Gå til innhold

Nye deler

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har smått begynt å streame på Twitch. Problemet er at det ikke går så veldig bra i tunge spill som The Division og BF4

Dette er hva jeg har per dags dato:

HK: Gigabyte GA-X58A-UD3R

CPU: Intel i7-930 Quad / Cooler Master V8

Memory: 3x2 GB Crucial XMS3 1333mhz (1x2 GB Kingston 1333mhz og 2x1 GB Kingston 1066mhz)

GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 3 GB (1 i bruk)

HDD: Crucial C300 128 GB / Samsung HD753LJ 750 GB

Det er 6 år gammelt oppsett og innser at jeg må oppgradere med tiden :) Problemet er at budsjettet ikke er noe voldsomt stort. Noen tips til nye deler?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt der at om en først skal legge penger i det må det meste byttes ut.

Om du er fornøgd med måten spillene fungerer på uten twitch vil jeg anbefale å tweake i det lengste og heller spare til storoppgradering :)

Evt om du finner mere Ram rimelig.

Har du følgt med om du topper ut her ?

Har du en ok kjøler på cpu og kan overklokke ?

Jeg hadde prøvd alle triks med optimalisert windows, instillinger i spill og overklokk for å dra ut det lille som kan gjøre en forskjell på ett haltende system.

Om du som sagt makser ut minnemengden du har selv etter dette så se om du finner dette rimelig brukt :)

Lenke til kommentar

Du er litt der at om en først skal legge penger i det må det meste byttes ut.

Om du er fornøgd med måten spillene fungerer på uten twitch vil jeg anbefale å tweake i det lengste og heller spare til storoppgradering :)

Evt om du finner mere Ram rimelig.

Har du følgt med om du topper ut her ?

Har du en ok kjøler på cpu og kan overklokke ?

Jeg hadde prøvd alle triks med optimalisert windows, instillinger i spill og overklokk for å dra ut det lille som kan gjøre en forskjell på ett haltende system.

Om du som sagt makser ut minnemengden du har selv etter dette så se om du finner dette rimelig brukt :)

Veldig enig i det du sier :)

Spillene går så og si perfekt uten twitch. Jeg hadde opprinnelig 6 GB minne før jeg fant noen brukbare kort på jobb. Det hjalp, men ikke noe voldsomt :)

Jeg er åpen for å tweake, men tempen kan fort bli noe veldig høy, spesielt når sommeren nærmer seg (skjermkort kan bare glemme tweaking) :) Men skal prøve meg litt på prosessoren.

I The Division har jeg ikke gjort noe særlig endringer på innstillingene enn fra da spillet ble installert, så skal se om jeg kan justere litt uten at kvaliteten blir veldig dårlig :)

Skal se hva jeg får gjort uten lommeboken :)

Jeg skal uansett kjøpe inn ny deler etterhvert, når det blir mulig, så er det noe som kan anbefales?

Lenke til kommentar

Kjører Twitch nå med OBS og to skjermer. The Divisions på hoved og OBS og twitch-visning på den andre. Har 2 GB tilgjengelig av minnet.

Det er ikke så voldsomt ille. Det hakker i spillet, men ikke så ille at jeg ikke kan spille. Streamen hakker også noe og faller i kvalitet av og til.

Lenke til kommentar

Flott å høre, da er dette innen rekkevidde med twitch kjørende.

Steg 1 som er nesten gratis er generelt vedlikehold med fjerning av støv og ny kjølepasta på cpu og gpu iogmed denne blir degradert over tid og kan gi deg spillerom til overklokking.

Jeg er ikke den som har best peiling på twitch men å hente 10-12% ekstra ytelse fra ett default system er ofte mulig og det burde gi nok til å ha stream i tillegg.

Det burde gå ann å finne en cpu kjøler du kan ta med deg videre om den du har nå ikke er allverden, samme med en ekstra kabinettvifte allt etter hva du allerede har.

Den dagen du oppgraderer til ny rigg kan du jo ha egen streaming stasjon på den gamle f.eks :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Flott å høre, da er dette innen rekkevidde med twitch kjørende.

Steg 1 som er nesten gratis er generelt vedlikehold med fjerning av støv og ny kjølepasta på cpu og gpu iogmed denne blir degradert over tid og kan gi deg spillerom til overklokking.

Jeg er ikke den som har best peiling på twitch men å hente 10-12% ekstra ytelse fra ett default system er ofte mulig og det burde gi nok til å ha stream i tillegg.

Det burde gå ann å finne en cpu kjøler du kan ta med deg videre om den du har nå ikke er allverden, samme med en ekstra kabinettvifte allt etter hva du allerede har.

Den dagen du oppgraderer til ny rigg kan du jo ha egen streaming stasjon på den gamle f.eks :)

Er live nå, så kan du se og si hva du mener :) Har gjort små endringer, uten noe særlige forskjeller.

https://www.twitch.tv/xilence89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...