^fmj Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Jeg vet at det trådløse nettverkskortet er skyld i blåskjermen, men jeg skjønner ikke hvorfor. PCen er en Dell Inspiron 9400, jeg har oppgradert nettverkskortet til Intel 6200 ( http://www.intel.com/products/wireless/adapters/6200/ ), dette kortet er da noe mindre enn det som sitter i og trenger derfor en plate i tillegg slik at det passer i festet. Dell har valgt å ikke bruke skruer, men klarte å få det godt fast til slutt. PCen fungerer tilsynelatende problemfritt, men denne blåskjermen dukker opp nå og da, det kan gå en liten uke mellom hver gang. Etter en restart fungerer PCen igjen, driveren er den nyeste fra Intel. Windows XP Media Center Edition. Endret 24. mars 2016 av ^fmj Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Ville anbefalt deg til å oppgradere til windows 7/8 eller nyere, det kan skyldes at XP ikke for oppdateringer lenger fra microsoft siden april 2013. Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Ofte var det interrupts deling . Sjekk IRQ assignments med msinfo32 og vurder eventuelt å flytte det til en annen PCI slot hvor det ikke deles. Oppgradere OS til nyere bør vurderes , sjekk samtidig at mps 1.4 APIC er enabled i bios. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Takk for tips. Har montert et Intel 4965AGN nå så får vi se om det blir noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå