Gå til innhold

Gi meg noen tips om sony trv33e!

Anbefalte innlegg

Har ganske nylig kjøpt sony trv33e, og jeg trodde det skulle være både analog inn/ut på det.....men jeg klarer/skjønner ikke hvordan jeg skal få film fra videospilleren inn på kamera. Kan noen forklare meg dette nøyaktig????

Trenger jeg en spesiell kabel, eller holder det med den jeg fikk med når jeg kjøpte det????

På forhånd, Tusen takk

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en den trippeljack-ledninga med tynn plugg i ene enden og tre runde større plugger i andre enden. Disse tre skal være farget i gult, rødt og hvitt (det fins også andre farger, men universalt skal gul være video, rød være høyre stereokanal og hvit være venstre stereokanal).

Nå finnes det ikke videomaskiner som har slike tre plugger (ofte i front) som utgang! Så det du må gjøre er å kjøpe en SCART-PHONO overgang, og da helst med flippbar INN/UT-bryter.

Nå er neste hindring å finne ut hvilken av SCART-utgangene på videomaskina som kan brukes som UTgang, da de fleste videospillere har to SCART-innganger, men bare EN av dem som kan brukes også som UTgang.

Her er det bare å prøve, kameraet må stå i avspillingsmodus (VCR/VTR) mens du prøver å skifte mellom SCART-utgangene på videospilleren. Til slutt skal du få bilde på LCDen på videokameraet. Noen kamera må også skrus på med alt koblet rett ved oppstart, og reagerer ikke når du kobler om.

Jeg har forklart så godt jeg kan via TEKST, og selv om dette sannsynligvis høres gresk ut for deg er det bare å printe ut svaret og vise på Elkjøp, så kan det være at dem orker å vise deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...