Dracoknight Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Er vi sikre på at vi er de utvalgte da? Vi har jo hatt mange raser opp gjennom tidene. Homo Neanderthalis som vi har 2% av genene til hvis du ikke er fra Sør for Sahara hadde 10% større hjerne en oss (riktignok hadde Sapiens også større hjerne for 25k år siden). Burde ikke gud velge den smarteste rasen ? Sånn satt på spissen er at en gud ville nok ikke ha valgt noen som var smartere enn seg selv, kun de som er akkurat dumme nok til å tro og smarte nok til å overleve. Når det kommer til IHS påstand om klær, så startet det med overlevelse og etterhvert "fault å være naken" på grunn av kultur, tidligere religioner har kanskje medvirking til denne tanke gangen. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Du må nok litt lengre tilbake i tid, til den tiden da menneskene var nakne. Det var da de levde i pakt med naturen. Vi lever fremdeles i pakt med naturen, men har i tillegg evnen til å transformere naturen etter eget forgodt befinnende... Da vi var nakne? Du mener for ca 80-120 000 år siden, da vi vandret ut av afrika? For når vi begynte å vandre nordover, mot kaldere klima så sa det seg liksom selv at vi måtte ha på oss noe og her kommer en av de kanskje mest avgjørende oppfinnelsene som mennesker noensinne har gjort, men som de fleste av oss aldri tenker over, nålen... Når nålen ble oppfunnet kunne vi sy klærne tette og det er derfor helt avgjørende for vår spredning på jorden. Vi begynte å bruke klær hovedsakelig av klimatiske årsaker (og ikke latterlige påstander om at det er flaut å være naken, som enkelte overtroiske myter skal ha oss til å tro, da det faktisk er helt naturlig å være naken, men vi er innbilt at dette er skambelagt... Nei, mennesket lever verken i samsvar med sin egen natur eller naturen omkring seg, mennesket har blitt en trussel for seg selv og naturen omkring seg, RWS Ja naken er naturlig, men noe endret seg i menneskets psyke, en gang i fortiden, slik at dette ble flaut. Det er helt tydelig at det har skjedd en endring i bevissthet tilstanden til mennesket. Ikke som du tror fordi det ble kaldt Også folk i varme strøk bruker klær. Stamme folk som ikke er blitt indoktrinert av den kristne skam er ikke enig med deg IHS. 2 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Var med litt glimt i øyet den siste. Når det gjelder nakenhet står det jo i første mosebok at du skal være flau så da får jeg prøve. Skal ikke spamme her: Jeg er skapt i hans bilde, dvs at han ga meg en hjerne som ikke trur på han så han vil neppe ha meg. Ikke at jeg ville bøyd meg for en terrorist som tar på seg æra for å gi livet sitt for alle millionene som har gjort det i forskjellige situasjoner. Stemmer bibelen har jeg og Gud en ubehagelig samtale i vente. "Tenk at han ga sitt liv..." Please... 40 mill døde i 2. verdenskrig. Er de dårligere? Endret 31. mars 2016 av Clarus 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Er vi sikre på at vi er de utvalgte da? Vi har jo hatt mange raser opp gjennom tidene. Homo Neanderthalis som vi har 2% av genene til hvis du ikke er fra Sør for Sahara hadde 10% større hjerne en oss (riktignok hadde Sapiens også større hjerne for 25k år siden). Burde ikke gud velge den smarteste rasen ? Ja, den heter Homo Christus og finnes foreløpig bare i et eksemplar. Etter den kroppslige oppstandelsen en gang i fremtiden, vil det eksistere hundrevis av millioner eksemplarer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Nå finner du bare på ting ^^, 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Skal ikke spamme her: Jeg er skapt i hans bilde, .... Nei, ikke du, men Adam Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Nå finner du bare på ting ^^, Nei, den fremtidige kroppens oppstandelse nevnes i trosbkjennelsen til alle verdens kirker. Fil 3,21 "Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har" Faktisk også en av grunnene til at de kristne har tatt vare på kroppene til de første kristne, Lakus Det ligger en helt konkret plan bak det hele, de første kristne skal komme igjen, sammen med Jesus. Endret 31. mars 2016 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (..) Homo Christus (..) 1 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Så det er en slags skjult kamera der utøvere får vite om det har kasta bort livet på en vits eller ikke etterpå? Det er jo reale prinsipper... Hva kan man egentlig IKKE tro på med det utgangspunktet og at det er blasfemi å tvile? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Så det er en slags skjult kamera der utøvere får vite om det har kasta bort livet på en vits eller ikke etterpå? Det er jo reale prinsipper... Hva kan man egentlig IKKE tro på med det utgangspunktet og at det er blasfemi å tvile? Hvilken sekt sier dette ? Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Så det er en slags skjult kamera der utøvere får vite om det har kasta bort livet på en vits eller ikke etterpå? Det er jo reale prinsipper... Hva kan man egentlig IKKE tro på med det utgangspunktet og at det er blasfemi å tvile? Hvilken sekt sier dette ? Er slik jeg tolker det selv. Man vil jo aldri vite. Det er litt av poenget. Så man vet først om man har rett når det er for sent. Nå har vel kirken forandret seg de siste årene men tvilere ble ikke behandlet med å vende det andre kinnet til av kirken hvis du trur det. Mindre kristelig adferd en kirken finner du neppe. Og er det ikke litt påfallende at siden vi starta å tilbe ilden har så vidt jeg vet hver sivilisasjon finni på sin egen forklaring. Ene mer tullete en den andre. Det som er sykt er at folk fortsatt kjøper sånt. Men så lenge man kan forklare ting i gåter uten å egentlig si en dritt, folk har personlig vinning på å spre troen er det ikke så vanskelig å se at folk utnytter det. At folk preker forstår jeg. Ikke at folk tror. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Så det er en slags skjult kamera der utøvere får vite om det har kasta bort livet på en vits eller ikke etterpå? Det er jo reale prinsipper... Hva kan man egentlig IKKE tro på med det utgangspunktet og at det er blasfemi å tvile? Hvilken sekt sier dette ? Er slik jeg tolker det selv.... Å, ja Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Nei, mennesket lever verken i samsvar med sin egen natur eller naturen omkring seg, mennesket har blitt en trussel for seg selv og naturen omkring seg, RWS Vi har alltid vært en trussel mot oss selv... Prøv å les deg opp litt på den menneskelige naturen så ser du fort at det stemmer. Ja naken er naturlig, men noe endret seg i menneskets psyke, en gang i fortiden, slik at dette ble flaut. Det er helt tydelig at det har skjedd en endring i bevissthet tilstanden til mennesket. Ikke som du tror fordi det ble kaldt Også folk i varme strøk bruker klær. Nei, det som endret at nakenhet var flaut var kristendommens sinnsvake fokusering på nakenhet og sex... Før kristendommen kom seilende var kropp og sex mye mer naturlig. Og dette ser vi i dag, når kristendommens sinnsvake fokus på synd og skam slipper taket i folk opplever naturist sentre og naturist strender å bryte alle tidligere rekorder for antall som faktisk vil både bade og sole seg naken. For til tross for hva du er indoktrinert til å tro så er kropp og sex helt naturlige ting. Saken er å komme over den kristne "arven" som har ligget som et klamt teppe over landet i tusen år og skambelagt alt som faktisk er naturlig og riktig. Men du er vel så jesus brille bruker du at du har kastrert deg, slik jesus ville at menn skulle gjøre? Eller lever du i sølibat, slik jesus (og paulus) også ville? Problemet med kropp og nakenhet har faktisk vært krisendom... Ikke at kropp og sex faktisk var unatulig på noen måte (selvsagt ikke). Det som derimot er unaturlig er kristendom og religiøs overtro, det er tillært og ikke naturlig og som har en rekke innbildninger og tvangstanker om noe som er helt naturlig... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Det som er sykt er at folk fortsatt kjøper sånt. Den dagen verdens befolkning klarer å være ærlige og prøve å følge fakta og hva som mest sannsynlig er sant er den dagen det ikke kommer til å finnes en eneste innbilt gud på jorden... Synd det er et stykke dit.. For så lenge det finnes religiøse som driter i hva som faktisk er fakta og sant vil alle disse innbildte fantasi gudene tilbes... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Å, vi er på god vei dit. Internet har bidratt ENORMT. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Å, vi er på god vei dit. Internet har bidratt ENORMT. Vet... Sosiale medier mener jeg er hoved årsak for rekord utmeldelsen kirken så i fjor... For nå vil selv den sløveste ateist innrullert i jukseklubben til jesus se hva for en intolerant og hatefull religon vedkommende indirekte støtter ved å stå som medlem og ENDELIG melde seg ut av jukske klubben... Ihvertfall for en stund, før jukse klubben til jesus får jukset deg inn igjen.... Det er jo vanlig praksis der i gården... Den katolske kirken er de reneste amatører i denne jukse ligaen... Snakket med en for ca tre uker siden som hadde meldt seg ut av jukseklubben til jesus hele SEKS ganger!!! Er det mulig?? Han har ALDRI meldt seg inn i jukseklubben aktivt og det er rett og slett for jævlig at vedkommende aktivt må melde seg ut av jukseklubben gang på gng, det er rett og slett så respektløst overfor andre at det er vanskelig å sette ord på det. Kirken og kristne driter rett og slett i folk og ll respekt i deres jag etter urettferdig innmeldinge av medlemmer som de kan forsvare milliard overføringene fra staten med.. Helt utrolig hvor lite respekt kristne og kirken har for andre folks livssyn... Selv har jeg laget en desember tradisjon av å sende en e-post til det lokale kirke kontoret for å være sikker på at jeg eller noen av mine ikke står som medlem i den klubben der. Dette begynte jeg med for ca seks år siden etter at minsten (som nå er 11) ble innmeldt som kristen (uten at han noensinne har satt sine ben i en kirke eller bedt om å stå i jesus jukset...) fordi jeg urettmessig og selvsagt uvitende om det ble meldt inn igjen for andre gang det året minsten ble født... Da var jeg "kristen" og da går det automatikk i at mine barn er kristne også... Fy pokker for en ordning, helt utrolig at dette systemet har fått lov til å eksistere i snart tyve år uten at noen politiker eller prest har løftet en finger for å stoppe det... Men det er som jeg sier, de er super desperate etter å få fatt i medlemmer som kan forsvare de milliardene av skatte penger vi søler bort på kristen overtro her i landet og driter tynt i at det er ren svindel det de driver med... Alt for'n jesus vettu... Hadde det VIRKELIGE medlems tallet kommet for dagen så hadde ikke selv den mest kristne politikker turt å forsvare de pengene vi øser inn i ræva på den norske kirken... Så forhåpningene er høye etter at det ble avslørt at den norske kirken er den største livssyns organisasjonen her i landet for ateister.. Så får vi håpe at utmeldingene fortsetter med nye rekorder i år også... Hadde vært suverent å fått vinge klippet denne jukseklubben til jesus. At de skal tilbake betale for tyve års juks kan vi skyte en lang pil etter, men det er absolutt innen rekkevidde å stoppe de sinnsvake overføringene av skatte pengene til folk som vi øser inn i kristen overtro i dag! Hvorfor i all verden skal alle betale for overtroen til så få liksom? Er jo ikke rettferdig i det hele tatt og det MÅ snart politikerne ta ansvar for!!! Endret 31. mars 2016 av RWS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Personlig syntes jeg det er sjokkerende, ja bent frem helt fantastisk utrolig, at den norske stat fremdeles støtter kristen overto med enorme penge overføringer... Disse pengene ville vært til utrolig hjelp for kreft forskningen foreksempel, en kunne nesten kurert kreft for godt for summen av fem milliarder kroner jo... Isteden går et til overtro som aldri har hjulpet noen og som ALLTID har motsatt seg enhvert form for fremskitt samme hvor mye det har betydd for menneskene... Er til å grine av... Bare evolusjons teorien alene avkrefter kristendom... Den kristne guden er narsisstisk, grusom og primitiv og ville neppe ha klart å skape noe som helst så dum som den guden er fremstilt i sin egen selvbiografi og gitt at bibelen var sann kunne vi glatt ha avfeid den kristne guen som skaper av noe som helst... Til det er denne guden ALT for primitiv, grusom og blodtørstig og ute av stand til løse noe som helst uten å drepe mennesker... Og det er neimen ikke mye å tilbe, er det vel... Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Standard svar: *lukker øynene og holder hendene for ørene" "Gud har en større plan som vi ikke enda forstår" Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Standard svar: *lukker øynene og holder hendene for ørene" "Gud har en større plan som vi ikke enda forstår" He he Eller at gud er så avansert at vi ikke forstå gud.... den primitive duste guden fra jøde ørkenen er ikke videre avansert i følge bibelen, men det stopper ikke hjernevaskede fra å tro det...utrolig nok... Å påstå at denne primitive, brutale og steindumme guden som jødene fant opp er avansert blir som å påstå at en hjemmesnekkret olabil er det mest avanserte tekonlogiske fremskrittet vi mennesker kan oppvise i dag... Hvorfor denne guden måtte juge om hvordan verden er skrudd sammen er unnskylt med at mennesker den gangen ikke ville forstått forklaringen... Som om de var dummere den gangen enn vi er i dag liksom... Og hvorfor juge om det? Skapelses berettningen er jug, noahs ark er jug, de meste av forklaringer er jug... Denne guden er for primitiv til å være virkelig... Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Måten vi er på av natur fikk mennesket til å finne på guder i mangel på bedre forklaringer. Vil anbefale å lese denne, mannen var et språklig geni: http://www.biota.org/people/douglasadams/ For de som fortsatt tror på Gud som skaper, prøv å les gjennom hele med et åpent sinn. Utdrag ((litt kjapt og dårlig)oversatt til norsk for de som synes engelsk er utfordrende): Hvor kommer ideen om Gud kommer fra?Vel, jeg tror vi har et merkelig synspunkt på mange ting, men la oss prøve og se hvor vårt synspunkt kommer fra. Se for deg en prehistorisk mann. Den prehistoriske mannen er, som alt annet, en utviklet skapning, og han befinner seg i en verden som han har begynt å ta litt grep om; han begynt å være en verktøymaker, og han lager verktøy for å gjøre endringer i sine omgivelser. For å gi et eksempel på hvordan man opererer i forhold til andre dyr: Tenk på arter., Som vi vet har arter en tendens til å oppstå når en liten gruppe av dyr blir adskilt fra resten av flokken av noen geologiske omveltninger, befolkningspress, matmangel eller andre årsaker, og befinner seg i et nytt miljø der andre forutsetninger ligger til grunn for liv. Ta et veldig enkelt eksempel; kanskje en haug med dyr plutselig befinner seg på et sted hvor været er kaldere. Vi vet at i løpet av generasjoner vil de gener som favoriserer en tykkere pels ha kommet i forgrunnen, og vi vil komme, og vi vil finne ut at dyrene nå har fått tykkere pels. Den prehistoriske mannen, som er en verktøymaker, trenger ikke å gjøre dette: han kan bebo et usedvanlig bredt spekter av habitater på jorden, fra tundra til Gobi-ørkenen - han klarer til å med å overleve i New York - og grunnen er at når han havner i et nytt miljø er han ikke nødt til å måtte vente i flere generasjoner; hvis han kommer i en kaldere miljø og ser et dyr som har de genene som favoriserer en tykkere pels, så sier han "Jeg vil ha den av ham". Verktøy har gjort oss i stand til å tenke bevisst, for å gjøre ting, og å gjøre ting for å skape en verden som passer oss bedre. Forestill deg nå at den prehistoriske mannen ser ser rundt i sine omgivelser en dag han våkner opp og skal lage verktøy. Han ser seg rundt og han ser en verden som gleder ham stort: bak ham er fjell med grotter i - fjellene er det flott fordi du kan gå og gjemme seg i huler og du er i ly av regn og bjørner kan ikke få tak i deg; foran ham er det skog - der er det nøtter og bær og deilig mat; det er en elv som renner gjennom landskapet, som er full av vann - vann er deilig å drikke, du kan flyte med båter i det og gjøre alle slags ting med det; her er fetter Ug og han har fanget en mammut - mammuter er store, du kan spise dem, du kan kle på deg pelsen dens, du kan bruke sine beina dens til å lage våpen for å fange andre mammuter. Jeg mener, dette er en stor og flott verden, det er fantastisk. Men vår prehistoriske mann har et øyeblikk til å reflektere og han tenker for seg selv, "vel, dette er en interessant verden jeg befinner meg i" og deretter spør han seg selv et meget forrædersk spørsmål, et spørsmål som er helt meningsløst og uholdbart, men bare kommer opp på grunn av den typen person han er, en type person han har utviklet seg til og den typen person som har blomstret fordi han mener denne måten. Mannen, skaperen av verktøy, ser på sin verden og sier "Så hvem har laget dette da? Hvem har skapt dette?" Du kan se hvorfor det er en forrædersk spørsmålet. Mannen tenker, "Vel, fordi det er bare en slags skapning jeg vet om som lager ting, så må den som har laget alt dette være en mye større, mye kraftigere og nødvendigvis usynlig, versjon av meg, og fordi den som lager store ting vanligvis er den sterkeste, er han sannsynligvis mannlig'. Og så har vi ideen om en gud. Deretter, siden vi selv lager ting med den hensikt å utrette noe med det, spør mannen seg selv: 'Hvis han lagde det, hva lagde han det for? Så faller bitene på plass for ham, for mannen tenker, "Denne verden passer meg veldig bra. Her er alle disse tingene som støtter meg og gir meg mat meg og passer på meg; Ja, denne verden passer meg bra "og han når den uunngåelige konklusjonen om at den som lagde verden, lagde den for ham. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå