Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Modifisere eksosanlegget på Audi

Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

Hei, tenkte og få bedre lyd i bilen min (bensin Audi A6 1997  1.8t 150hk) men det jeg lurer på er hva skal jeg ta bort fra original eksosen eller legge til slik at lyden blir litt mer sportslig men ikke sånn harry prompe lyd, og vil bilen gå gjennom Eu? hvilken tiltak er det som er lovlig for å få bedre lyd?

takk får alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9813241234

Åpent luftfilter/pod-filter vil også gi mer/bedre lyd.

jeg har luftmengdemåler er litt usikker på hvordan jeg skal montere det på da, men jeg tenkte på det først før jeg gikk over til eksosen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Så lenge du får luftmengdemåleren mellom luftfilter og innsug så kan du montere hvordan du vil.

vil skifte av bakre lyddemper gi lyd?

Lenke til kommentar

Absolutt. Men min erfaring er at bytte av eksos gir mer lekk-eksos-lyd mens luftfilter gir litt mer "racing"-lyd.

Luftfilter pleier også være enklere og billigere å montere. Med eksos må man ofte sveise sammen selv hvis man ikke får tak i ferdige sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Spørsmålet her blir vel egentlig budsjettet.

maks 2000kr men greia er at det må være noe som går gjennom Eu.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

POD-filter. Da hører du turboen puste :)

Høres ganske bra ut på min bil, lik som din. Men spar absolutt opp til eit nytt, komplett eksosanlegg.

Hvordan ordnet du med Luftmengde måler og sensorene på den plast boksen hvor filteret er? kan du vise meg bilder? :D

Lenke til kommentar

POD-filter. Da hører du turboen puste :)

Høres ganske bra ut på min bil, lik som din. Men spar absolutt opp til eit nytt, komplett eksosanlegg.

Hvordan ordnet du med Luftmengde måler og sensorene på den plast boksen hvor filteret er? kan du vise meg bilder? :D

Beklager seint svar her!

Demonter LMM-huset :)

post-371510-0-28239800-1460125488_thumb.jpg

Men vær ekstremt påpasselig på at du kjøper eit POD-filter som ikkje er innsmurt i olje. Eg bruker Biltema sitt. Fungerer heilt fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...