Gå til innhold

Maritime jobber på Vestlandet?

Anbefalte innlegg

Hei!  :)

Jeg studerer til å bli sivilingeniør innenfor maritime fag, og er på utkikk etter sommerjobb/internship. Det er dårlige tider i markedet, så jeg er mer på utkikk etter litt mer ukjente og nisjepregede bedrifter enn Statoil, Aibel og så videre - som kanskje kan ha en eller annen banal jobb så jeg kan få litt erfaring. Noen som vet om noen mindre bedrifter gjemt bort i en fjordarm noen plass, fortrinnsvis på Vestlandet? 

Takk!

Eivind  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!  :)

Jeg studerer til å bli sivilingeniør innenfor maritime fag, og er på utkikk etter sommerjobb/internship. Det er dårlige tider i markedet, så jeg er mer på utkikk etter litt mer ukjente og nisjepregede bedrifter enn Statoil, Aibel og så videre - som kanskje kan ha en eller annen banal jobb så jeg kan få litt erfaring. Noen som vet om noen mindre bedrifter gjemt bort i en fjordarm noen plass, fortrinnsvis på Vestlandet? 

Takk!

Eivind  :wee:

"maritime fag" gir meg ikke så mye, hvilke type jobber er du på utkikk etter? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg forklarte meg litt diffust. Jeg går Marin Teknikk ved NTNU og har ikke spesialisert meg enda så jeg er ikke på utkikk etter en spesifikk type jobb egentlig, så lenge det har noe med maritim virksomhet å gjøre. Oppdrett, rederi, verft, oljeservice, verksteder - hva som helst, er ikke kresen.

Har ingen kvalifikasjoner innenfor nautikk så jobb skip er nok dessverre utelukket, selv om jeg har utrolig lyst. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg forklarte meg litt diffust. Jeg går Marin Teknikk ved NTNU og har ikke spesialisert meg enda så jeg er ikke på utkikk etter en spesifikk type jobb egentlig, så lenge det har noe med maritim virksomhet å gjøre. Oppdrett, rederi, verft, oljeservice, verksteder - hva som helst, er ikke kresen.

Har ingen kvalifikasjoner innenfor nautikk så jobb skip er nok dessverre utelukket, selv om jeg har utrolig lyst. 

Oppdrettsnæringen går så det suser for tiden, så jeg ville kanskje sett mer på det enn de andre. På nordvestlandet hvor jeg kommer fra er det så godt som ingen som ansetter til noen som helst slags form for deltidsjobb, sommerjobb o.l innenfor de øvrige bransjene du nevnte, rett og slett fordi de alle fleste har måttet permittere eller si opp egne ansatte, eller er helt on the verge til å måtte foreta noe så drastisk.

Jeg holder på å søke internship som en del av utdanningen (NTNU Ålesund) innenfor samme næring, så jeg vet hvor trøblete det er for tiden. Det er rett og slett ikke tiden for å være utdannet innenfor det maritime akkurat nå. I neste bølge vil vi også få problemer, siden vi nyutdannede da må kjempe mot folk med erfaring fra oljebransjen og ellers om de samme jobbene. Jeg har vurdert sterkt å omskolere meg til noe helt annet etter at graden er fullført. Vi får håpe på bedre tider.

Lykke til, og la oss vite åssen det går? :)

Endret av Niao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...