Gå til innhold

Themaltake Smart Case Fan 2.

DevN

Anbefalte innlegg

Ok, tror jeg har koblet alt riktig. I følge BIOS-en står viften på 4760 (ca) RPM.

Prøvde Motherboard Monitor, som jeg ikke fikk til å virke, kun hastigheten på CPU-en står.

Har overklokket 200MHz, og i følge BIOS ligger temperaturen på 36".

Nå bråker denne Smart Case Fan 2, veldig høyt på full guffe, og får ikke til å slå den ned. Har fått ut den skugreien på baksiden av kabinettet, og satt en isoleringstapebit. Den så litt åpen ut bakpå, dermed var det vel fare for at den overførte litt strøm til kabinettet hvis den var borti, og hvis jeg i midlertid tok i det, så var det kanskje skadelig for maskinen, elns. Uansett, prøvde å ta av tapebiten for å sjekke om det virker, uten hell.

Har sjekket kontaktene og de sitter skikkelige i. Brukte imidlertid en "overgangskabel", så kontaktene ble koblet sammen med 5.25" kontakter.

Så, noen løsning?

I stad så var det tilfeller når vi skrudde på denne reguleringen, at viften ble stillere, men den ville ikke holde seg slik, og nå skjer det ikke noe i det hele tatt så vidt jeg kunne finne ut. Løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. :)

Fant ut av dette med viften. Var kanskje bare jeg som var litt dum.

Prøvde både med sensor og jumper på ledningen, men fikk ikke manuell stilling, så prøvde uten noe koblet til ledningen, da virket det. :)

Men kommer an på hvor mye kjøling du trenger det, den kan være veldig bråkete. Har min på 3300 rpm, er litt støy, men men... Irriterer meg ikke så mye. MEN FYTTIKATTA PÅ FULL... :O Hvem i all verden holder ut i et sånt spetakkel???

Synes ellers den er meget bra, kjøler veldig bra.

Endret av zalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...