Audi30tdi Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Hei! Har en Windows server 2008 som er satt opp som domeneserver, og når jeg kobler nye brukere/pc'er (win7 og win8.1) på denne så får ikke disse rettigheter til å installere program/utstyr eller oppdatere Windows etc. Er det noen som kan hjelpe meg med hva som trengs av innstillinger/hvordan jeg får satt opp server for at brukerne skal få samme rettigheter som om de var administrator lokalt på pc'en?? For hvis brukeren bytter bruker og logger seg på pc'en lokalt så får vedkommende installert/oppdatert uten problemer! mvh Kåre! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Så lenge datamaskinen er meldt inn i domenet og en brukerkonto er lagt inn på klientmaskinen som domenebruker som standard bruker på maskinen så vil vedkommende ikke få logget seg på som lokal bruker på maskinen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Lag en ny gruppe i ad som du legger de medlemmene inn i som skal være "local adminis". http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/7833.how-to-make-a-domain-user-the-local-administrator-for-all-pcs.aspx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 (endret) tomt Endret 27. mars 2016 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Så lenge datamaskinen er meldt inn i domenet og en brukerkonto er lagt inn på klientmaskinen som domenebruker som standard bruker på maskinen så vil vedkommende ikke få logget seg på som lokal bruker på maskinen. Må ha en lokal konto, så går det fint å logge seg på lokalt på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå