Gå til innhold

Liste over tv-serier du følger med på

Anbefalte innlegg

Ingen lister over tv-serier her.. En liste med (favoritt) serier folk følger med på må jo være greit.

Kanskje 2 krav til listen er greit:

- tv serien er (helst) ikke avsluttet

- du liker og følger tv-serien

Om folk nevner samme serier på listen er jo det bare bra, da vet de som leser hva flere personer liker, nesten som en avstemning.

5-10 serier er vel nok.

Jeg kan begynne (i tilfeldig rekkefølge):

- Hannibal

- Vikings

- Game of Thrones

- The Walking Dead

- Broen

- Fargo

- Sherlock

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Touchê.

Men er det ikke et fair spørsmål? 

Liker Game of Thrones, men elsker det ikke. Skal man da nevne det, eller skal man bare nevne serier man liker best som går nå?

EDIT: Så innlegget var endret etter jeg spurte. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Følger med på disse:

Gotham

Lucifer

The Shannara Chronicles

NCIS

Bones

Castle

The walking dead

Criminal Minds

Sleepy hollow

Grimm

Vikings

The 100

Black Sails

Arrow

Supernatural

Elementary

The blacklist

Suits

Edit: Glemte Game of thrones og Legends

Endret av Ragnar115
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe nytt og bra? Koste meg masse med Dexter, Breking bad, Prison Break osv. Better call Saul som er nevnt over er ok men ikke like bra som"Saul" kunne vært synes jeg.

Prøvd Blacklist men var ikke helt min greie. Hvis dere vil se noe som er så jævlig at jeg lover: Du trur ikke på hvor dårlig det er. Re make av "Full house" som er så sykt klisje at jeg ikke trur jeg kunne gjort det værre selv. Selv om jeg prøvde. Brekker meg av tanken på se en episode til. Så faktisk den dritten når jeg var kid.... Pinlig

Endret av Clarus
Lenke til kommentar

Ser jevnt over mye tv-serier, og er en typisk "binge watcher". De seriene jeg følger med på nå for tida er:

- Criminal minds

- Quantico

- Agents of S.H.I.E.L.D

- Once upon a time

- Flash

- (Arrow. Skal begynne i dag etter å ha restarta netflix-abbo.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, noen serier er det vel.

Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow, Supergirl. Til tross for at Supergirl er på et annet selskap enn de tre andre har de samme EP som de andre, og Flash selv har dukket opp i Supergirl allerede. Alle er ganske like, men er også forskjellige nok til at det ikke bare blir mer av det samme hver gang. The Flash er lettbent humor og mye å le av, mens Arrow er ganske seriøs, stort sett. LoT startet litt svakt, men hadde en rimelig bra mindfuck forrige episode som gjorde meg hektet. Supergirl er fortsatt den svakeste av de fire, men har absolutt begynt å komme seg. Liker man superhelter er alle fire helt klart å anbefale. Bare husk at Legends of Tomorrow er en spin-off fra både Arrow og Flash, så starter man rett på den blir enkelte ting spoilet fra de to seriene. Men det gjør strengt tatt ikke så mye.

EDIT: Glemte å ta med Gotham. Helt grei serie, som har gått fra meget bra til elendig til bra igjen til elendig mange ganger. Ikke helt godt å vite hvor man har denne. På det beste er det veldig bra. På det verste er det en pine. Men interessant med ny vri på Batman-universet, og man kan jo diskutere i månedsvis om vi noen gang får Batman her, i hvilken form, og hvem som vil være ham. Bruce Wayne er i yngste laget, men en proto-Batman, kanskje? Eller kanskje Alfred kan bli Batman? Han har hatt noen rå kamper som viser at han kan sakene sine. Men han kan også bli banket opp, bruke en lang tid på en liten monolog, og så besvime etterpå. WTF? :p

Supernatural. Ja, vi er inne i sesong 11 (!), og fortsatt holder de kvaliteten rimelig høyt, og neste sesong er for lengst bekreftet. De fem første sesongene var nok klart de beste, og sesong seks var unødvendig. Sesong syv var bedre, men langt fra den beste. Men fra sesong åtte tok det seg kraftig opp igjen. 

Ridiculousness. Hjemmevideoer gjort rett. Kjemien mellom Rob Dyrdek, Steelo Brim og Chanelle West Coast er rimelig bra, og med en bra gjest er dette konge. Men er også mye bullshit når de har "dårlige" gjester jeg ikke liker. Da blir det bare pinlig.

Star Wars: Rebels. CGI-serie som foregår mellom episode 3 og 4, og fokuserer logisk nok på etterdønningene av The Order 66 der alle jediene ble drept, og oppbyggingen av rebellene. Kanskje litt svakt i starten, men enkelte kjente fjes har gjort ting mye mer interessante. Sesong to er akkurat ferdig, men er bare å glede seg til sesong tre. Har for øvrig en mye bedre grafisk stil enn Clone Wars, synes jeg. Virker mer "voksent".

Teenage Mutant Ninja Turtles. Enda en CGI-serie, denne gang med ninjaskilpaddene. Men før man avblåser hele greia som kjip barneserie bør det nevnes at dette absolutt ikke bare er for barn. Uten å spoile noe er det ikke ofte folk blir drept "på ordentlig" i barneserier (dvs de våkner som regel kort tid etter), og enkelte episoder her har vært rene rip-offs fra diverse skrekkfilmer. Et av høydepunktene så langt involverte en liten tidsreise tilbake i tid, der de sloss mot en gjeng udøde skjeletter. Store deler av episoden kunne vært tatt rett ut av Army of Darkness, komplett med Bad Ash. Så ikke bare for unger, med andre ord. :p Andre klassikere som Alien, Friday 13th, The Thing og Body Snatchers har også vært parodiert med stort hell, for å nevne noen.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...