifter selv da, siden du er fornøyd! Ha en fortsatt flott kveld! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Som kabinettvifter? 3 sånne vifter på fullt.. Ha en fin kveld du også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå