Gå til innhold

Gaming og Redigerings PC.

Anbefalte innlegg

Regner nesten med at du har 4k skjerm. Da skal du vel spille i enten 4k eller Full HD. Skal du spille i 4k, må du minst ha GTX 980 TI SLI. Da er du oppe i 15k, og det er bare skjermkort. Da er det bedre å spille i Full HD, og da holder det med ett GTX 970(enn så lenge).

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med I7 5820K og sli 970/980?

Problemet da er at jeg må oppgradere PSU. Da blir budsjettet sprengt!

Må nok ta valget mellom redigering og spill.

Kompisene mine spiller også mest på konsoll.

Hva hvis jeg skal ha en Pc for Redigering i enten Adobe Premiere eller Sony Vegas og for streaming?

Det blir det vel best med 5820K?

Nvidia yter bedre under premiere, mens det er AMD som yter best under Sony Vegas.

For å si det slikt:

Til 1080p CS:GO streaming så holder i5 4690k og gtx 750, og du kan klare deg med dette for å redigere CS:GO-klipp til youtube også :p

Hvis det ikke er tung og avansert redigering, så vil nok den største begrensningen ligge ved ønsket om 4k spilling.

Jeg er ser selv ingen spiller, så jeg kan ikke hjelpe deg så mye der, men hva @RRhoads nevner kan ha noe for seg.

Det med 4k vil forhåpentligvis være bedre støttet i neste generasjon med skjermkort. Derfor kan det være klokt å gå for noe midlertidig, som en enkel gpu som ikke er så vanskelig å få videresolgt sendere.

Problemet med å få levert 4k ligger vel ikke hos cpu, så i7 5820k vil nok klare å levere lengre inn i framtiden enn de gpu'ene du finner på markedet nå.

Lenke til kommentar

Det blir opptil deg å bestemme.

Det er snakk om noe som heter NVLink som nvidia forsker på men tviler det blir noe akutt behov med det første om noen gang i det hele.

Forslagene over er kompatible med dagens og kommende skjermkort så langt noen kan skue.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.prisjakt.no/list.php?l=266173&view=b

Kan noen kvalitetssjekke dette oppsettet?

Passer alt sammen? Er dette bra ytelse for pengene?

Ser du har med veldig dyrt OS: jeg kjøpte min her for rund 20 dollar: 

http://www.kinguin.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/

Ser du har valgt SSD, men hva med den nye m.2 teknologien? Enda bedre enn SSD. Hadde mitt hovedkort hatt m.2 tilgangen ville jeg byttet med en gang  :dribble:

https://www.komplett.no/product/857462/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-950-pro-512gb-m2-pcie-ssd

Bort i fra det virker det rimlig bra.(-men dyrt)

Lenke til kommentar

Det er bra ytelse, men nå ble nettopp nVidia GTX 1080 og 1070 sluppet. 1080 vil koste omtrent det samme som 980ti, mulig litt mindre og sannsynligvis yte bedre. Men du må kanskje vente en måned til før den dumper ned i postkassa. Den blir lagt ut for salg i slutten av mai

Lenke til kommentar

Trodde 1080 kom til Norge i august? Hvis det kommer i mai venter jeg:-) 

Hvis vi sier at det kommer i august, vil det da være smart å kjøpe et 970 kort nå og selge det når 1080 kommer? 

Hvor mye tror dere jeg for for et 2-3 måneder brukt 970?

Lenke til kommentar

De har ikke Asus x99-a/USB 3.1 på Dustin.no

Er det veldig viktig med USB 3.1? 

Burde jeg se på et annet hovedkort istedet for asus x99-a/USB 3.1?

Unnskyld for at jeg stiller så mange spørsmål på en gang:-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...