Gå til innhold

Vurdering av PC oppsett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du har startet ny tråd, fikk aldri en god utgreiing rundt forventet bruk i den andre.

Til ren spilling blir det vanskelig å anbefale no annet.

Om du har noe igjen for sekskjerne cpu og x99 chipset fra Intel kan vi ikke svare på før du forteller oss hva utover gaming du ser for deg å bruke den til.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er meg ser jeg ikke hovedkort i den listen der? Vil på det sterkeste anbefale 850 watt PSU eller bedre.

Du bør vurdere SLI eller gå for 780 TI SLI.

For skal du ha sokkel 2011-3 bør du ha en del skjermkort ytelse i spill før det lønner seg.

Gjerne også spille dx12 spill.

Lenke til kommentar

Teker og spille gta, men trenger ikke noe mer en full hd kvalitet for nå! Venter til den nye generasjon skjermkort for 4K. Derfor har jeg kun valgt et 970 kort for nå:/

Har heller ikke valgt noe motherboard enda pga at jeg er usikker på hvilket! Vil gjerne ha et som har de mordere inngangene som usb type-c osv... vil også prøve og være sikker på at jeg ikke må bytte det ut når neste generasjon skjermkort kommer:/

Kanskje jeg også bør safe med en 1000 watt PSU med det samme?

Vanskelig å kjøpe nå i overgangen til neste generasjon pc-deler:(

Endret av Casper S
Lenke til kommentar

Ikke gå for noe SLI greier. Har selv 780ti SLI, og kan ikke anbefale dette siden det ikke er støtte for SLI i alle spill og man får også ofte dårligere ytelse med dette.

Hvis planen uansett er å oppgradere til sommeren, ville jeg heller ha gått for 750ti. Dette klarer å kjøre GTA i high 1080p med 35-40 FPS. Billigere kort, og kortene som kommer i sommer vil gjøre de fleste 'nye' kort idag utdatert pga overgang til mindre nanometer teknologi.

Endret av 3evel
Lenke til kommentar

Ikke gå for noe SLI greier. Har selv 780ti SLI, og kan ikke anbefale dette siden det ikke er støtte for SLI i alle spill og man får også ofte dårligere ytelse med dette.

Hvis planen uansett er å oppgradere til sommeren, ville jeg heller ha gått for 750ti. Dette klarer å kjøre GTA i high 1080p med 35-40 FPS. Billigere kort, og kortene som kommer i sommer vil gjøre de fleste 'nye' kort idag utdatert pga overgang til mindre nanometer teknologi.

Hvilke spill spiller du som ikkje støtter sli? Virker som du bare spiller dem som ikkje støtter sli. Sær smak :p
Lenke til kommentar

Mindre nanometer gjør bare kortene mer strømsparende, hvor du får det fra at dagens kort blir utdatert er for meg en gåte, det har iværtfall ikke med nm og gjøre :p

Toppkortet til Pascal (sannsynligvis GTX 1080) vil antagligvis ligge på nivå med dagens 980 ti, ett GTX 1080 ti ser vi nok ikke før tidlig neste år. Så blir nok fortsatt en stund frem i tid før dagens kort blir utdatert. Trenger man nytt skjermkort i dag så er det bare å kjøpe nå. Er nok kun de mest ekstreme enthusiastene som vil gå fra Maxwell til Pascal. Ellers blir nok Pascal en rimeligere oppgradering for de som enten har Kepler og nedover i dag.

Å kjøpe 750 ti er bare tull, da det fort må byttes ut, mer sløs enn oppgradering.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Gta 1080p@60fps mens jeg streamer! Også skal jeg redigere en del:-/ derfor tror jeg burde gå for 5820k cpu. Vil sli 970 være bra for redigering, streaming og gta 1080p@60fps?

970 sli vil iallefall være bra for GTA V. Man kan gå sånn typisk fra 90fps til 140 fps ved gtx 970 i sli, om cpuen er rask nok. Sli fungerer veldig bra i Gta V :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...