Spragleknas Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 66'C ja .... IDLEE!!! Dette er hva som står i BIOS prg. hans (Asus A7N8X)... tempen verierer med +-2 grader. Han kommer seg ikke inn i windows... Er dette grunnen eller et virus (han vet han har ett men ikke hvilket) Har brukt goop på CPU av typen Titan SilverGrease Forslag? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Sjekk tempen med siggen min, stoler ikke helt på bios.... Computer>sensor Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Ivrig i dag jarmo Hvis du leser det jeg skrev over kommer han ikke inn i WinXP Uanset: Viser BIOS 66 grader er den ssv. høy. ... ellers takk! *grin* Lenke til kommentar
esk Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Er du sikker på at kjøleribba er festa riktig på prosessoren? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Klokk ned og gå inn i windows? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Hmmm.... jhsveli: god ide. Tror jeg skal bytte goop for han først kaskje. Endret 21. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Er du sikker på at kjøleribba er festa riktig på prosessoren? Hmm... skjal sjekke dette Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Dette er garantert at kjøleribba er feil montert. Har også hatt problemer med SilentBreeze pga at forhøyningen under kjøleren er litt stor, slik at den lett kan "hvile" mot forhøyningen på socket, slik at den ikke får skikkelig kontakt med CPU. Ta av kjøler og vær nøye med at kjøleren får skikkelig kontakt med CPU. Jeg bruker denne på en XP2500+ og har Idle/load temp på 38/48 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Ok..... taker. Klart at thermal padden som er på i utg. pkt er tykkere enn goopen ... EDIT: Hva f... er i siggen din??? Søket på - "01010100 01101111 01110010 01100101" - fant ikke samsvar med noen dokumenter. Forslag: - Sjekk at alle ordene er stavet rett. - Prøv andre søkeord. - Prøv mer generelle søkeord." Endret 21. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Trykk på linken i signaturen hans,Aida......osv. Med dette programmet kan du blant annet sjekke temp. Men som du har sagt tidligere kommer du ikke inn i windows. Kjøleribba er garantert ikke 100% i kontakt med cpu ,monter den riktig og tempen vil bli normal. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Sjekk tempen med siggen min, stoler ikke helt på bios.... Computer>sensor Aida henter samme infoen fra sensoren som bios gjør? Bare det at i bios bruker du ca 100% cpu. JEG76: 66c idle er for høyt, da vil eg si monterings feil? Har dere prøvd med as5. Forresten blir kjøleribben meget varme? Hva står auto skruav tempen på i bios? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Ivrig i dag jarmo Hvis du leser det jeg skrev over kommer han ikke inn i WinXP Uanset: Viser BIOS 66 grader er den ssv. høy. ... ellers takk! *grin* Ja,ja tenkte asus probe elns først, ble liten bom, ja.... Hvordan kjennes kjøleribben med hånden ? Du vil merke det hvis hele ribben er hett. Er bare halve ribben(nærmast CPU) hett så vil det være mer normalt. Du klarer å skille ut 45C og 65C uten problemer. Endret 21. november 2003 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Sjekk tempen med siggen min, stoler ikke helt på bios.... Computer>sensor Aida henter samme infoen fra sensoren som bios gjør? Bare det at i bios bruker du ca 100% cpu. JEG76: 66c idle er for høyt, da vil eg si monterings feil? Har dere prøvd med as5. Forresten blir kjøleribben meget varme? Hva står auto skruav tempen på i bios? Hei kjetil ! Har opplevd mange ganger at bios og AIDA32/Sisoft dama viser forskjellige temperaturer, merkelig nok... Kjenner også til flere HKèr som har korrigering ang. vising av tempen ved Biosupdate. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja stemmer det, men de henter infoen fra samme sensoren. Winbond W83627HF er det min sensor heter på mitt hovedkort. Men så må du og huske at i bios bruker du 100% cpu. I bios viser tempen min ca 55c, mens nå i windows 41c. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja stemmer det, men de henter infoen fra samme sensoren. Winbond W83627HF er det min sensor heter på mitt hovedkort. Men så må du og huske at i bios bruker du 100% cpu. I bios viser tempen min ca 55c, mens nå i windows 41c. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Men så må du og huske at i bios bruker du 100% cpu. I bios viser tempen min ca 55c, mens nå i windows 41c. Virker litt rart for meg at cpu skal jobbe 100% når man er i bios... Sikker på at det ikke kan skyldes at 2000/XP har innebygget idle-loop som bidrar til å kjøle cpu litt... EDIT: litt mange bokstaver :nice: Endret 21. november 2003 av HawP Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Men så må du og huske at i bios bruker du 100% cpu. I bios viser tempen min ca 55c, mens nå i windows 41c. Virker litt rart for meg at cpu skal jobbe 100% når man er i bios... Sikker på at det ikke kan skyldes at 2000/XP har innebygget idle-loop som bidrar til å kjøle cpu litt... EDIT: litt mange bokstaver :nice: Ja i winxp/2k er det innebygd cpu kjøler, i win 9x er det ikke. Så på win98/me brukte eg ett program som heter waterfall og rain. http://www.benchtest.com/cooler.html Litt lese stoff. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Mange gode råd her ... som nevnt er det ikke min maskin... sitter selv bare med en lappy for tiden (se sigg) og under hard belastning over tid (les; knall hard CM4-spilling ) nærmer den seg fælt 70'C. Skal gjøre følgende med maskinen hans: -Kjenne på tempen på ribba -Evt. klokke ned og prøve -Dytte på ny goop (blir nok Titan el.l) -Evt ny Sileent Breeze -Kaste skiten i Gandsfjorden? Er det slik at en CPU enten virker 100% eller 0%? Dvs. den kan ikke være litt defekt (på samme måte som man ikke kan være litt gravid)? Han har tidligere fått ræva CPU score i Aquamark03 (Banket han faktisk med min gamle Palmino2000+ *grin* ) BTW: Brukt AIDA i lang tid og kjenner til dette... men kommer som nevnt ikke in i XPPRO Endret 21. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
mobruu Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 heh .. har et A7N8X kort selv, og bruker en Volcano vifte .. jeg greide faktisk å montere kjøleribba 180 grader feil vei Hadde biostemp på rundt 70 grader .. men, greide faktisk å komme meg inn i windows (2000) .. Tok av hele skiten, rensa ribba(underlaget) og cpu'en .. monterte den riktig og voila .. tempen sank til rett over 30 grader .. -Morten- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå