AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Jeg vurderer å skaffe meg et Mastercard Gold-bankkort, med tanke på at man har en kredittgrense på 100 000 kroner. Men da er det dette med at jeg lurer på hvor mye det koster meg i måneden å ha et slikt kort. Noen som har peiling? Anonymous poster hash: f3da8...34e Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Har det selv, men er usikker på rentekostnadene når den rentefrie perioden er over. De er nok meget høye. Selv bruker jeg det til netthandel og i utlandet, eller som en minibuffer i ny og ne. Altså, bruk det helst som penger du har, og ikke bruk det som penger du ikke har. Da er det bedre å krype til banken så får man et skikkelig lån. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Hva er fordelen med å bruke kredittkort ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Hva er fordelen med å bruke kredittkort ? For min del er det lett tilgjengelige penger. Jeg har som regel ikke så veldig mye på forbruks konto, så om jeg skal kjøpe noe "stort" trekker jeg som oftest kredittkortet og betaler tilbake når jeg er i nettbanken. Altså en fordel med å ha penger tilgjengelig til en hver tid uten å ha masse penger på forbruks konto. Ellers brukes det mye i jobb sammenheng, da slipper jeg å legge ut selv og vente for å få tilbakebetalt av jobben. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Jeg bruker alltid kredittkort ved betaling med kort. Kortene jeg har gir rabatt/kickback ved kjøp. Feks Cresco Car gir 1% på alle kjøp. For at dette skal være lønnsomt må faktura betales før renter begynner å løpe. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Hva er fordelen med å bruke kredittkort ?Online handling dersom man er usikker på siden, samt på ferie. Edit: fordeler forsvinner raskt om man handler over evne. Endret 25. mars 2016 av El-Ateisten 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Fordelen med kreditkort forsvinner med en gang du ikke betaler hele regningen Helt greit med 100k grense på kortet, om du tjener over 100k i måneden Har kun coop mastercard og bruker det kun til dagligvarer så alt er samlet på en plass og jeg slipper at kontoutskriften på lønnskontoen fylles opp Lenke til kommentar
GA Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg har brukt kredittkort til alt som det er mulig å bruke kredittkort til i mange år nå, og det har fortsatt ikke kostet meg 1 øre. Alle kortene jeg har brukt har visse ting til felles: Gebyrfritt, 50 dager rentefri kreditt og en eller annen form for "kickback". Når jeg da, uten unntak, nedbetaler hele regningen på forfall så ender jeg opp med å tjene på det. Når det er sagt, så er selvkontroll veldig viktig med en sånn løsning. For glemmer man regningen bare 1 gang, så har antakelig all vinningen gått opp i spinningen... 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Sjekk at kredittkortselskapet tilbyr 100%-belastning. Selv har jeg flere kredittkort til litt forskjellig bruk. Alle forfaller rundt lønningsdato og hele beløpet trekkes automatisk. Problemene kommer ikke før du eventuelt lar være å betale en regning. Da mister du veldig fort alt du tidligere har spart. Et annet viktig poeng er at du lettere mister oversikt over økonomien da du ikke like lett kan se saldo på kredittkort som du kan på kontoen din. Endret 30. mars 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå