Zoxom Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Hei, i stua hjemme har jeg et oppsett med stereohøyttalere og forsterker, med tilkoblet LP-spiller, radio og CD-spiller. Jeg skal utvide høyttalersystemet så jeg kan høre på musikk flere steder i huset, i første omgang tenkte jeg å sette opp et ekstra par høyttalere i et annet rom. Spørsmålet mitt er derfor hva mulighetene til å kunne "streame" lyden fra "hovedstasjonen" i stua og over til det andre paret med høyttalere er? Det optimale hadde vært å kunne ha anlegg nummer to som en "slave" som spiller hva enn som spilles i stua, men at lyden på de to anleggene kan stilles separat. Ellers er jeg også fornøyd med et system hvor jeg kan synkronisere Spotify-avspilling og radio på de to anleggene. Er veldig usikker på mulighetene som finnes, og hva de forskjellige eventuelt koster. Noen som har noen gode forslag og/eller erfaringer?Takk for svar på forhånd! (Forsterkeren i stua er en Cambridge Audio Azur 650A, om den informasjonen er nyttig for noen) Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Du kan sjekke ut Sonos hos Hifi-klubben. Sonos skal i utgangspunktet tilfredsstille det du søker, sett bort i fra at du ikke får spilt lyd fra LP-spilleren over begge høyttalersystemene såvidt meg bekjent. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Det skal funke å spille av line in på en Sonos enhet, og få den lyden ut på gruppen man setter opp. Hos Sonos så stod det at det funket på Play 5, Connect og Connect Amp, men regner med at de andre som også har Line-in vil funke. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 på forsterkere fra NAD er det utganger for "Zone 2", som gjør at du kan sende lyd til høyttalere i et annet rom. Er planen å utvide til mer enn et rom er vel overnevnte løsning bedre ja. 1 Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Du kan sjekke ut Sonos hos Hifi-klubben. Sonos skal i utgangspunktet tilfredsstille det du søker, sett bort i fra at du ikke får spilt lyd fra LP-spilleren over begge høyttalersystemene såvidt meg bekjent. Takk for svar! Ser ut til at det er denne muligheten jeg kommer til å sjekke ordentlig ut og eventuelt gå for. Virker som Sonos sin løsning er god og enkel for formålet som er tiltenkt. Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 Det skal funke å spille av line in på en Sonos enhet, og få den lyden ut på gruppen man setter opp. Hos Sonos så stod det at det funket på Play 5, Connect og Connect Amp, men regner med at de andre som også har Line-in vil funke. Om dette fungerer godt, så dekker Sonos sitt system alle mine ønsker - skal definitivt sjekke ut hvordan det er i bruk. Takk for tips Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 på forsterkere fra NAD er det utganger for "Zone 2", som gjør at du kan sende lyd til høyttalere i et annet rom. Er planen å utvide til mer enn et rom er vel overnevnte løsning bedre ja. Takk for tips ser ut til at jeg går for en enkel løsning med Sonos, særlig da det er flere rom jeg eventuelt ønsker å utvide til senere Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 på forsterkere fra NAD er det utganger for "Zone 2", som gjør at du kan sende lyd til høyttalere i et annet rom. Er planen å utvide til mer enn et rom er vel overnevnte løsning bedre ja. Takk for tips ser ut til at jeg går for en enkel løsning med Sonos, særlig da det er flere rom jeg eventuelt ønsker å utvide til senere Glemte å nevne hvis du bruker pre-out på din Cambridge forsterker til RCA inngangen, eller Line-in, så får du spilt av det du spiller i på denne til Sonosen, og dermed delt alle kilder videre. Kan jo også være så frekk å si hvis det er en Sonos Connect du tenker å bruke sammen med Cambridgen, så kan du få kjøpe min som er veldig lite brukt (ny i fjor). Har gått over til Bluesound på grunn av 24-bit støtte. Har hatt Sonosen mot stueanlegget, men det lille jeg bruker den der, bruker jeg heller Marantzen min som også streamer direkte, og støtter 24-bit. Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 2. april 2016 Forfatter Del Skrevet 2. april 2016 på forsterkere fra NAD er det utganger for "Zone 2", som gjør at du kan sende lyd til høyttalere i et annet rom. Er planen å utvide til mer enn et rom er vel overnevnte løsning bedre ja. Takk for tips ser ut til at jeg går for en enkel løsning med Sonos, særlig da det er flere rom jeg eventuelt ønsker å utvide til senere Glemte å nevne hvis du bruker pre-out på din Cambridge forsterker til RCA inngangen, eller Line-in, så får du spilt av det du spiller i på denne til Sonosen, og dermed delt alle kilder videre. Kan jo også være så frekk å si hvis det er en Sonos Connect du tenker å bruke sammen med Cambridgen, så kan du få kjøpe min som er veldig lite brukt (ny i fjor). Har gått over til Bluesound på grunn av 24-bit støtte. Har hatt Sonosen mot stueanlegget, men det lille jeg bruker den der, bruker jeg heller Marantzen min som også streamer direkte, og støtter 24-bit. Takk for info! Hvordan er synes du Bluesound fungerer, da? Er forskjellen i lydkvaliteten merkbar? Og hvordan fungerer det i praksis i forhold til Sonos? Vil ha opplegget så enkelt som mulig, og det ser ut til at det ikke blir noen veldig dyre høyttalere på anlegg nummer to; har sett på Dali Zensor 1 og 3 som alternativer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Bluesound er jo søsterselskap av NAD så kan ikke tenke meg noe annet enn at det er bra produkt. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Sonos vs Bluesound er ikke lett. Har man ekte 24bit musikk, så er det kun ett valg. Bluesound er dyrere, men hr nok bedre lyd i sine høyttalerutgaver, men ikke veldig. Begges apper er like bra, begge krever sin tilvenning, men funker veldig bra. Sonos kan setteass opp i stereo og surround, mens Bluesound kun spiller for seg selv. Begge kan grupperes for å spille flere rom sammen samtidig. Vet ikke om line innkan brukes tilmflere rom, men vil tro det. Ble selv overrasket over hvor mye bass det bor i Pulse mini. Skal snart kjøpe inn en Flex til kjøkkenet, som er deres nyeste og minste høyttaler. Uten om 24bit, så er det prisen som kan avgjøre. Hadde litt problemer med å få musikk samlingen min til å funke, da Bluesound er litt dårligere til å håndtere ødelagte musikk filer, men fikk løst det med hjelp i fra dem. De ringte meg, og jeg fikk til slutt en link som gjør at den indexerer på en litt annen måte. Funker perfekt nå Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Sonos vs Bluesound er ikke lett. Har man ekte 24bit musikk, så er det kun ett valg. Bluesound er dyrere, men hr nok bedre lyd i sine høyttalerutgaver, men ikke veldig. Begges apper er like bra, begge krever sin tilvenning, men funker veldig bra. Sonos kan setteass opp i stereo og surround, mens Bluesound kun spiller for seg selv. Begge kan grupperes for å spille flere rom sammen samtidig. Vet ikke om line innkan brukes tilmflere rom, men vil tro det. Ble selv overrasket over hvor mye bass det bor i Pulse mini. Skal snart kjøpe inn en Flex til kjøkkenet, som er deres nyeste og minste høyttaler. Uten om 24bit, så er det prisen som kan avgjøre. Hadde litt problemer med å få musikk samlingen min til å funke, da Bluesound er litt dårligere til å håndtere ødelagte musikk filer, men fikk løst det med hjelp i fra dem. De ringte meg, og jeg fikk til slutt en link som gjør at den indexerer på en litt annen måte. Funker perfekt nå Høres bra ut. Skal titte litt på Bluesound og Sonos, så får jeg se hva det blir til; men blir helt sikkert en av dem sånn det ser ut nå. Virker som at begge systemer leverer det jeg er ute etter. Når det kommer til å kjøpe Sonosen du ikke bruker, så får jeg heller kontakte deg om den enda er til salgs når jeg har bestemt meg for hva jeg går for, men takk for tilbudet! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg kan prøve å huske å teste om jeg får line-in på min ene Bluesound til å gi lyd ut av den andre senere i dag. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Testet nettopp at det går å bruke line-in på gruppe med Bluesound. Man må bare velge den avspilleren man skal spille line-in i fra først, så gruppere mot denne. Da blir det hovedspilleren, og den styrer lyden til resten 1 Lenke til kommentar
Zoxom Skrevet 17. april 2016 Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Testet nettopp at det går å bruke line-in på gruppe med Bluesound. Man må bare velge den avspilleren man skal spille line-in i fra først, så gruppere mot denne. Da blir det hovedspilleren, og den styrer lyden til resten Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå