Gå til innhold

Hva syns dere om NFSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

greit, beklager, jeg tok feil på tittelen av filmen :shrug: .

men det er ikke det som er viktig her, forstå hva jeg sier, spillet er veldig bra de 4 første timene,man blir liksom hekta og man overser alt som kan være negativt med spillet, selv elsket jeg spillet i begnnelsen. men etter det så er det rett og slett kjedelig og du begynner å legge mer merke til de utrolig kjipe feilene som er blitt gjort.

får meg til å lure på om det snart kommer et bankraner spill uten politi.

det er helt greit at de vil gjøre street racing til et arcade spill deluxe, men de må samtidig finne noe som kan holde interessen oppe.

hvor er spenningen ? drag racing er kanskje det store høydepunktet i hele spillet og i er i seg selv utført brilliant, det skal de ha skryt for, trailing opplegget begynner å bli rimelig kjedelig når du skal gjøre det gang på gang.

drag racing ER moro og du kommer til å sitte en god stund med det, men samtidig, det holder ikke for et helt spill.

personlig mener jeg at det blir for mange småting som ødelegger hele opplevelsen, ingen skikkelig tuning av bilene, det eneste du får røre farge, oppgradere motor, selvsagt skjer dette etter du har "unlocked" de etter at du har kommet deg videre i spillet. det at det ikke eksisterer politi er på sett og vis litt merkelig, det at banene er godt markerte med gigantiske piler er også litt morsomt, det at man opplever å skal kjøre 7 runder på samme bane, i street racing, er forsåvidt temmelig morsomt også, en av de tingene som også irriterer er når du har den desidert råeste bilen og likevel blir du på sett og vis parkert av en golf, uansett vanskelighetsgrad. eventuelt kan du lede med 15sek, og uten at du gjør noen som helst feil som gjør at du senker farten så er plutselig den søte lille rosa golfen etter deg igjen.

spillet feiler fortsatt på et av grunnlagene for salg, street racing følelsen du skal få, noe du neppe kommer til å oppleve etter noen timer med dette spillet.

7 runder rundt en fint opplyst bane er ikke noe som akkurat hjelper på.

på sett og vis mener jeg at dette blir nogenlunde som å gi ut at bankraner spill hvor du skal rane en bank for så å komme deg unna, bare at bankraning da er lovlig og uten politi og du får bonus for ranet.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Ville ikke gitt det mer enn 5/10.

Need for Speed serien er en serie som de må slutte å melke.

www.theisonews.com ga spillet 5/10 i gameplay og 5/10 i lyd. Spillet scorer sånn någet bra på grafikk men hva hjelper det når resten er dårlig?

Kan desverre ikke si meg noe anet enn enig på testen ;)

Smak og behag!

Lenke til kommentar

Ja som sagt før... smak og behag... synes spillet er utrolig morsomt, og har snart rundet det i underground mode. Arcade racing er det eneste som funker på pc... spill som live for speed osv blir rett og slett ******* kjedelig i forhold. Hvis du absolutt vil ha alt så fantastisk realistisk så er det jo bare å gå ut og kjøre bil.

Og når de først lagde et spill på "grunnlag" av the fast and the furious filmene så kan de ikke lage det realistisk... siden de filmene har noe av den minst realistiske bilkjøring noensinne.

Selv synes jeg grafikken er bra, lyden er bra og det er moro å kjøre. Definitivt det morsomste av alle NFS spillene. Dog litt synd det ikke finnes noen konkurrenter på pc.

Og til den som nevnte problemer med ATi kort, jeg har absolutt ingen grafiske problemer.. merkelig det der?

edit: han på isonews ga mercedes benz world racing topp karakater... sier vel litt om troverdigheten fra den kanten (synes selv world racing var ufattelig kjedelig.. fint å se på, men akk så lite fartsfølelse og spenning)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Jeg gir NFS:U noe rundt 8/10 eller 9/10 iallefall.

Dragracing og drafting er definitivt det som drar det mest opp. Herregud, jeg har aldri hatt det så kjekt i NOE spill som når jeg dragracer i Underground. Bare jeg ikke overgjør det da, kjører 10 ganger på rad. Da føler jeg at det blir litt slitsomt. Men så kan jeg bare spille noe annet mens jeg venter :)

Spillet har dessuten RÅ lydeffekter når du kjører raskt, gjerne fra og med 230km/t og oppover. Hører ikke annet enn susing fra alt som passerer deg. Grafikken blir da også enda råere enn før. Merker tydlig at hele banen blir med utvasket enn før, bare racer forbi deg. Bruker du da i tillegg NOS får du denne effekten på max og det er som om du forlater kjøretøyet i en orgie av fart, akselerasjon og spenning. Helt VILLT!

Styling av bilen er meget bra altho ikke akkurat det beste jeg hadde håpt på. For mange "vinyls" og for lite andre oppgraderinger. Må også unlocke dem først. Derimot er flere av dem skikkelig svinstilige og man kan personalisere bilen sin til de grader :D

Banene er derimot den desidert største skuffelsen so far. Har tatt rundt 30/119 baner i Underground, alle er samme byen. Noen forskjeller her og der som faktisk spiller en stor rolle da. I forhold til NFS:HP2 så er det Kraftig forberedet. Er mulig nå å kjøre gjennom halve banen før en faktisk oppdager at det er samme byen :)

Jeg synes iallefall spillet er TOPP! Aldri før har jeg blitt hektet så mye på et bilspill. Det er nok litt Xboxen skyld også da, har bare spillt bilspill på PC før :) Uansett er det et KNALLBRA som jeg ikke unner noen å mangle. Kan være at det finnes bedre der ute, det vet jeg ikke, men dette er ikke et spill som bør legges til side og glemmes. NFS serien har hevet seg opp igjen fra grøftekanten og "spillskuffen" med 30+ dårlige spill som ligger slengt rundt omrking. Dette er noe å sette coveret på TVen for å brife med det til alle som stikker innom! :D

Lenke til kommentar

ulempen må være det hersens "catch-up" systemet! noe ****** møl at disse motstanderne skal ta deg igjen samme hvor langt bak de kom etter et krasj og samme hvor fort du selv kjører. jall at man kan skru det av i Quick Race, men ikke i underground-modus :\ ledet 7 runder sammenhengende så krasjer jeg i siste svingen før mål og jaggu er det ikke en idiot som passerer meg som for få øyeblikk siden ikke var synlig på kartet :(

Endret av Frikky
Lenke til kommentar
ulempen må være det hersens "catch-up" systemet! noe ****** møl at disse motstanderne skal ta deg igjen samme hvor langt bak de kom etter et krasj og samme hvor fort du selv kjører. jall at man kan skru det av i Quick Race, men ikke i underground-modus :\ ledet 7 runder sammenhengende så krasjer jeg i siste svingen før mål og jaggu er det ikke en idiot som passerer meg som for få øyeblikk siden ikke var synlig på kartet :(

Tja, joa, det er kjipt til tider men jeg mener at det gir mer spenning til spillet. Er dessverre dritt i slike tilfeller som du nevner men det er litt kjekkere når fiendene sakker ned farten etter at de har kjørt forbi deg igjen da, for ikke å dra for langt fra deg. Men det hadde vært en ide å kunne la det fungere kun negativt for motstanderene hvis du hadde på Easy osv, likt på normal og hvis du spilte Hard så tok kun de igjen deg mens de dro fra deg lett når de hadde passert deg :)

Lenke til kommentar
Noen som sliter med at spillet går raskt enkelte steder. At game-speeden fordobler seg? Skjer ofte i tunneller

YEPP! Jævlig irriterende. Der ser du hva ustabil fps fører til.

Merkelig at du skulle ha det problemet hvis det er PC versjonen du snakker om... Du har jo omtrent samme maskinvare som jeg har, og alt går helt knirkefritt her. Samme hastighet hele veien og helt glatt... jaja

Lenke til kommentar
Noen som sliter med at spillet går raskt enkelte steder. At game-speeden fordobler seg? Skjer ofte i tunneller

YEPP! Jævlig irriterende. Der ser du hva ustabil fps fører til.

Merkelig at du skulle ha det problemet hvis det er PC versjonen du snakker om... Du har jo omtrent samme maskinvare som jeg har, og alt går helt knirkefritt her. Samme hastighet hele veien og helt glatt... jaja

SBS: Du har ATI du og? I såfall; hvilke drivere bruker du?

Det er snakk om pc-versjonen.

Endret av As}{antii
Lenke til kommentar
SBS: Du har ATI du og? I såfall; hvilke drivere bruker du?

Det er snakk om pc-versjonen.

Bruker Cat. 3.9... standard. Ikke Omega eller DNA bare rett fra ATi sine sider.

Jeg får fucket opp meny hvis ikke jeg har på maks inne på D3d innstillinger. Mipmap, Strukturegenskaper står på maks og jeg kjører 4x AF på kvalitet. Skulle benchmarke litt i går og hadde alt på laveste, ble helt ødelagt inne i spillet etterpå. Så hvis du ikke har på maks på d3d egenskaper er det noe du kan prøve. :)

Og catch-up kan du slå av på quick race osv... litt synd du ikke kan slå det av i Underground. Prøvde uten catch-up i går, utrolig stress hvis du gjør småfeil da heh

Lenke til kommentar

Jeg skal løpe og kjøpe spillet til uka! *grin* :D

ThomasM: Grunnen til at du blir "parkert" av en golf uansett vanskelighetgrad er fordi motstanderne dine har omtrentlig like gode biler som din. Oppgaderer du, oppgraderer de. Det må de jo, ellers blir det jo ingen motstand i dem! Sikkert bare du som enten kjører dårlig :p: , eller har uflaks.

Skjønner godt at du ønsker å trekke dette spillet ned i gjørma hvis du ikke er god i det. Jeg gjør det med spill jeg ikke er god i.

Når det gjelder klaging angående oppgradering og tuning osv...Jeg er jo litt enig. Kunne vært mer å "gjøre" for spilleren...men tenk dere om...hvor mange spillere vet nok om biler til å ha det så mye mer avansert enn det er? EA må jo få solgt spillet til flere enn street-racing entusiaster.

Jeg syns det er viktig at Arcade-racing spiller morsomme å spille, tenker ikke på om det er fryktelig urealistisk, selv om jeg er enig i at det catch-up greiene kunne ha vært valgfritt. Syns det er mye realistisk der jeg, med tanke på hvordan bilen beveger seg osv. Skal du ha det knall-realistisk, kjøp et simulator-spill.

Jeg er enig i at Fast and the furious heller ikke har fantastisk realistisk kjøring. Hadde filmene hatt det, hadde de vært kjedelige!

MistaPi: Er du sikker på at motion blur og trail lights må være av? Virka for meg som om bilen hadde mye jevnere kanter med AA+motion blur+trail lights :shrug: Mener du at AA "slås av" når bilen er i fart da eller..? :roll:

EDIT: sexy bil as}{antii :p:

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Spillet har 3 store mangler etter min mening:

1. Ingen replayfunksjon. Denne funksjonen var meget bra implemetert i det originale NFS, og siden har det bare gått nedover...

2. Ingen skademodell på bilene, som det var på NFS:HS. Mens NFS:U fremdeles var i utvikling, hadde jeg sett for meg at f.eks for nye nitro kunne skade karosseri og motor. Dette merker man bare til en viss grad i Drag Race.

3. Og ikke minst: Det er ikke mulig å spille multiplayer gjennom LAN. Kun online-spill mot andre PCer og PS2er går an.

Alle disse manglene henger sammen med at EA prioriterer konsollene (med sine hardwarebegrensninger vs. PC) høyt foran PC-plattformen - det er jo tross alt disse som er de store pengemaskinene! Å utvikle noe for PC er jo et tapsprosjekt for mange utgivere nå til dags.

NFS:U blir bare som en blond bimbo for meg - et vakkert ytre i et håpløst indre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...