Fotoskrulla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Blå time Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Ser ingen grunn til å velge bort noen i denne serie da de to først blir såpass forskjellige bare av lys eller mangel på sådant. V3 hadde nok fortjent en mer grå bakgrunn for forgrunnen forsvinner helt mot hvit. Først tenkte jeg halvering av forgrunnen, men etter å ha skiftet bakgrunn sier jeg kutt 2-3cm nede for man blir sittende å forsøke å se hva som finnes der. En svært forsiktig lysning av hele bildet er jo også en løsning. Roar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Ser ingen grunn til å velge bort noen i denne serie da de to først blir såpass forskjellige bare av lys eller mangel på sådant. V3 hadde nok fortjent en mer grå bakgrunn for forgrunnen forsvinner helt mot hvit. Først tenkte jeg halvering av forgrunnen, men etter å ha skiftet bakgrunn sier jeg kutt 2-3cm nede for man blir sittende å forsøke å se hva som finnes der. En svært forsiktig lysning av hele bildet er jo også en løsning. Roar Hei Roar! Hyggelig du stakk innom i dag, det ville blitt stusslig uten deg.. Problemet med lysning er at det blir lyse områder rundt trærna i orådet mot himmelen, det ser litt underlig ut. Men en kan jo lysne litt forgrunnen separat kanskje. Skal prøve når jeg får tid. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Fotografering i blåtimen kan gi stemningsfulle og flotte bilder. Jeg la også merke til at det har blitt litt "halo" eller "glorie" rundt trærne på V1 som jeg liker best. Synes blåtonene ble finest her. Jeg har også erfart dette da jeg har prøvd å lysne bilder som i utgangspunktet har blitt litt for mørke. Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Fotografering i blåtimen kan gi stemningsfulle og flotte bilder. Jeg la også merke til at det har blitt litt "halo" eller "glorie" rundt trærne på V1 som jeg liker best. Synes blåtonene ble finest her. Jeg har også erfart dette da jeg har prøvd å lysne bilder som i utgangspunktet har blitt litt for mørke. Mvh. Rolf Hei Rolf! Takk for fin kommentar! Ikke lett å ta bilde i mørket, men kanskje øvelse gir mester en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg