Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Umulig at jeg er far, bekreftet far, svindlet? lurt?

Anbefalte innlegg

Hvis en kvinne voldtar en mann, blir gravid og beholder barnet.

Må han fremdeles betale bidrag?

Ja. Barnet er ikke skyld i voldtekt.
Sant, men faren er ikke skyld i farskapet heller

Barnebidrag er ikke ikke Lottogevinst til mor fordelt over 18 år, men penger som skal tilfalle og brukes på barnet. Derfor er det likegyldig hvordan barnet er blitt til.

Hva mor velger å gjør med pengene er noe helt annet.

Jeg tenker at i slike spesielle tilfeller burde f.eks myndighetene betalt barnebidraget for å unngå at det går utover voldtektsofferet økonomisk i 18 år.

Det vil også være en psykisk belastning å hver måned måtte betale for konsekvensen av en voldtekt man har vært utsatt for.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter i en verden av total forvirring. 

Historien:

Snakka med ei jente over internett for vel ett års tid siden. Ble så vi møttes en gang. 

Jeg hadde litt dårlige vibber siden hun virka litt crazy og sa ting som om at hun ønsket barn osv av og til. 

Det endte med at vi rota i bila mi og jeg runket på puppene hennes. Etterpå slapp jeg henne av og vi møttes aldri igjen. 

1: Hvor lang tid gikk det fra du ejakulerte på henne til du slapp henne av?

2: Hva gjorde hun i mellomtiden - tørket hun seg, bare kledde på seg, eller hva?

Jeg har vanskelig for å tro at dersom hun tok på seg BH og genser, gikk ut av bilen, ut av syne for deretter å skulle samle opp sæden at den fortsatt er levedyktig.

3: Hvordan foregikk farskapstesten - KAN den være falsk/rigget, eller kan du ha gitt henne mulighet til å forbytte prøven din med en annens?

Sørg for at du ved ny DNA-test er 100% sikker på hendelsesforløpet, så du vet at både din og barnets prøve går forseglet til et seriøst selskap, og at du får svaret direkte derfra.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sperm kan overleve i luft i ca 20-60 minutter, avhengig av varme, luftkvalitet og fuktighet.

Joda, men hvis man tar på seg et plagg utenpå spermen, som da gnir det utover og gjør at væsken tørker rimelig fort, skal det godt gjøres å få plukket opp levedyktig masse for så å innføre den med suksess - hun skal ha hatt forbannet mye flaks og god timing om en slik metode førte til graviditet.

Lenke til kommentar

Historien:

Snakka med ei jente over internett for vel ett års tid siden. Ble så vi møttes en gang. 

Jeg hadde litt dårlige vibber siden hun virka litt crazy og sa ting som om at hun ønsket barn osv av og til. 

Det endte med at vi rota i bila mi og jeg runket på puppene hennes. Etterpå slapp jeg henne av og vi møttes aldri igjen. 

Litt under enn ett år senere mottar jeg krav om farskapstest.... ikke skjønner jeg stort men tar testen.

Nå ha jeg fått svar, jeg ER faren.... 

Hva i helvette har hendt her? jeg er 100% sikker på at jeg ikke hadde min penis inni henne. Har hun tatt min sæd og puttet den inn i musa si? Hvilke alternativer har jeg i livet nå?

Har fått meg stabil kjæreste det siste året og vi snakker om hvordan livet vårt skal bli sammen, hun er den jeg alltid har drømt om og jeg har aldri vært så lykkelig. er 29 år gammel og frykter at dama stikker nå og jeg er stuck med en unge med ei totalt mental crazy kjerring jeg overhodet ikke vil ha noen som helst assosiasjon med. Jeg ser ingen utveier, jeg ser ingen måter jeg noen gang kan få et godt liv nå. Ting er veldig mørkt for meg.

Anonymous poster hash: 21825...69e

Sorry, men du er nok i en lei situasjon. Historien er lite troverdig uansett hvor sann den er eller hva som skulle skje desverre. Høres helt vilt ut. Kun vitner eller fysisk bevis hjelper deg 

Lenke til kommentar

Historien:

Litt under enn ett år senere mottar jeg krav om farskapstest.... ikke skjønner jeg stort men tar testen.

Hva i helvette har hendt her? jeg er 100% sikker på at jeg ikke hadde min penis inni henne. Har hun tatt min sæd og puttet den inn i musa si? Hvilke alternativer har jeg i livet nå?

Har fått meg stabil kjæreste det siste året og vi snakker om hvordan livet vårt skal bli sammen, hun er den jeg alltid har drømt om og jeg har aldri vært så lykkelig. er 29 år gammel og frykter at dama stikker nå og jeg er stuck med en unge med ei totalt mental crazy kjerring jeg overhodet ikke vil ha noen som helst assosiasjon med. Jeg ser ingen utveier, jeg ser ingen måter jeg noen gang kan få et godt liv nå. Ting er veldig mørkt for meg.

Sorry, men du er nok i en lei situasjon. Historien er lite troverdig uansett hvor sann den er eller hva som skulle skje desverre. Høres helt vilt ut. Kun vitner eller fysisk bevis hjelper deg 

Med hva, troverdigheten? Er han far til barnet, så må han nok betale uavhengig av hvordan det skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Historien:

Med hva, troverdigheten? Er han far til barnet, så må han nok betale uavhengig av hvordan det skjedde.

Hvis det er pga at hun har lurt han og de ikke har sex vil jeg kanskje tro det ikke er svart hvitt? Hvis versjonen stemmer er det jo svindel

Lenke til kommentar

Han sier selv at han har delt sæden sin med henne. Det er alt hun trenger. Jeg regner med at denne testen han måtte ta er basert på DNA. Hvordan skal hun ha klart å lure seg unna det?

Mulig jeg er ute med årene her men hvis ei damesuger deg, sparer spermen og befrukter seg selv. Vil det sees på (hvis dokumentert) som et standard tilfelle? Har aldri hørt om noe som dette før.

Lenke til kommentar

Han sier selv at han har delt sæden sin med henne. Det er alt hun trenger. Jeg regner med at denne testen han måtte ta er basert på DNA. Hvordan skal hun ha klart å lure seg unna det?

Mulig jeg er ute med årene her men hvis ei damesuger deg, sparer spermen og befrukter seg selv. Vil det sees på (hvis dokumentert) som et standard tilfelle? Har aldri hørt om noe som dette før.

Hvordan befruktningen har skjedd blir jo ord mot ord, og hvilken historie er den mest sannsynlige her?

(Note to self: sørg for videobevis ved bruk av crazy chicks.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan befruktningen har skjedd blir jo ord mot ord, og hvilken historie er den mest sannsynlige her?

(Note to self: sørg for videobevis ved bruk av crazy chicks.)

Og som jeg tror det er gjentatt til det kjedsommelige her; farskap er fullstendig uavhengig av skyld/forsett/uaktsomhet, så hvordan befruktningen skjedde, enten han hoppa av i svingen, lenge før svingen (som i trådstarters tilfelle), eller kondomet sprakk, eller P-pillene/sprøyta/plasteret/staven til dama ikke virket, er fullstendig irrelevant...

(videobevis er nok dermed også fullstendig verdiløst...)

Det er riktignok et unntak i barnelovens §9 som sier at "Sædgiveren kan ikkje dømast til far. Dette gjeld likevel ikkje dersom assistert befruktning er gjort med sæd frå ektemann eller sambuar.", men det gjelder nok garantert bare assistert befruktning (med registrert sædgiver/donor) i regi av helsevesenet...

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du vurdert å lese tråden før du skriver? Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke fikk med meg det. Men hvis historien faktisk stemmer så synes jeg det burde blitt annerledes behandlet, Er jo en som gjør det han kan for ikke å få barn og ei som utnytter han. Meeeeeen. Dette er så klart umulig å bevise. Grunn til å lage hjemmevideoer

Lenke til kommentar

Det finnes utallige eksempler på kvinner som har inseminert seg selv med sperm, så historien din er på ingen måte utenkelig.

Grunnen til at det ikke spiller noen rolle lenger er blant annet også fordi en helt vanlig fremgangsmåte hos kvinner er å kutte ut p-pillen uten å fortelle det til typen.

Forsøk i det minste å tilby henne et par hundre tusen for å innrømme hva hun gjorde.

Lenke til kommentar

OK, la oss konkludere med at farskapssaken er tapt - jeg vil tro det er mulig å gå til sivilt søksmål mot henne for å få tilbake det man evt betaler? Dette høres ikke ut som en dame som har tenkt å bruke alle pengene uselvisk på barnet.

Eller er kanskje mer sviende alternativ - bruk historien i en omsorgssak for å bevise at hun er rablende gal og uskikket som forelder, få 100% forsørgeransvar, noe som ender med at du blir en lykkelig far til et barn som bor hos deg mens hun sitter barnløs OG må betale bidrag til deg - det må nok svi mest for henne. r/prorevenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

OK, la oss konkludere med at farskapssaken er tapt - jeg vil tro det er mulig å gå til sivilt søksmål mot henne for å få tilbake det man evt betaler? Dette høres ikke ut som en dame som har tenkt å bruke alle pengene uselvisk på barnet.

Eller er kanskje mer sviende alternativ - bruk historien i en omsorgssak for å bevise at hun er rablende gal og uskikket som forelder, få 100% forsørgeransvar, noe som ender med at du blir en lykkelig far til et barn som bor hos deg mens hun sitter barnløs OG må betale bidrag til deg - det må nok svi mest for henne. r/prorevenge.

Tviler på at det holder mål. I teorien har de vel hatt sex uten penetrering.

Lenke til kommentar

Historien:

Jeg vet om et tilfelle hvor et kvinnfolk vrengte kondom for å bli gravid. Hun ville bare bli gravid samme med hvem. tror ikke hun oppgav noen far. Dette tror jeg ikke er så søkt som folk her later til å tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...