Gå til innhold

Lydnivået forandrer seg i Windows 10...

Anbefalte innlegg

Etter å ha søkt på google: "Windows 10 volume changing" har jeg funnet ut at det er flere som har samme problem som meg, men jeg klarer ikke å finne en løsning som fungerer. Jeg har en ASUS laptop.

Lydnivået forandrer seg hvis jeg hopper i videoer på Youtube, hører på musikk-filer på PCen eller spiller spill. Det kan gå fra 30 i nivå til 100 i nivå bare ved at jeg spoler i en video på Youtube...

Har prøvd å lastet ned Realtek sin nyeste driver herifra: http://www.realtek.com.tw/downloads/

Problemet ble ikke fikset med å laste ned en nyere lyddriver.. Noen som har peiling på hva mer jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen lydkort gjør dette. Min Multicom Laptop (Clevo PC) skrur ned volumet til nesten 0 hver gang jeg får den velkjente "pling" lyden fra feilmeldinger i programmer/endrer volum via ikonet ved klokka.

Vi må nesten få vite litt mer om pc en før vi kan si noe sikkert. Da spesielt om det er en laptop/stasjonær og hvilket hovedkort (og eventuelt dedikert lydkort) du bruker.

Lenke til kommentar

Noen lydkort gjør dette. Min Multicom Laptop (Clevo PC) skrur ned volumet til nesten 0 hver gang jeg får den velkjente "pling" lyden fra feilmeldinger i programmer/endrer volum via ikonet ved klokka.

Vi må nesten få vite litt mer om pc en før vi kan si noe sikkert. Da spesielt om det er en laptop/stasjonær og hvilket hovedkort (og eventuelt dedikert lydkort) du bruker.

Det er en Asus G751JY laptop.

Lydkortet heter: Realtek ALC668 @ Intel Lynx Point PCH - High Definition Audio Controller

Hovedkortet heter: Intel HM87 (Lynx Point)

Det er viktig å påpeke at jeg nettopp har oppgradert fra Windows 8.1 til Windows 10, og at jeg ikke hadde disse problemene i Windows 8.1

Lenke til kommentar

Se om funksjonen "loudness equalization" eller "Volumutjevning" er påslått:

http://www.ghacks.net/2014/04/02/enable-sound-loudness-equalization-windows/

Hvis den er så skrur du den av. Kan hende driveren har samme funksjon så du må kontrollere programvarens egen meny også. Men disse er ofte koblet sammen så du trenger kun å slå av/på på en av stedene.

Hadde allerede unchecka alle boksene inne på den menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...