Gå til innhold

Den flerkulturelle MUSLIMSKE framtiden i Europa.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man? Snodig. Fordi jeg tror ikke jeg noen gang har hørt noen med peiling si det.

I Europa har det alltid vært krig. Første verdenskrig ble utløst av at én person ble drept. Men du tror at denne gangen er det annerledes? At nå har vi endelig funnet koden til hvordan leve i fredelig sameksistens inn i evigheten? Hehe, neppe.

Lenke til kommentar
I Europa har det alltid vært krig. Første verdenskrig ble utløst av at én person ble drept. Men du tror at denne gangen er det annerledes? At nå har vi endelig funnet koden til hvordan leve i fredelig sameksistens inn i evigheten? Hehe, neppe.

Vil tro sannheten er en plass mellom evig, fredelig sameksistens og det andre som ble sagt.

Lenke til kommentar

Man skal være bra naiv om man ikke tror det blir borgerkriger rundt om i Europa, nå er det bare snakk om tid.

Skal man? Snodig. Fordi jeg tror ikke jeg noen gang har hørt noen med peiling si det.

Du er historieløs og grunnen til at det vil skje.

Lenke til kommentar

Man skal være bra naiv om man ikke tror det blir borgerkriger rundt om i Europa, nå er det bare snakk om tid.

Da får du begynne å høre litt bedre etter, for det er mange som advarer mot det som skjer nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du begynne å høre litt bedre etter, for det er mange som advarer mot det som skjer nå.

Kanskje. Men jeg har fortsatt ikke sett eller hørt noen med peiling på området advare mot dette. Og jeg liker å tro at jeg følger ganske godt med. Mer enn gjennomsnittsnordmannen i hvert fall. Så, hvem er det som advarer mot det du sier? Trekk gjerne frem eksempler fra både norsk og internasjonal offentlighet. Og gjerne noen som er annerkjent for sitt arbeid.

Du er historieløs og grunnen til at det vil skje.

Og du kommer ingen vei med den tonen der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje. Men jeg har fortsatt ikke sett eller hørt noen med peiling på området advare mot dette. Og jeg liker å tro at jeg følger ganske godt med. Mer enn gjennomsnittsnordmannen i hvert fall. Så, hvem er det som advarer mot det du sier? Trekk gjerne frem eksempler fra både norsk og internasjonal offentlighet. Og gjerne noen som er annerkjent for sitt arbeid.

Om du venter på at sofie elise eller norske, tyske, belgiske og franske myndigheter kommer til å innrømme at multikultur med muslimer ikke er mulig så blir du nok å måtte vente lenge.

For apostlene til flerkultur kommer aldri til å fortelle deg realiteten med den veien vi går mot nå, det er opp til deg selv om du klarer å se gjennom løgnene du blir fortalt.

Endret av geita_
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er hundrevis av poster her på forumet som viser hvorfor multikultur er verken en berikelse eller noe som kommer til å fungere i praksis, det er masse eksempler på land og imperier som falt i samme fella og endte i ruiner på grunn av nettopp flerkultur.

Det du derimot ikke kommer til å finne her inne er hvorfor flerkultur er en god ide.

Du vil bare høre om enkeltpersoner som synes at mullat-barn er såååå fine og at norge ikke ville hatt kebab uten innvandring, thats it.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er hundrevis av poster her på forumet som viser hvorfor multikultur er verken en berikelse eller noe som kommer til å fungere i praksis, det er masse eksempler på land og imperier som falt i samme fella og endte i ruiner på grunn av nettopp flerkultur.

Det du derimot ikke kommer til å finne her inne er hvorfor flerkultur er en god ide.

Du vil bare høre om enkeltpersoner som synes at mullat-barn er såååå fine og at norge ikke ville hatt kebab uten innvandring, thats it.

Kulturblanding har eksistert og fungert i tusenvis av år. Det begynte med interaksjon mellom stammer og bygder, men jo mindre verden ble jo fjernere ble kulturene. Sørlendiger og nordlendinger i dagens Norge, hadde helt forskjellige kulturer i lang tid. Impulser utenfra har gitt oss absolutt alt(!) vi har i dag. Så flerkultur er ikke bare en god ide, det er helt nødvendig. I tillegg til kebab- og mulattargumentet selvfølgelig.

De av oss som ikke har mistet bakkekontakten i frykt for det fremmede, kan gjerne diskutere i hvilket omfang og tempo denne kulturblandingen skal foregå. Jeg ønsker hverken fri flyt eller facisme, men en gyllen moderat middelvei der flest mulig hensyn ivaretas.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du er så redd for brune busemenn, dere er jo så mye til felles! Like ekstreme og intolerante i iveren etter å polarisere og mistenkeligjøre alle innvandrere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger så skal man tenke på hva som ikke blir sagt også.

"The most important thing in communication is hearing what isn't said"

Peter Drucker

Jeg har lest om flere med peiling som har beskrevet situasjonen som kritisk. Når situasjonen beskrives som den gjør så vil jeg si at det er underforstått at en fysisk/ voldelig konflikt i relativt stor skala blir resultatet hvis ingen tiltak iverksettes. Borgerkrig er ikke et helt teit ordvalg egentlig.

Det er dog umulig å vite om eventuelle tiltak fungerer, kan hende det er et velment tiltak som antenner kruttønna.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kulturblanding har eksistert og fungert i tusenvis av år. Det begynte med interaksjon mellom stammer og bygder, men jo mindre verden ble jo fjernere ble kulturene. Sørlendiger og nordlendinger i dagens Norge, hadde helt forskjellige kulturer i lang tid. Impulser utenfra har gitt oss absolutt alt(!) vi har i dag. Så flerkultur er ikke bare en god ide, det er helt nødvendig. I tillegg til kebab- og mulattargumentet selvfølgelig.

De av oss som ikke har mistet bakkekontakten i frykt for det fremmede, kan gjerne diskutere i hvilket omfang og tempo denne kulturblandingen skal foregå. Jeg ønsker hverken fri flyt eller facisme, men en gyllen moderat middelvei der flest mulig hensyn ivaretas.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du er så redd for brune busemenn, dere er jo så mye til felles! Like ekstreme og intolerante i iveren etter å polarisere og mistenkeligjøre alle innvandrere.

Du har ikke sagt hvorfor det er nødvendig, bare dratt en tullete sammenligning  om at sørlendinger og nordlendinger kan sammenlignes som vestlige samfunn og islamske samfunn.

Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme hit ?

Hva tjener vi på det ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du har ikke sagt hvorfor det er nødvendig, bare dratt en tullete sammenligning om at sørlendinger og nordlendinger kan sammenlignes som vestlige samfunn og islamske samfunn.

Hvorfor er det en god ide å la muslimer komme hit ?

Hva tjener vi på det ?

Da må du ta på lesebrillene. Jeg skrev at alt vi i dag har, kommer som følge av kulturutveksling. Alt. Uten denne kulturutvekslingen ville vi fremdeles levd i jordhytter og huler i isolerte småsamfunn. Sikkert din våte drøm.

Lenke til kommentar
Da må du ta på lesebrillene. Jeg skrev at alt vi i dag har, kommer som følge av kulturutveksling. Alt. Uten denne kulturutvekslingen ville vi fremdeles levd i jordhytter og huler i isolerte småsamfunn. Sikkert din våte drøm.

Hvis muslimene får det som de vil går vi tilbake til hulene.

Ikke all kulturutveksling er gunstig, og det er grovt misforstått å påstå det. Som regel vil en mer avansert kultur som vår knuse laverestående møkkakulturer som den islamske - men vi er blitt ofre for vår egen toleranse.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...