Gå til innhold

Problemer etter skifte av kjøler...

PoleCat

Anbefalte innlegg

Fikk i dag min nye Thermaltake Volcano 9. Tenkte at endelig kunne jeg klokke litt mer. Tok av den game kjøleren og satt på den nye (med pad og goop).

Boota opp, det tok 3 sekunder så slo maskinen seg av igjen. Prøvde å ta av og på kjøleren igjen. Samme prob.

Prøvde med den gamle. Boota opp, etter winload slo maskinen seg av.

Endra i BIOS at maskinen ikke skal slå seg av ved CPU-fan fail eller overoppheting, uten at det hjalp. Hva i alle dager er da som gjør at maskinen ikke vil starte nå? I BIOS er tempen ca 36ºc med den gamle kjøleren.

Specs:

Abit NF7-S v2

AMD Athlon XP 2500+

2x TwinMOS 512MB PC3200 (kjører dual)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært borti et lignende problem med et eldre abit-kort. Når jeg hadde skiftet kjøleren, snurret vifter og hdd opp i ca. 2 sekunder før strømmen ble kuttet. Hadde kortet på service hos komplett, og alt de gjorde var å resette bios! Da funket det... Sjekk manualen til kortet, det er en jumper eller noe sånnt som må flyttes på for å resette den

Lenke til kommentar

Etter å ha fjernet all goop fra cpu og gammel kjøler, fikk jeg gang på maskinen igjen (heldigvis) etter å ha tatt av og på kjøleren en utall ganger. Tempen ligger ca 2-3ºc over det den gjorde før, men dette er vel pga at jeg fjerna goop?

Når dere sier jeg har driti meg ut.. Er det bare cpu'en dere regna med var gåen da, eller mer?

Uansett, burde jeg kjøpe meg ny cpu nå? Har fått en del skraper i den og sånn. Men maskinen sviver jo brukbart nå da.

Det jeg enda ikke forstår er hvorfor maskinen slo seg av, når jeg har valgt at den ikke skal gjøre det ved cpu-fan fail og overoppheting. Da må det jo ha vært noe annet som gjorde det.

Lenke til kommentar
  SnowDOG_ skrev:
Du har vel overkill med pad OG goop. Det beste er å gjøre altsamme på nytt igjen og følg hw.no's goop guide. Hadde problemer med min maskin og vifte men det fikset eg ved å ta på fan2 og disable fan speed greiene.

Hva er dette fan2?

Har prøvd mange ganger å gjøre det på ny, uten nytte. Fulgt goop-guiden til punkt og prikke.

Det stod veldig lite på "manualen" som fulgte med kjøleren, derfor antok jeg bare at jeg skulle bruke begge deler, siden begge deler fulgte med. Stupid /me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...