BareDaniel Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Hei, Jeg har fått et problem i det siste hvor maskinen min plutselig bruker 99% av tilgjengelig RAM og 100% av C disken. Jeg har ikke klart å finne ut hva som skylder problemet enda, har bl.a byttet om RAM brikkene, men til ingen nytte. Sist det skjedde løste jeg problemet ved å ekskludere msmpEng.exe fra Microsoft Defender og det gjorde susen da. Når det skjer igjen nå er det riktignok nesten ikke noe minne i bruk i det hele tatt, til tross for at 99% står som opptatt. "Systemminne og komprimert minne" er det som ligger som den "største" synderen med 11MB i bruk. Jeg har ofc deaktivert alle andre unødvendige prosesser som kan kjøre i bakgrunnen. Jeg klarer heller ikke helt skjønne hvor all load på C disken kommer fra heller.. Det går verken data fra eller til denne. Prosessor, GPU og D disk kjører som normalt på 1-2%. Jeg mistenker (naturligvis) at det kan ha noe med drivere å gjøre, men alle disse skal være up to date. På forhånd takk for hjelp! Info om dataen (som er selvbygd): PSU: Corsair CX 750M GPU: Zotac gtx 970 CPU: i7 4790 RAM: Crucial DDR BallistiX Sport 1600mhz 8GB HK: AS Rock Z97 HDD: Seagate Barracuda 2TBSSD: Samsung 840 Evo CPU kjøler: CM 212 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Ekskludere MsMpEng.exe som er MSSE sitt hovedprogram gir lite mening. Har du noen spill med cracket/no-cd exe fil installert ? Ekskluder i såfall game folderene hvor de er lokalisert. Det har vært en bug i security essensials som fører til loop på scan/hook til enkelte prosesser som disse. Et annet problem med security essensials har vært med installert multiple AV produkter. Lenke til kommentar
BareDaniel Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Ekskludere MsMpEng.exe som er MSSE sitt hovedprogram gir lite mening. Har du noen spill med cracket/no-cd exe fil installert ? Ekskluder i såfall game folderene hvor de er lokalisert. Det har vært en bug i security essensials som fører til loop på scan/hook til enkelte prosesser som disse. Et annet problem med security essensials har vært med installert multiple AV produkter. Nei, men når jeg tenker meg om oppsto problemet når jeg begynte å laste ned et spill fra Steam. Kan det være at MSSE kjører en loop på steam arkivet som følge av at noe nytt innhold ble lagt der? Jeg har kun MSSE på maskinen så det skal ikke være relatert til andre AV produkter. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg har kun MSSE på maskinen så det skal ikke være relatert til andre AV produkter. Det er relatert til MSE. "msmpEng.exe" er ansvarlig for alle skann som er gjort under Microsoft Security Essentials, og fjerning av trusler den finner. Nå ville jeg fjernet MSE fordi den har blitt dårligere og dårligere de siste årene og er nå bare søppel. MSE kommer siste på både AV-Test og AV-Comparatives. Da slipper du feilsøke på hva "msmpEng.exe" henger på Lenke til kommentar
BareDaniel Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Jeg har kun MSSE på maskinen så det skal ikke være relatert til andre AV produkter. Det er relatert til MSE. "msmpEng.exe" er ansvarlig for alle skann som er gjort under Microsoft Security Essentials, og fjerning av trusler den finner. Nå ville jeg fjernet MSE fordi den har blitt dårligere og dårligere de siste årene og er nå bare søppel. MSE kommer siste på både AV-Test og AV-Comparatives. Da slipper du feilsøke på hva "msmpEng.exe" henger på Den er roger, jeg tester å fjerne så får vi se hva som skjer. Noe anbefaling på erstatning? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Spørs jo på vanene dine (surfevaner) og hva og hvor mye ymse ting du installerer. Selv har jeg klart meg fint med defender pluss malawarebytes pro med realtime og web filtering. Spybot med immunize og tea time monitoring er også veldig bra sånn. Bra komplett løsning er Symantec Endpoint Protection (SEP) Ellers Bitdefender, Kaspersky alltid vært bra. Lenke til kommentar
BareDaniel Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2016 Spørs jo på vanene dine (surfevaner) og hva og hvor mye ymse ting du installerer. Selv har jeg klart meg fint med defender pluss malawarebytes pro med realtime og web filtering. Spybot med immunize og tea time monitoring er også veldig bra sånn. Bra komplett løsning er Symantec Endpoint Protection (SEP) Ellers Bitdefender, Kaspersky alltid vært bra. Det løste seg ved at jeg gikk å ekskluderte MsMpEng.exe på nytt fra Defender. Men en ting jeg tenkte over.. MSE er vel det samme som Defender på Win10, er det ikke? Det kan man vel ikke deaktivere i det hele tatt? Listen over ekskluderte elementer er nå: C:\Program Files (x86)\Battle.net C:\Program Files (x86) Windows Defender (La til hele mappa...) C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe D:\Program Files (x86) (Her alt steam/spillrelatert ligger) Noen peiling på hvorfor dette plutselig har begynt å skje? Er det noe update til Win10 eller Defender? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Noen peiling på hvorfor dette plutselig har begynt å skje? Er det noe update til Win10 eller Defender? Det beste er bare og installere en annen bra gratis løsning. Når du installer en annen AV løsning vil Defender automatiske bli disable. Avira free eller Bitdefender free er greie,begge ligger alltid høyt på tester, og en scan en gang i blant med MalwareBytes. Endret 25. mars 2016 av snippsat Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Etter min erfaring med gratis AV er den greieste for tiden Panda Free Antivirus 2016. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå