Gå til innhold

Hørte skumle lyder fra rommet til broren min på natten?


Anbefalte innlegg

Heisan  :)

 

Dette er ikke tull. I forrige uke, ca 00:15, jeg la i senga for å sove. Plutselig hørte jeg noen lyder, som en stol falt, nesten som dunke lyder og lignende. Jeg gikk rett til mitt vindu og så ut i hagen, men så ingenting. Jeg gikk tilbake til sengen. Men jeg kunne ikke slutte å tenke på det, så jeg gikk til gangen. Så hørte jeg rare lyder og dunk lyder fra min lille brors rom. Jeg tenkte for meg selv, kanskje han er våken (og koser seg litt, men var samtidig veldig sent). Neste morgen sa jeg til ham at jeg hørte lyder fra rommet hans, og han fikk et litt skremt blikk og sa han sovnet lenge før det. Han sa også at våre foreldre hørte noen lyder en gangtidligere en gang før, de gikk inn, og han sov, og de vekte han å spurte hva var den lyden.

 

Er det noen som vet hva disse skumle lydene kan være? Huset vårt er 100 år i år. Det har vært mange mennesker som har bodd her før oss. En av dem var en prest Jeg tør såvidt å gå i kjelleren og loftet. Kjelleren ser ut som en forlatt bunkers og loftet har det hengt lenge masse eldgamle bilder av gamle damer (som jeg har tatt vekk). Litt crazy å tenke på om det kan være noe overnaturlig. Hva tror dere? Bør vi flytte? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært artig å hatt et sånnt hus og satt det opp med konvensjonelle kameraer, thermografikameraer, radiospektrografer, seismografer og magnetiske sensorer og overvåket huset noen år.

Misstenker at resultatet hadde blitt veldig kjedelig men værdt det for å avkrefte spøkelsesmyten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, om denne broren din har runda 14 år så er det sjeldent veldig mystisk om man hører noen repetative dunkelyder ifra gutterommet...hehe. Og dette blir neppe borte av å flytte :p

 

I det store å hele så kan du ha en hovedregel om at rare lyder eller opplevelser aldri kommer av noe overnaturlig, enten så mistolker man situasjonen og lydene, eller så kommer det av noe du eller vi enda ikke har fått oppklart hva kommer av. Men det vil likefullt være naturlig. Det som går igjen er at materialer trekker seg sammen og utvider seg i forhold til fukt og temperatur og i den forbindelse gjerne gir ifra seg lyd, dette er typisk årstid både for det, OG for mindre mystiske dunkelyder ifra rommet til gutter.... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så hørte jeg rare lyder og dunk lyder

Har også bodd i et eldgammelt (og jævlig trekkfullt) hus og hørte "lyder" der hele tiden... Folk gikk i trappa (i den grad at jeg, som bodde i annen etasje, gikk for å se hvem som kom, da jeg hørte skrittene et trinn av gangen opp HELE trappa..), det knirket og knaket og jeg var flere ganger enn en SIKKER på at jeg ikke var alene i leiligheten....

 

Så en dag kom jeg over han som jeg leide leilighet i annen etasje av i det han satt og murte igjen noen sprekker i grunnmuren og lurte på hva han gjorde. Jo sa han, jeg murer igjen sprekket etter at huset "vandrer" på grunnmuren (og derav all knirking og knarking og knirtring...). Der fikk jeg svar på "spøkelset" spørsmålet mitt...

 

Og når jeg tenker på det, hvorfor er det ALLTID bare dunking, knirking og knaking disse såkalte spøklsene klarer? Hvorfor ikke vakse bilen eller male huset? Da HADDE jeg blitt skremt...

 

Kort sagt, du bor i et gammelt hus, antagelig fundamentert på heller dårlig fundamenter slik at hust "vandrer" (det vrir og vrenger på seg slik at treverket i huset også, naturlig nok, vrir og vrenger på seg..)

 

Så en annen "horror" historie...

 

Min mor og far kjøpe hytta som fremdeles er i deres eie når jeg var 10 år (Altså 40 år siden...). Den gangen var hytta to år gammel og de som solgte hytta (fikk vi vite mange år etter...) solgte den fordi hytta var bygget på grunnvollene til et gammelt hus som visstnok hadde brent ned med den gamle dama som hadde eid huset inne.... Og selvsagt gikk dama igjen, ville de som solgte oss hytta ha oss til å tro da...

 

Sannheten er at ingen, INGEN, noensinne har sett gamla der... Vi visste jo ingenting om forhistorien til hytta i mange år og de som solgte dem til mutter og fatter trodde sikkert at de hadde solgt et skrekk kabinett og lurte nok fælt på hvorfor de aldri hørte noe fra oss hvor vi beklaget oss for at vi hele tiden ble plaget av dette gamle kvinnemenneskets gjenferd... Så jeg lurer på hvorfor hun jaget ut de første eierene...  :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eh, om denne broren din har runda 14 år så er det sjeldent veldig mystisk om man hører noen repetative dunkelyder ifra gutterommet...hehe. Og dette blir neppe borte av å flytte :p.p

Ett litt skremt blikk når det blir tatt opp indikerer jo at du er inne på noe her :p

Tenkte på akkurat det samme når jeg leste om dunkelyder fra lillebroren sitt rom...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alt har en naturlig forklaring. Var nok bare en tyv eller en morder. Ikke noe å bekymre seg over.

 

Nei, det er mye som ikke har det. :)

 

Fortsatt til gode å finne et fenomen som ikke har en naturlig forklaring. I et fysisk univers vil alt ha en naturlig forklaring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Alt har en naturlig forklaring. Var nok bare en tyv eller en morder. Ikke noe å bekymre seg over.

 

Nei, det er mye som ikke har det. :)

 

Og vi nevner i fleng...? (Introspeksjoner aka fantasi og innbildning holder ikke, bare så det er påpekt før du finner "bevis" for det unaturlige som du mener det finnes så mye av...)

 

Sannheten er at vi ikke har registrert et eneste tilfelle av noe unaturlig enda... Så lykke til med å finne det...

Lenke til kommentar

Det har vært artig å hatt et sånnt hus og satt det opp med konvensjonelle kameraer, thermografikameraer, radiospektrografer, seismografer og magnetiske sensorer og overvåket huset noen år.

Misstenker at resultatet hadde blitt veldig kjedelig men værdt det for å avkrefte spøkelsesmyten.

 

Beklager, men det finnes desverre ånder/demoner rundtom på diverse plasser. Har ei venninne som bor i et hus utpå landet, og der har de opplevd helt syke ting. Ikke bare hørt lyder, men sett ting og FØLT ting. Så det å avfeie alt som "myter" blir helt feil, jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord.

 

Og nei, hun er ikke syk i hodet, og er ingen løgner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...