aklla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Mener du da hele historien hans, altså, hva han gjorde osv? Kunne de lese i DNA`et hans at han var den første til å døpe? Eller at han hadde etterfølgere før Jesus kom? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Mener du da hele historien hans, altså, hva han gjorde osv? Kunne de lese i DNA`et hans at han var den første til å døpe? Eller at han hadde etterfølgere før Jesus kom? Nei, ikke hele historien hans, den finner du ikke en gang i Bibelen. Men akkurat dette med slektskapet og halshuggningen, skulle i dag la seg gjøre med det rette materiale, fra ham. Endret 27. mars 2016 av IHS 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 slektskap og halshugging beviser desverre lite det også... folk var i slekt med hverandre for 2000 år siden også uten at det beviser guds eksistens den store usikkerheten rundt religion er neppe om A var i slekt med B og C i riktig tidsrom, men om jesus gikk på vannet, gjorde vann til vin og mettet tusner med noen fisk og litt brød Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) slektskap og halshugging beviser desverre lite det også... folk var i slekt med hverandre for 2000 år siden også uten at det beviser guds eksistens den store usikkerheten rundt religion er neppe om A var i slekt med B og C i riktig tidsrom, men om jesus gikk på vannet, gjorde vann til vin og mettet tusner med noen fisk og litt brød Jesu eksistens regnes som synonymt med Guds eksistens, blant de kristne, i og med at Gud er Jesu ånd eller personlighet. Hva så denne personligheten gjorde eller ikke gjorde blir en annen sak. At det var en stor personlighet er uansett hevet over en hver tvil, ingen andre har latt seg korsfeste for hele verdens skyld. Endret 27. mars 2016 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 ingen andre har latt seg korsfeste for hele verdens skyld. Heller ikke jesus ser det ut til, da slikt helt fint kan påståes uten at det blir mer sant av den grunn... Og hvis dette var den eneste måten en gud kan tilgi skapninger han selv har laget sier en del om den guden, ingen tvil om det... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 ingen andre har latt seg korsfeste for hele verdens skyld. Heller ikke jesus ser det ut til, da slikt helt fint kan påståes uten at det blir mer sant av den grunn... Og hvis dette var den eneste måten en gud kan tilgi skapninger han selv har laget sier en del om den guden, ingen tvil om det... Utifra fortellingen er det helt tydlig at Jesus fremprovoserte henrettelsen, da døden på korset var hans oppgave. At du må straffes når du har gjort noe galt, er noe alle vet RWS Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Jesu eksistens regnes som synonymt med Guds eksistens, blant de kristne, i og med at Gud er Jesu ånd eller personlighet. Hva så denne personligheten gjorde eller ikke gjorde blir en annen sak. At det var en stor personlighet er uansett hevet over en hver tvil, ingen andre har latt seg korsfeste for hele verdens skyld.Sånn fra ett rent vitenskaplig synspunkt beviser DNA-testen bare alder og når han døde, alt annet er ren gjetting.Antagelig var det en stor person som ble gravlagt slik ja, men dette beviser heller ikke jesus eksistens. Eller beviser DNA'et at jesus, guds sønn, ble korsfestet? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 At du må straffes når du har gjort noe galt, er noe alle vet RWS Dette er middel alder tenkning IHS og det er noe de fleste vet... Når man har gjort noe galt er ikke alltid straff måten å gjøre det på. Bevistgjøring er mye bedre, slik at man har en mulighet for å lære av det man har gjort. Har aldri STRAFFET mine unger for noe de har gjort, delvis fordi de ikke alltid har forstått konsekvens, virkning og årsak, men også fordi jeg aldri har likt tanken på avstraffelse som noen god lærer. Så jeg har bevisstgjort dem når de har gjort noe galt, gitt dem bevis på at det de gjorde får konsekvenser og at det får virkninger de ikke tenkte på når de gjorde det, slik at de ikke gjør det igjen... Og det har virket veldig bra på mine unger. De respekterer meg, de frykter meg ikke... Og dett burde selvsagt guden din ha innsett for lenge siden, spesielt når det meste av det som er påstått er mennskenes skyld i kristen eventyret er guds egen skyld... 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 beviser DNA'et at jesus, Åssen vet vi hvordan et gude DNA ville sett ut? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 At du må straffes når du har gjort noe galt, er noe alle vet RWS Dette er middel alder tenkning IHS og det er noe de fleste vet... Det er det ikke, noe den Norske straffeloven fra 2005 viser, RWS 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) Jesu eksistens regnes som synonymt med Guds eksistens, blant de kristne, i og med at Gud er Jesu ånd eller personlighet. Hva så denne personligheten gjorde eller ikke gjorde blir en annen sak. At det var en stor personlighet er uansett hevet over en hver tvil, ingen andre har latt seg korsfeste for hele verdens skyld.Sånn fra ett rent vitenskaplig synspunkt beviser DNA-testen bare alder og når han døde, alt annet er ren gjetting.Antagelig var det en stor person som ble gravlagt slik ja, men dette beviser heller ikke jesus eksistens. Eller beviser DNA'et at jesus, guds sønn, ble korsfestet? Dette at man ved siden av historien om korsfestelsen av Jesus. Nylige har gjort funn etter guvernør Pontius Pilatus, øvstepresten Josef Kaifas og Simon fra Kyrene (han som bar korset for Jesus) sier deg ingen ting ? Vitenskapen vil til slutt pusle sammen alle bitene, like it or not, aklla Endret 27. mars 2016 av IHS 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Denne tråden trenger en småbarnspedagog... 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Dette at man ved siden av historien om korsfestelsen av Jesus. Nylige har gjort funn etter guvernør Pontius Pilatus, øvstepresten Josef Kaifas og Simon fra Kyrene (han som bar korset for Jesus) sier deg ingen ting ? Vitenskapen vil til slutt pusle sammen alle bitene, like it or not, akllaVitenskapen finner alder og når man døde, resten er gjetting...Det du har er ett 10000 brikkers puslespill og har kun to helt blå biter og du vet allerede hva resten av puslespillet er, i detalj, selv om resten av brikkene er sporløst forsvunnet. Jeg støtter vitenskapen, men du legger ekstremt mye i veldig, veldig lite... Lenke til kommentar
b-post Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Denne tråden trenger en småbarnspedagog... Litt offtopic, men det har forundret meg ofte at du "elsker" muslimer og "hater" kristne. Hva er det jeg ikke skjønner? Min eneste forklaring er at du selv er muslim. Ikke at det gjør noe, men synest det virker så ulogisk. Er man kritisk til kristendommen, så er det for meg logisk å være kritisk til islam også. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Denne tråden trenger en småbarnspedagog... Litt offtopic, men det har forundret meg ofte at du "elsker" muslimer og "hater" kristne. Hva er det jeg ikke skjønner? Min eneste forklaring er at du selv er muslim. Ikke at det gjør noe, men synest det virker så ulogisk. Er man kritisk til kristendommen, så er det for meg logisk å være kritisk til islam også. Ser du ikke selv forskjellen mellom å like muslimer og å like islam? Å like kristne og å like kristendommen? Jeg er mot ALL religion. Jeg er for ALLE mennesker. Men hvorfor er mine personlige meninger noe du trenger å vite? Hva har det med denne debatten å gjøre? Og nei, jeg debatterer vanligvis ikke Islam, for jeg har ikke vokst opp i et muslimsk land, så jeg kan veldig lite om Islam. 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Betviler ikke att personer/personene har levd, men skaperverket er utopi og og lesestoffet egner seg best som opptenning på en kald vinterdag. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Betviler ikke att personer/personene har levd, men skaperverket er utopi og og lesestoffet egner seg best som opptenning på en kald vinterdag.Det er vel en viss enighet om at personene har levd og at det er snev av sannhet i bibelen. Tviler ikke på at jesus døde på korset egentlig, heller ikke på at døperen johannes døpte folk. Antagelig trodde folk på historiene som ble fortalt på den tiden også. Men at jesus var guds sønn og alt det umulige som ble gjort er jeg veldig skeptisk til... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Det er forøvrig INGEN samtidige kilder til at personen Jesus har levd. Ikke en eneste en. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Betviler ikke att personer/personene har levd, men skaperverket er utopi og og lesestoffet egner seg best som opptenning på en kald vinterdag.Det er vel en viss enighet om at personene har levd og at det er snev av sannhet i bibelen. Tviler ikke på at jesus døde på korset egentlig, heller ikke på at døperen johannes døpte folk. Antagelig trodde folk på historiene som ble fortalt på den tiden også. Men at jesus var guds sønn og alt det umulige som ble gjort er jeg veldig skeptisk til... Kanskje det du legger i begrepet "guds sønn" er feil. På den tiden, var det en vanlig tittel på Keiseren, som du fant overalt på statuer, mynter og dokumenter. https://en.wikipedia.org/wiki/Divi_filius Hovedpoenget til Jesus, var hans høye stilling, hans autoritet. Dvs. at det ikke var noen hvem som helst (mannen i gata) som snakket, selv om det kanskje så slik ut. Endret 28. mars 2016 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Det er forøvrig INGEN samtidige kilder til at personen Jesus har levd. Ikke en eneste en. En samtidig kilde er en kilde, der stammer fra samme tid eller umidelbart efter, at begivenheden fandt sted. Paulus skrev alle sine brev om Jesus, ti tyve etter hans død. Det er derfor de er tatt med i bibelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå