geita_ Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Da må du ta på lesebrillene. Jeg skrev at alt vi i dag har, kommer som følge av kulturutveksling. Alt. Uten denne kulturutvekslingen ville vi fremdeles levd i jordhytter og huler i isolerte småsamfunn. Sikkert din våte drøm. Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme til europa ? Hva tjener vi på det ? 6 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme til europa ? Hva tjener vi på det ? Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Det er hundrevis av poster her på forumet som viser hvorfor multikultur er verken en berikelse eller noe som kommer til å fungere i praksis, det er masse eksempler på land og imperier som falt i samme fella og endte i ruiner på grunn av nettopp flerkultur. Det du derimot ikke kommer til å finne her inne er hvorfor flerkultur er en god ide. Innvandringsdebatten oppsumert enkelt og greit. Takk til deg. 8 Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Deler ikke hans syn på alt. Men synes det er interessant og mer edruelig argumentasjon enn de fleste av de typiske "livets harde skole" løkene som fylller dagbladets kommentarfelt. selv om han tar ting på spissen og sikkert kan være provoserende for enkelte hippier. Endret 28. mars 2016 av Blåbjørn 2 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme til europa ? Hva tjener vi på det ? Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Det er hundrevis av poster her på forumet som viser hvorfor multikultur er verken en berikelse eller noe som kommer til å fungere i praksis, det er masse eksempler på land og imperier som falt i samme fella og endte i ruiner på grunn av nettopp flerkultur. Det du derimot ikke kommer til å finne her inne er hvorfor flerkultur er en god ide. Innvandringsdebatten oppsumert enkelt og greit. Takk til deg. Løs bruk av ordet debatt. Det handler om verdier. Frihet, likhet og demokrati. Essensen av det moderne europa. Disse verdiene skal altså kastes på skogen, i et forsøk på å redde de? Ser du ikke ironien? Du er en like stor fiende av mitt samfunn, som en ekstrem islamist. Vi trenger ingen av dere. 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Løs bruk av ordet debatt. Det handler om verdier. Frihet, likhet og demokrati. Essensen av det moderne europa. Disse verdiene skal altså kastes på skogen, i et forsøk på å redde de? Ser du ikke ironien? Du er en like stor fiende av mitt samfunn, som en ekstrem islamist. Vi trenger ingen av dere. Prøv igjen. Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme til europa ? Hva tjener vi på det ? 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Deler ikke hans syn på alt. Men synes det er interessant og mer edruelig argumentasjon enn de fleste av de typiske "livets harde skole" løkene som fylller dagbladets kommentarfelt. selv om han tar ting på spissen og sikkert kan være provoserende for enkelte hippier. Man diskrediterer egen troverdighet ganske markant når man kommer med virkelighetsfjerne karakteristikker som "hippier" i en slik diskusjon. Tror du det er en nevneverdig andel hippier på diskusjon.no? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Da må du ta på lesebrillene. Jeg skrev at alt vi i dag har, kommer som følge av kulturutveksling. Alt. Uten denne kulturutvekslingen ville vi fremdeles levd i jordhytter og huler i isolerte småsamfunn. Sikkert din våte drøm. Hvis muslimene får det som de vil går vi tilbake til hulene. Ikke all kulturutveksling er gunstig, og det er grovt misforstått å påstå det. Som regel vil en mer avansert kultur som vår knuse laverestående møkkakulturer som den islamske - men vi er blitt ofre for vår egen toleranse. Hvem påstår at "all kulturutveksling er gunstig"? AtW Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Tror ikke det handler om fremmedfrykt. Som så ofte ellers i diskusjoner om islam og innvandring tror jeg det handler om marginalisering. Marginaliserte grupper blir fort innvandringsfiendtlige. Det ser vi hver gang det er nedgangstider med økende arbeidsledighet på kontinentet og ut fra hvilke inntektsgrupper som stemmer på hvilke partier. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Løs bruk av ordet debatt. Det handler om verdier. Frihet, likhet og demokrati. Essensen av det moderne europa. Disse verdiene skal altså kastes på skogen, i et forsøk på å redde de? Ser du ikke ironien? Du er en like stor fiende av mitt samfunn, som en ekstrem islamist. Vi trenger ingen av dere. Prøv igjen. Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme til europa ? Hva tjener vi på det ? Tror ikke du får noe godt svar på det. 3 Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Deler ikke hans syn på alt. Men synes det er interessant og mer edruelig argumentasjon enn de fleste av de typiske "livets harde skole" løkene som fylller dagbladets kommentarfelt. selv om han tar ting på spissen og sikkert kan være provoserende for enkelte hippier. Man diskrediterer egen troverdighet ganske markant når man kommer med virkelighetsfjerne karakteristikker som "hippier" i en slik diskusjon. Tror du det er en nevneverdig andel hippier på diskusjon.no? AtW Hva med å se videoen, eventuelt kritisere/kommentere innholdet? Vil påstå at du kaster stein i glasshus akkurat nå, du er like usakelig som jeg var men den kommentaren. Trur hverken du eller jeg har noe som helst grunnlag til å si om det er få eller mange hippier på diskusjon.no. Og det er forsåvidt irrelevant for min del. Det var ment som en sidenotat. For å argumentere som du gjør nå; noen tar seg selv kanskje litt for seriøst, når de signerer postene sine på diskusjon.no enda alle kan se hvem som poster dem. Er dette bra form for dialog eller diskusjon? Jeg synes ikke det. Endret 28. mars 2016 av Blåbjørn 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Nei, det gidder jeg ikke, har kastet bort for mye tid med å se ymse videoer som er mer eller mindre meningstomme, har du noen argument du mener er viktige derfra, så får du fremme de. Og poenget er ikke hvor mange hippier det er, poenget er hvor dustete det er å slenge ut slike karakteristikker. AtW Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 (endret) Nei, det gidder jeg ikke, har kastet bort for mye tid med å se ymse videoer som er mer eller mindre meningstomme, har du noen argument du mener er viktige derfra, så får du fremme de. Og poenget er ikke hvor mange hippier det er, poenget er hvor dustete det er å slenge ut slike karakteristikker. AtW nei nettopp. meningsløst at du i det hele tatt kaster bort tiden din på å kommentere da. Endret 28. mars 2016 av Blåbjørn 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Jeg disponerer tiden min som jeg selv ønsker, og min erfaring er at det er langt mer bortkastet tid i snitt å se på random youtube-videoer. Jeg velger å kommentere innholdet i innlegg, som diskusjon.no er lagd for å gjøre. AtW Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Når man ser hvordan tilstandene er i de fleste muslimske land så er det et friskhetstegn å frykte at det samme jævelskapet får spre seg i Europa. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Vanskelig å se det store bildet når man er blind av fremmedfrykt skjønner jeg Hvem er det egentlig som sliter med å se 'det store bildet'? Det du kaller "fremmedfrykt" er logisk basert på erfaring. Vi ga dem tvilen til gode i mange år på 70-80-90 tallet. Enough is enough. Nå må du åpne øynene og se hvor samfunnet er på vei. Slutte å være blendet av det faktum at du kjenner 5 eller 10 eller 50 muslimer som er greie. To tredeler av muslimer i Europa er IKKE greie. De er fundamentalister. Og det er ikke noe vi kan se gjennom fingrene med i et sekulært samfunn. Særlig når andelen vokser så raskt. Vi risikerer at Europa sklir bakover til å bli en del av tredje verden. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Innfører egne vogner for kvinner på tyske tog Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Kulturblanding har eksistert og fungert i tusenvis av år. Det begynte med interaksjon mellom stammer og bygder, men jo mindre verden ble jo fjernere ble kulturene. Sørlendiger og nordlendinger i dagens Norge, hadde helt forskjellige kulturer i lang tid. Impulser utenfra har gitt oss absolutt alt(!) vi har i dag. Så flerkultur er ikke bare en god ide, det er helt nødvendig. I tillegg til kebab- og mulattargumentet selvfølgelig. De av oss som ikke har mistet bakkekontakten i frykt for det fremmede, kan gjerne diskutere i hvilket omfang og tempo denne kulturblandingen skal foregå. Jeg ønsker hverken fri flyt eller facisme, men en gyllen moderat middelvei der flest mulig hensyn ivaretas. Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du er så redd for brune busemenn, dere er jo så mye til felles! Like ekstreme og intolerante i iveren etter å polarisere og mistenkeligjøre alle innvandrere. For å sette det litt på spissen, hva godt kulturmessig skal det gjøre Norge med enda mer innvandring fra land og området vi allerede har mange av i Norge fra før? Det er lite som tyder på at vi har så veldig mye godt å hente rent kulturmessig fra land som Syria, Somalia, Irak og Afghanistan som ikke allerede er fanget opp. Når det kommer til hvor viktig dette, så synes jeg det overvurderes. I en såpass globalisert verden med internett, billige flyreiser og utenlandsk film og TV rett inn i stua, så minsker "behovet" for å flytte mennesker hit for å få nye impulser. Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Det handler om verdier. Frihet, likhet og demokrati. Essensen av det moderne europa. Disse verdiene skal altså kastes på skogen, i et forsøk på å redde de? Ser du ikke ironien? Du er en like stor fiende av mitt samfunn, som en ekstrem islamist. Vi trenger ingen av dere. Du snakker om verdier som frihet, likhet og demokrati men ønsker å importere mennesker som ønsker å kaste disse på skogen og innføre slaveri, forskjeller og kalifat. Ser du ike ironien? Du er den største fienden av mitt samfunn, større enn noen islamist noengang kommer til å være. Du arvet ikke europa, du er ikke en europeer, du er ikke vestlig og DU verdsetter ikke verdier som frihet, likhet og demokrati. Du ønsker ikke bare å ikke kjempe for disse verdiene, men du ønsker å fjerne de. Verdier som mine vestlige forfedre kjempet med nebb og klør, blod og svette, for å skape. Endret 2. april 2016 av Thitorkin2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Disse høyreekstreme i Odins Sønner eller hva de kaller seg er bare begynnelsen. Faren oppstår når ellers vanlige menn får nok, og det kan veldig fort skje i Europa, og snu opp-ned på det politiske klimaet. Det er derfor svensk politi driver heksejakt på de som forsøkte å jage kriminelle ut av togstasjonen i Stockholm f.eks. Regjeringer kan falle i årene som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå