anaconda Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Får man mer respekt om man kler seg i dyre klesmerker? Får man like mye respekt om man kler seg i billigmerker? Er de noen som egentlig bryr seg om hva andre har på seg??? Kan man få dame om man kler seg i klær fra Cubus? Er folk som kler seg i dyre klær arrogante? Vi er da vel alle mennesker uansett hvilke klær vi bruker. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Får man mer respekt om man kler seg i dyre klesmerker? Av noen mennesker ja. Får man like mye respekt om man kler seg i billigmerker? Man kan få mye mer, men det har antageligvis ingenting med klærne å gjøre, i tillegg kan man få mye mindre eller like mye. Er de noen som egentlig bryr seg om hva andre har på seg??? Det finnes slike mennesker ja. Kan man få dame om man kler seg i klær fra Cubus? Ja Er folk som kler seg i dyre klær arrogante? Både og Vi er da vel alle mennesker uansett hvilke klær vi bruker. Ja 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Rike folk har ofte dyre ting fordi de bruker alt på seg selv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Spørs hvem sin respekt du vil tjene. Hadde jeg sett deg med bare skikkelig dyre klær så hadde jeg heller hatt fordommer om at du er en tom og overfladisk person som er dårlig med penger. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Det er ikke prisen som teller, selv om det er en viss sammenheng mellom pris og kvalitet, men om klærne passer kroppsfasongen og om plaggene passer sammen. Tydelige muskler under ei T-skjorte til 29 kr gir mer respekt enn en spinkel fyr med ei dressjakke til 6k. Enten skjønner man fasonger og farger, eller så gjør man det ikke. Damer kommer i varierende kvalitet, litt tafatt å spørre om dman får dame, som om dame er dame. Du hinter til at klær er klær, så begrensningene ligger i din tankerekke. Det er helheten som teller og damer velger den mest gjennomførte fyen de kan få, altså en som skårer høyt på flere punkter. En dårlig og lite gjennomført fyr med dyre klær er fremdeles en dårlig og lite gjennomført fyr. Det kan til og med bli mer tydelig at han ikke har noe å fare med dersom han har dyre klær som ikke passer inn i helhetsinntrykket av hans karakter. Det mest ugunstige er en lite gjennomført fyr med utrent kropp og dyre klær som ikke passer kroppsfiguren og plagg og farger kolliderer med hverandre. For en fyr som handler klær på Cubus kan man ofte se en rød tråd gjennom kvaliteten på hans virke, venner, eiendeler og fremtidsvisjoner. Tar man dårlige gjenstander, folk, handlinger, tankesett, osv inn i sitt liv, blir livet som et dårlig sammensatt loppemaked av elendighet, man blir i beste fall litt under middelmådig. Endret 24. mars 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Det er kke prisen som teller men om klærne passer kroppsfasongen og om plaggene passer sammen. Tydelige muskler under ei T-skjorte til 29 kr gir mer respekt enn en spinkel fyr med dressjakke til 6k. Virkelig? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Førsteinntrykket er noe som faktisk har en ganske så stor innflytelse på de fleste , men det mange ikke vet er at med en gang man begynner å prate og måten man beveger seg på og oppfører seg på vil definere videre reaksjon til den personen du er i kontakt med. Med andre ord : En svært velkledd person kan få andre til å reagere negativt i forhold til de første minuttene med kontakt. En svært "fattig / skittent" kledd person kan få andre til å reagere postivt i forhold til de første minuttene med kontakt. Det jeg prøver å si er at selv om utseende og klær kan være viktig for den "første" kontakten der man kommer i prat er det en vesentlig ting å vite hvordan man prater og oppfører seg ovenfor andre det som vil føre til videre kontakt. Respekt er også noen man får i forhold til oppførsel og det man utstråler... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Det er kke prisen som teller men om klærne passer kroppsfasongen og om plaggene passer sammen. Tydelige muskler under ei T-skjorte til 29 kr gir mer respekt enn en spinkel fyr med dressjakke til 6k. Virkelig? Han tar seg bedre ut med mindre det er bryllup, begravelse, forretningsmøte eller annen aktivitet med kleskode. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Tar man seg ut naken og med snakkende munn tar man seg ut med klær også. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Det er kke prisen som teller men om klærne passer kroppsfasongen og om plaggene passer sammen. Tydelige muskler under ei T-skjorte til 29 kr gir mer respekt enn en spinkel fyr med dressjakke til 6k. Virkelig? Han tar seg bedre ut med mindre det er bryllup, begravelse, forretningsmøte eller annen aktivitet med kleskode. Det er helt individuelt og spørs hvem som ser på, men var mer dette med respekt jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Ved å være såpass trent at det synes igjennom en vanlig t-skjorte viser man at man mest sannsynlig har ett bra kosthold, er målbevist og disiplinert, dette er ting som avler respekt. Det å være tynnfeit i en dyr dressjakke i settinger hvor dressjakke ikke er påkrevd vil ikke avle noe særlig respekt. Personlig bryr jeg meg ikke om merket på klær så lenge passformen er bra, hjelper lite at det er krokodille eller polospiller på skjorta/genseren om den ikke sitter ordentlig på korpuset. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Ved å være såpass trent at det synes igjennom en vanlig t-skjorte viser man at man mest sannsynlig har ett bra kosthold, er målbevist og disiplinert, dette er ting som avler respekt. Evt så ser man ut som en boler/junkie som ikke gjør annet enn å tenke på trening og restitusjon. Igjen, det kommer helt an på øyet som ser. Det blir rart å si slike ting for det er ikke generell konsensus, noen mener det ene mens andre noe annet. Det er ikke noe "enkelt" svar på dette. Lenke til kommentar
fjernto Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Bryr meg ingenting om folk har jakker fra Canada Goose, skapet fullt av Diesel, Levis og andre merkebukser, gensere også videre. Synes derimot at folk som bruker hele lønnen sin på merkeklær, og tjener relativ dårlig er litt mindre intelligente. Enda verre er det om foreldrene bruker mye av lønnen sin for å kjøpe merkeklær til barna. Kanskje har de dårlig selvbilde, men merkeklær fikser ikke mye på det problemet (min mening). Alle synes vell flotte dongeribukser fra Diesel er finere enn noen dongeribukser fra Lindex eller Cubus, men er folk så veldig opptatt av å se vellykket ut, synes jeg de også bør være det jobbmessing. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Boler ser man ut som når man barberer hodet samtidig som man har kyllingtynn, oljete, kvisete, melatonin/betakaroten-brungul hud og tribal tattoveringer, det å ha litt muskler på kroppen vil i 99.5% av tilfeller bli sett som positivt i jobbintervju, møte av svigerforeldre osv. Lenke til kommentar
fjernto Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Hvor setter jeg komma og punktum? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Boler ser man ut som når man barberer hodet samtidig som man har kyllingtynn, oljete, kvisete, melatonin/betakaroten-brungul hud og tribal tattoveringer, det å ha litt muskler på kroppen vil i 99.5% av tilfeller bli sett som positivt i jobbintervju, møte av svigerforeldre osv. Som mange andre ting vill være positivt i slike sammensetninger. Nå var det uansett ikke muskler vi skulle diskutere her, så er nok greit å komme tilbake til tema. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Føler passform og hvordan klærene går sammen er og blir viktigere enn hvilken logo det står på vaske-lappen. Er det respekt mener jeg man vil ha mer suksess ved å fikse holdningen sin å lære seg å snakke klart og tydlig. Igjen, oser ikke akkurat respekt av en stammende/mumlende kar med krokete rygg, kalkun-nakke og framovervendte skuldre uansett hvor mye givanchi, gucci og prada han har på seg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Føler passform og hvordan klærene går sammen er og blir viktigere enn hvilken logo det står på vaske-lappen. Er det respekt mener jeg man vil ha mer suksess ved å fikse holdningen sin å lære seg å snakke klart og tydlig. Igjen, oser ikke akkurat respekt av en stammende/mumlende kar med krokete rygg, kalkun-nakke og framovervendte skuldre uansett hvor mye givanchi, gucci og prada han har på seg. Og jeg får heller ikke respekt av en med masse muskler, ikke en med masse merkeklær heller. Men har respekt for mange folk med "kalkun-nakke", krokete rygg og andre "defekter". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Selv kjøper jeg ganske mye dyre merkeklær, rett og slett fordi de er mer komfortable å ha på, holder seg lengre og ser bedre ut. Respekten man evt. får/gir pga. dyre merkeklær er i mine øyne lite verdt, respekt er noe man fortjener, ikke noe man kjøper. Spørs hvem sin respekt du vil tjene. Hadde jeg sett deg med bare skikkelig dyre klær så hadde jeg heller hatt fordommer om at du er en tom og overfladisk person som er dårlig med penger. Tenkt på at noen kanskje har råd til det? At du hadde hatt fordommer mot f.eks meg er helt ok for min del, sier noe om deg så da er det kanskje like greit Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2016 Føler passform og hvordan klærene går sammen er og blir viktigere enn hvilken logo det står på vaske-lappen. Er det respekt mener jeg man vil ha mer suksess ved å fikse holdningen sin å lære seg å snakke klart og tydlig. Igjen, oser ikke akkurat respekt av en stammende/mumlende kar med krokete rygg, kalkun-nakke og framovervendte skuldre uansett hvor mye givanchi, gucci og prada han har på seg. Og jeg får heller ikke respekt av en med masse muskler, ikke en med masse merkeklær heller. Men har respekt for mange folk med "kalkun-nakke", krokete rygg og andre "defekter". Poenget er at kalkun-nakke, krokete rygg og andre defekter er negative førsteinntrykk, sier ikke at man skal avskrive de med en gang men ingen noensinne har fått mer respekt fordi de stammet og hadde krokete rygg og kalkunnakke. Nå er det du som går vekk ifra orginaltemaet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå