Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvordan undervisningen på BI fungerer? Er det kun eksamener? Eller er det også noen prøver i mellomtiden? Og hvor ofte er disse prøvene? Tenker på siviløkonom studiet.

Kun fordi jeg lurer! Takk for svar!

Endret av anonym1234567
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksamener og obligatoriske innleveringer i noen emner. Innleveringene må man bestå for å gå til eksamen.

Hvor ofte foregår disse innleveringene? 

2-4 innleveringer per semester, avhengig av hvilke emne det er.

Lenke til kommentar

Eksamener og obligatoriske innleveringer i noen emner. Innleveringene må man bestå for å gå til eksamen.

Hvor ofte foregår disse innleveringene? 

2-4 innleveringer per semester, avhengig av hvilke emne det er.

Ikke mer? Hva gjør man for å øve i fritiden? Bare repetere det man har lært? 

Beklager for så mange spørsmål, er så nyskjerrig skjønner du. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Gikk første året ØK/ADM som jeg tror er mer eller mindre identisk med første året på siv.øk. Svarer basert på dette:

- Alle forelesninger er frivillige og uten oppmøteplikt. Uten unntak tror jeg. Faktisk droppet jeg omtrent alle forelesninger siste halvåret fordi jeg følte utbyttet var dårlig, men dette er jo individuelt.

- Mange fag har såkalt arbeidskrav. Dette er prøver, ofte flervalgs, som leveres elektronisk. Mao, du trenger ikke fysisk møte opp.

- Vi hadde ett gruppearbeid i ett fag, men det var veldig enkelt og lite tidkrevende.

- Det ene faget hadde et prosjektarbeid som eksamen. Ideelt sett jobber man med det året gjennom. Jeg fant en her på forumet som jeg skrev det sammen med. Brukte vel 2-3 dager og fikk B. Kan også gjøres alene.

Kort oppsummert så er det minimalt obligatorisk oppmøte, men noen arbeidskrav som må bestås for å få lov til å gå opp til eksamen (som teller som regel 100% av karakteren). Har inntrykk av at de fleste studier er lagt opp på samme måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...