Gå til innhold

Nexus 6P vs OnePlus 2

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon...

Jeg har per dags dato en Nexus 5, som jeg nylig klarte å knuse skjermen på. Den er dog fullt brukbar, men jeg reiser medio juni og trenger en ny telefon inntil da.

​Derfor småkikker jeg nå etter en telefon, og det første som har truffet meg er Nexus 6P. En kjempetelefon rett og slett, og en telefon jeg virkelig kunne tenke meg å beholde i lang tid fremover da den er god på veldig, veldig mye. Eneste som plager meg er prisen, som er på 5500-6000 kr ca. Prisen har ikke falt mye siden salgsstart i oktober-november, og jeg lurer på hva sjansen er for at prisen faller nevneverdig frem til juni-juli? Om ikke, så kan jeg eventuelt gå for den nå.

​En annen telefon jeg har kikket på er One plus two.

Så det jeg ser etter i en telefon (i prioritert rekkefølge)
​- Android (helst så rent Android som mulig)
​- God batteritid (bedre enn Nexus 5) og gjerne hurtiglading
- Bra hovedkamera, og minst 5 mpx sekundærkamera (Nexus 5 har 1,2 mpx frontkamera)
- Større skjerm enn Nexus 5 (spesielt med tanke på bruken av delt skjerm når Android N kommer)
- På nivå med nexus 5 eller bedre mtp prosessor og RAM

​Takker på forhånd for alt av tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Vurdert Nexus 5X? 

Ganske lik 5 egentlig, har begge to selv. Godt fornøyd med 5X, kunne vært litt bedre batteri men ellers veldig bra :)

Lenke til kommentar

Så det jeg ser etter i en telefon (i prioritert rekkefølge)

​- Android (helst så rent Android som mulig)

​- God batteritid (bedre enn Nexus 5) og gjerne hurtiglading

- Bra hovedkamera, og minst 5 mpx sekundærkamera (Nexus 5 har 1,2 mpx frontkamera)

- Større skjerm enn Nexus 5 (spesielt med tanke på bruken av delt skjerm når Android N kommer)

- På nivå med nexus 5 eller bedre mtp prosessor og RAM

​Takker på forhånd for alt av tips!

Kjøpte meg en moto x play når den var på tilbud hos cdon til 1999,- (koster nå 2990) og er storfornøyd. Kom fra en LG G3, og mxp er raskere enn G3 (spiller ikke, så hvordan slikt funker vet jeg dog ikke)

-Nesten ren android, har fått MM 6.0 og 6.0.1 er like om hjørnet.

-Helt rått batteri og tlf støtter hurtigladding (hurtigladder fulgte ikke med tlf jeg kjøpte fra cdon så jeg kjøpte en aukey på nett)

-Meget bra kamera 21/5 mpx

-Kanonbra 5,5" skjerm som også duger i dagslys.

Rask og snappy selv om den ikke har topp prosessor.

Her er et lite review av mxp vs nexus 5

Norsk test av mxp

Vet ikke hvordan nexus 5X fungerer, men med dagens priser så er den nok et bedre kjøp enn mxp hvis du synes det er ok med 5.2" skjerm.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

MotoXPlay tror jeg dessverre ikke blir en telefon jeg kan ha i flere år fremover. Nexus 5X på den andre siden høres spennende ut, og et absolutt alternativ til Nexus 6P.

De jeg opprinnelig hadde på listen var One Plus X, One Plus One, One Plus Two, Nexus 5X og Nexus 6P:

- OnePlus Two har et helt okey kamera, men ingen fast-charging. Den har dog en god pris, bra batteri og hardware (prosessor og ram) samt fingeravtrykkleser. Ingen mulighet til å teste telefonen trekker kraftig ned.
​- OnePlus One har et bra kamera og bra batteri, men dårlig hardware (spesielt prosessor). Ingen fingeravtrykkleser, ingen fast-charging. Ingen mulighet til å teste telefonen trekker kraftig ned.

- OnePlus X har et bra kamera og en veldig god pris, men det stopper der. Dårlig hardware (spesielt prosessor), dårlig batteri og størrelsen er like stor som Nexus 5 jeg har nå. Føler ikke at dette blir noen reell oppgradering, og ingen mulighet til å teste telefonen trekker også kraftig ned.
​- Nexus 5X har en veldig god pris (3200 ca nypris, og rundt 2500 nybrukt-pris), godt kamera (samme som i 6P), OK-batteri, bra hardware (litt lite RAM dog). Stor pluss for fingeravtrykkleser og spesielt fastcharging (som kompenserer for det svake batteriet).

- Nexus 6P har veldig bra kamera, bra batteri, bra hardware, fingeravtrykkleser og fastcharging... men prisen er veldig, veldig stiv!

OnePlus One og OnePlus X tror jeg at jeg står over, og det samme gjelder Nexus 6P pga prisen. Så da står jeg med Nexus 5X og OnePlusTwo. Noen som har disse telefonene, og kan komme med deres erfaringer? Nybruktpris på Nexus 5X til 2500 tror jeg kan være en veldig god deal...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

MotoXPlay tror jeg dessverre ikke blir en telefon jeg kan ha i flere år fremover. Nexus 5X på den andre siden høres spennende ut, og et absolutt alternativ til Nexus 6P.

De jeg opprinnelig hadde på listen var One Plus X, One Plus One, One Plus Two, Nexus 5X og Nexus 6P:

- OnePlus Two har et helt okey kamera, men ingen fast-charging. Den har dog en god pris, bra batteri og hardware (prosessor og ram) samt fingeravtrykkleser. Ingen mulighet til å teste telefonen trekker kraftig ned.

​- OnePlus One har et bra kamera og bra batteri, men dårlig hardware (spesielt prosessor). Ingen fingeravtrykkleser, ingen fast-charging. Ingen mulighet til å teste telefonen trekker kraftig ned.

- OnePlus X har et bra kamera og en veldig god pris, men det stopper der. Dårlig hardware (spesielt prosessor), dårlig batteri og størrelsen er like stor som Nexus 5 jeg har nå. Føler ikke at dette blir noen reell oppgradering, og ingen mulighet til å teste telefonen trekker også kraftig ned.

​- Nexus 5X har en veldig god pris (3200 ca nypris, og rundt 2500 nybrukt-pris), godt kamera (samme som i 6P), OK-batteri, bra hardware (litt lite RAM dog). Stor pluss for fingeravtrykkleser og spesielt fastcharging (som kompenserer for det svake batteriet).

- Nexus 6P har veldig bra kamera, bra batteri, bra hardware, fingeravtrykkleser og fastcharging... men prisen er veldig, veldig stiv!

OnePlus One og OnePlus X tror jeg at jeg står over, og det samme gjelder Nexus 6P pga prisen. Så da står jeg med Nexus 5X og OnePlusTwo. Noen som har disse telefonene, og kan komme med deres erfaringer? Nybruktpris på Nexus 5X til 2500 tror jeg kan være en veldig god deal...

Hvis du går for 5X så kjøp 32gb versjonen. 16 er for lite, hvis du ikke er veldig flink å lagre ting i "skyen".

Oneplus har noen små mangler, nfc foreksempel. Har kansje ikke så mye å si men det er noen små ting som gjør at prisen er det den er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...