Gå til innhold

Sette inn en flash-sekvens i Dreamweaver

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en meny i flash, med menyvalg og bilde som dukker opp når muspekeren legges over. Nå prøver jeg å legge den på en nettside med Dreamweaver MX, men får bare en grå firkant med en grå F. Jeg bruker den røde flah-knappen som er til å legge inn flash i Dreamweaver.

Trenger sårt tips om hva jeg gjør galt og hva som skal gjøres. Hvem vil bli dagens helt? :yes:

AK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan ser HTML'en din ut da? Hva er path til flash-fila relativt til html-fila?

hei, foreløpig er det en blank, helt vanlig HTML-side. Jeg vil utarbeide sida videre når flah-menyen er lagt inn. Hele opplegget er avhengig av det. Hvis det ikke er mulig må jeg nemlig legge om strategien.

Kommer til å bruke en del CSS, om det har betydning.

AK

Lenke til kommentar
Jeg har laget en meny i flash, med menyvalg og bilde som dukker opp når muspekeren legges over. Nå prøver jeg å legge den på en nettside med Dreamweaver MX, men får bare en grå firkant med en grå F.  Jeg bruker den røde flah-knappen som er til å legge inn flash i Dreamweaver.

Trenger sårt tips om hva jeg gjør galt og hva som skal gjøres. Hvem vil bli dagens helt? :yes:

AK

skal prøve.

for det første regner jeg med at du har eksportert flash filen.. du skal ikke sette inn en .fla fil i dreamwaver.. du må sette inn den eksporterte filen en .swf fil.. :yes:

videre skulle det være helt greit.. funker hvertfall fint hos meg. hvis dette ikke løser problemet må du gjerne utdype litt mer.

:-)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...