Gå til innhold

Sette opp administrator på pc som er logget på domene


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Windows server 2008 som er satt opp som domeneserver, og når jeg kobler nye brukere/pc'er (win7 og win8.1) på denne så får ikke disse rettigheter til å installere program/utstyr eller oppdatere Windows etc.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med hva som trengs av innstillinger/hvordan jeg får satt opp server for at brukerne skal få samme rettigheter som om de var administrator lokalt på pc'en?? For hvis brukeren bytter bruker og logger seg på pc'en lokalt så får vedkommende installert/oppdatert uten problemer!

 

mvh

Kåre!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Så lenge datamaskinen er meldt inn i domenet og en brukerkonto er lagt inn på klientmaskinen som domenebruker som standard bruker på maskinen så vil vedkommende ikke få logget seg på som lokal bruker på maskinen. 

Må ha en lokal konto, så går det fint å logge seg på lokalt på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...