Tmz Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Hei Jeg har fått sånn getbox sentral i leiligheten jeg bor i. Denne er ikke så veldig kjapp og virker noe ustabil osv. Jeg får heller ikke 5Ghz nettverket til å fungere. Jeg har aktivert det inne i routeren, men den kommer ikke opp i listen når jeg søker etter nettverk(Ja jeg bruker enheter som kan ta imot 5ghz signal, det fungerte i gamle huset). Det er en Genexis Platinum-6820. Hva det er for noe er jeg ikke helt sikker på, men den gir både trådløst signal og har 2 cat5 kabler som går videre til stue. Jeg har et eget rom for pcen og vil unngå å trekke kabel ifra TVen som står i stua. Så jeg lurte på noen enkle løsninger her. - Bytte ut boksen som står der, med et bedre modem/router (usikker på om dette er mulig). - Koble på en ekstra router - Prøve å trekke en nettverkskabel gjennom skjult anlegget ved hjelp av trekkfjær. Er jeg heldig så finner jeg et rør som går til der pcen står. - Kjøpe en router som kan sende nettverksignalet gjennom 230v kontakter. Viktig at det blir så kjapt og stabilt som mulig. Har 150/150 linje, så må ihvertfall tåle denne hastigheten. Jeg har også ofte mange enheter koblet opp gjennom trådløst samtidig. Telefon, Nettbrett, Tv, Pc osv. Noen med peiling som kan fortelle meg hva den optimale løsningen er? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Her har du svaret - Prøve å trekke en nettverkskabel gjennom skjult anlegget ved hjelp av trekkfjær. Er jeg heldig så finner jeg et rør som går til der pcen står. Endret 25. mars 2016 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2016 Greit nok:) men bør jeg bytte router/modem uansett? Hvis hastigheten på den jeg har er ræv, så blir det vel ikke så kjapt når det er kablet uansett? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Cat5 støtter "bare" opptil 100 mbit/s. Ville brukt Cat5e eller Cat6-kabel. Du kan også høre med Get om det er mulighet for å få et nytt modem gratis. Jeg har denne. Den støtter dog bare opptil 120mbit/s i opplasting. Kabel vil forøvrig alltid være det mest stabile. Endret 25. mars 2016 av Fish Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Du kan også høre med Get om det er mulighet for å få et nytt modem gratis. Jeg har denne. Den støtter dog bare opptil 120mbit/s i opplasting. Det modemet er for koax-nett og vil ikke fungere for TS som har fiber. Kabel vil forøvrig alltid være det mest stabile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå