Gå til innhold

Hodetelefoner med kvalitet


Anbefalte innlegg

Det er sant i støyende omgivelser, men hardbarka audiofile får du nok neppe konvertert med det argumentet. Lyden i f.eks QC 25 som jeg testet selv for ca halvåret siden er ikke spesielt godt oppløst og låter litt snålt p.g.a støykanseleringen. Dette er ikke bare et problem Bose har, men generelt et problem med aktiv støykanselering. Vil egentlig si Bose er rimelig bra der i forhold til andre, så de er bedre enn mye annet med brukbart salg på markedet, men de når ikke opp til audiofil lydkvalitet, men er et greit kompromiss i sitt segment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD700 er i likhet med de andre high-end hodetelefonene fra Sennheiser ganske bassfattig i forhold til moderne standarder. Bassen er dyp nok, men ikke spesielt framhevet. Du kan oppregulere den med EQ, så den er ikke umulig å få den mer markert. Men hvorfor velge disse når du for 500 kr ekstra får Nighthawk som allerede har den biten på plass ? Nighthawk er også mye mer lettdrevet med sine 25 ohm og komforten i dem er helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Den beste hodetelefonen er etter mitt syn Bose med aktiv støykansellering.

Det hjelper lite at andre hodetelefoner kanskje har litt bedre lyd om du sitter i et helt stille studio.

Bakgrunnslyder i det virkelige liv ødelegger det.

Aktiv støykansellering i Bose hodetelefoner er så effektivt at du slipper å skru opp lyden noe vanvittig for å overdøve bakgrunnsstøy og risikere hørselsskade.

Den drives av ett AAA-batteri som varer veldig lenge.

Funker utmerket i støyende omgivelser som på fly og tog.

Har X2, Denon MH400, bose in-ear og over ear (begge med støykansellering).

Når jeg skal ut og reise så tar jeg enten denon eller bose in-ear. Denon er bedre, men bose er kompakt løysningen.

 

Syns fortsatt Denon leverer bedre lyd enn bose. Når jeg kjøpte denon, så sto det mellom den og BW P7. Var meget vanskelig val, men gikk for Denon... vet ikke om jeg angrer eller ikke... men trur jeg kommer til å kjøpe P7 også etter kvart :D

Men, poenget. P7 har litt meir trykk og bass. Jeg trur de vil fungere enda bedre på reise enn Denon.

Lenke til kommentar

HD700 er i likhet med de andre high-end hodetelefonene fra Sennheiser ganske bassfattig i forhold til moderne standarder. Bassen er dyp nok, men ikke spesielt framhevet. Du kan oppregulere den med EQ, så den er ikke umulig å få den mer markert. Men hvorfor velge disse når du for 500 kr ekstra får Nighthawk som allerede har den biten på plass ? Nighthawk er også mye mer lettdrevet med sine 25 ohm og komforten i dem er helt fantastisk.

Ja, Nighthawk høres ut som ett bedre alternativ. Men i og med at den er lettdrevet med 25 ohm betyr vel at den passer bedre til telefonen, men at potensialet med en DAC blir mindre?

Endret av Takis4
Lenke til kommentar

Forsåvidt forsvinner deler av argumentasjonen for å bruke DAC, men lyden sånn jeg oppfatter den på Samsung er at den er ganske bassete og med lite topp-diskant. En dedikert DAC ligger som regel greit innenfor -0,2 dB på frekvensområdet 20 Hz - 22KHz. Det kan du neppe forvente deg av Samsung sin DAC. Du har jo mindre behov for godt buffer, med den kvaliteten som er i 9018 kan du bare drømme om å få ut av Samsung sin DAC. Utgangsimpedansen på en dedikert DAC/Amp vil også kontrollere bassen bedre, noe som neppe er så bra på Samsung uten at jeg har målt den.

Lenke til kommentar

Forsåvidt forsvinner deler av argumentasjonen for å bruke DAC, men lyden sånn jeg oppfatter den på Samsung er at den er ganske bassete og med lite topp-diskant. En dedikert DAC ligger som regel greit innenfor -0,2 dB på frekvensområdet 20 Hz - 22KHz. Det kan du neppe forvente deg av Samsung sin DAC. Du har jo mindre behov for godt buffer, med den kvaliteten som er i 9018 kan du bare drømme om å få ut av Samsung sin DAC. Utgangsimpedansen på en dedikert DAC/Amp vil også kontrollere bassen bedre, noe som neppe er så bra på Samsung uten at jeg har målt den.

https://www.hifiklubben.no/tilbudstorget/stockitem_504_denda10ps/

 

Kan dette være noe vits å investere i ? Jeg vil bare påpeke at jeg er ute etter å få best mulig musikk opplevelse gjennom telefonen og er villig til å spytte inn penger der det trengs. Hva tenker du om denne? Jeg kommer til å kjøpe hodetelefoner som kommer til å trenge denne i framtiden, men hva med nighthawks? Kan det være en god investering? Eller er det da bedre å spytte de kronene inn i ett enda bedre sett hodetelefoner?

Endret av Takis4
Lenke til kommentar

Kjenner ikke produktet selv, men har brukt FiiO E17 som er i høvelig samme DAC/Amp segmentet og den er jeg happy med. Denon pleier å lage gode produkter, så denne er sikkert også bra. Greit å ha kontrollen på brytere langs siden, da alt sånt ligger i menyen på E17. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har DAC/Amp hadde jeg sannsynligvis kjøpt den jeg linket til først hvis det er lydkalitet som er viktig, men DA-10 ser jo unektelig mer fotogen ut og den er mer fleksibel. Hvis du vil ha 9018 i en mer presentabel liten pakke har du f.eks Oppo HA-2. Det er ikke all verden med juice i forsterkeren i den, men det burde holde til Nighthawk som har 100 dB sensitivitet.

Lenke til kommentar

Jeg likte dem i alle fall rett ut av eska. Ser litt ut som folk enten liker denne eller ikke gjør det. Heller mest mot at du blir å like den i forhold til at du er vant med beats. Prøv gjerne Brasilia av Robert Len på Spotify. Den burde høres fløyel ut. Soloen i den er designet for høyttaler så den er ganske høy.

Lenke til kommentar

Har Momentum 2.0 Wireless og HD700.

 

Momentum blir brukt på telefon ute på tur og HD 700 inne ved pcen (asus lydkort)

 

Det er nokså stor forskjell på dei 2. Åpen vs lukket, tråd vs wireless. Hva er du ute etter?  pc bruk eller ute på farten?

 

HD700 er langt meir behaglig å ha på, men momentum ute slepper du kabelspagettien. 

Lenke til kommentar

Selv har jeg Sound Blaster E5 mobil DAC. Fornøyd med den så lenge jeg holder meg unna alle drittfunksjonene som herper med lyden. Den har trådløsfunksjonalitet, USB, vanlig optisk inngang og 2 hodetelefonutganger, som var et krav jeg hadde da jeg bruker den innimellom på reise sammen med andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...