Gå til innhold

MBA blir varm, vifta bråker

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har da en vifte som bråker veldig og maccen blir varm etter en 10 minutter cirka.

Installerte igår silverlight for å se på viaplay. Og før dette var viften normal når jeg brukte netflix.

Har prøvd å leita etter en måte å blokkere flash på men finner ingen apper som gjør dette. Fant en som hadde en "clicktoflash" app men den er ikke tilgjengelig lengre.

Er det en måte å blokkere flash på eller er det noe annet som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg har da en vifte som bråker veldig og maccen blir varm etter en 10 minutter cirka.

Installerte igår silverlight for å se på viaplay. Og før dette var viften normal når jeg brukte netflix.

Har prøvd å leita etter en måte å blokkere flash på men finner ingen apper som gjør dette. Fant en som hadde en "clicktoflash" app men den er ikke tilgjengelig lengre.

Er det en måte å blokkere flash på eller er det noe annet som forårsaker dette?

Problembeskrivelsen din er håpløst dårlig.

Er det når du bruker nettleser at Macen din blir varm/bråkete? Hvilken nettleser bruker du i så fall? Hvilke nettsider? Du nevner Viaplay, er det der du opplever problem? Eller når du bruker Netflix?

Sikker på at det ikke er Silverlight du skal avinstallere? Håpløst dårlig av Viaplay hvis de krever Silverlight-plugin. Netflix fungerer i alle fall bedre uten Silverlight installert, og vil da bruke HTML5.

Hvordan avinstallere Silverlight: https://www.microsoft.com/getsilverlight/get-started/install/removing-silverlight-mac.aspx

Oppdatert versjon av ClickToFlash for Safari finner du her: http://hoyois.github.io/safariextensions/clicktoplugin/

Ellers kan du jo vurdere om du i det hele tatt trenger å ha Flash-plugin installert, for det er en enorm kilde til sikkerhetshull. Men ClickToFlash (eller lignende) anbefales på det sterkeste om du fortsatt vil ha Flash tilgjengelig, Flash-blokkering gjør deg mindre sårbar og fjerner mye reklamedritt...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...