zeebra Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Jeg er totalt uinteressert i denne filmen fordi jeg ikke kan fatte hvorfor superman og batman skal kjempe mot hverandre. Er ikke begge "gode"? Hva er poenget med det gode mot det gode? Det gir liksom ingen mening. Forrige Superman film var jo bra, og Batman filmene til Nolan... Men Superman VS Batman?? Noen "DC Comics"/filmeksperter her som kan svare på det? Er de ikke begge på samme side? Edit. Det er DC Comics, ikke Marvel som lager de overnevnte. Min feil. Endret 24. mars 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Det er vel for å vise at tegneserieuniverset er mer kompleks enn folk tror, at ikke alt er svart/hvitt. Du har jo også marvel's nye Captain america film, der 'gode' sloss mot gode, hvorfor begge filmene kommer samtidig må du ikke spørre meg om, jeg gidder ikke se noen av de uansett. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Det er også med skumlinger. http://p3.no/filmpolitiet/2016/03/batman-v-superman-dawn-of-justice/ Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 For å ta det kort er Supergirl inne i en lignende fase akkurat nå. For å spoile Supergirl en liten smule har hun vært hyllet som en helt en god stund nå, men så ble hun utsatt for rød kryptonitt. Dette endret personligheten hennes og gjorde henne slem, og mange ble svært redde for henne. Selvsagt ble hun kurert etterhvert, men ting gikk ikke tilbake til det normale. At Supergirl ble slem endret alt. Uansett hva grunnen var, sitter folk igjen med spørsmålet: Hva hvis det skjer igjen? Hun ble stoppet denne gangen, men kan hun stoppes neste gang? Dermed er det veldig få igjen som stoler på henne. Hun er snill nå, men hvis hun blir slem igjen er hun sterk nok til å utslette byen, og det er ingen som kan gjøre noe med det. (unntatt Superman, men han har jo alle "glemt". Rart det der.) Batman v Superman er som sagt mye av det samme. Selv om Superman er en helt, er det ikke til å komme utenom at han er ekstremt farlig hvis han blir slem, og sluttkampen i Man of Steel forårsaket svært store skader på byen og folkene. Derfor: Mange hyller Superman som en helt, men mange stoler ikke på en person som har så ekstremt store krefter. Han er snill nå, men hva skjer hvis han bestemmer seg forå gi faen og bli slem? Det reiser ikke bare spørsmålet om man kan stole på ham, men om han i det hele tatt bør få lov til å eksistere. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2016 Schreiber. Jeg synes ikke det forklarer det bra nok. I alle fremstillinger av supermann fremstilles han som "god". Han er jo tross alt superHELT, ikke superVILLAIN. Batman er en "god" vigilante. Synes bare filmen høres så poengløs ut... Noen som har sett den? Hva er poenget? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Det er lett for oss å diskutere hvordan Superman har vært fremstilt, men du glemmer at det er kun Man of Steel som teller. Alt annet har ingenting å si. Hvis du har sett Man of Steel burde du skjønne mye mer av Batman v Superman. En ting er at han ble arrestert der, men enda verre var det at han slet av håndjernene og spaserte ut uten at noen klarte å stoppe ham. Videre forklarte han at han var på lag med de snille, men han ville gjøre ting på sin egen måte. Menneskenes lover gjelder ikke for ham, ifølge ham selv. Videre var det en stor kamp mot general Zod på slutten, med resultatat at store deler av Metropolis ble lagt i ruiner. På toppen av det hele drepte Superman Zod. Det er kun denne versjonen av Superman du bør tenke på. Alt som er før er uten betydning, da Man of Steel var en reboot. Batman er en vigilante, ja. Men hva innebærer det egentlig? Har han lov til å bryte loven? Kan han drepe skurkene han sloss mot? Når krysser man egentlig grensen fra å være en vigilante og går over til å bli en skurk? Ta Punisher, som eksempel. Er han snill eller slem? Han dreper for fote, men bare slemminger. Er dette "lov" fordi han er en vigilante? Hvis ikke, gjør ikke det Superman til skurk, fordi han drepte Zod, og mange ble drept i kampen i slutten av MoS? Men hvis det er lov, har jeg lov til å drepe slemminger hvis jeg kler meg opp i et kostyme? Med andre ord er det ikke helt enkelt å vite hvem som er snill og hvem som er slem. Superman forårsaket enorme ødeleggelser og drepte en fyr i full offentlighet. Hva er det som hindrer ham i gjøre det igjen? Dermed er det mange som mener han bør stoppes, inkludert Batman. Vi er nok for lengst forbi tiden da superhelter var de snille og superskurker de slemme. Nå er det mye mer gråsoner. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Jeg kan ramse opp en hel haug med konflikter i både DC og spesielt Marvel hvor to parter som anses som snille slåss seg i mellom. Det er bare å ha lest litt tegneserier de siste 20 årene det. Så innenfor tegneserier er ikke dette noe ukjent fenomen. Og Superman er jo basert på nettopp tegneserier. Endret 25. mars 2016 av Cappo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Jeg har sett filmen og grunnen til god vs god er Batman anser Supermann som fiende fordi han er for kraftig, og står ikke til ansvar for noen, ting ble heller ikke bedre da en god del av Bruce sine investeringer ble smadret av Supermann og Zod sin kamp i Metropolis. Batman er redd for hva som kan skje den dagen Supermann ikke lenger vil være god, enten av fri vilje, eller blir manipulert til det (Injustice, gods among us er jo et godt eksempel på dette) og bestemmer seg for at det er bedre å drepe Supermann, kontra å dele verden og bli venner. Riktignok forandrer dette seg under filmen, og det forsåvidt på en latterlig dårlig måte. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Det er jo det jeg har sagt hele tiden, uten å trenge spoiler. Superman er alt for mektig, så hva skjer den dagen han ikke er snill lengre? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2016 Ok, jeg tror jeg begynner å forstå. En annen ting jeg ikke forstår er hvordan Batman i det hele tatt har muligheten til å kjempe mot superman. Det gir jo heller ingen mening. Superman er jo mye "sterkere" enn Batman. Jeg fatter heller ikke hvordan en teknolog som Batman ikke enkelt kan drepe supermann med kryptonitt "kuler" eller liknende... Jeg likte jo filmen "Man of Steel", selv om jeg aldri har likt tidligere superman filmer. Jeg likte den gamle TV-serien (med Teri Hatcher).. Hehe. Så du gav den 4/10 på mini-anmeldelse tråden Lord Nuker... Takk for anmeldelsen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Hvordan Batman kan sloss mot Superman? Tja, Lex Luthor har jo sloss mot ham i årevis, og stadig vekk nesten vunnet. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Det at lex luthor til stadighet nesten slår han er også svært ulogisk forstår ikke hvorfor ikke superman skrur tilbake tiden oftere Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Flashpoint. 'nough said. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Nice. Fin måte å skru tilbake tiden på... Lenke til kommentar
BustaEm Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Jeg antar vel at det skyldes at Batman er en "ordinær" borger, mens Superman kommer fra en annen galakse. og så har vel filmskaperene snart gått tom for gode ideer som genererer penger i kassa. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Fin teori, hadde det bare ikke vært for at kampen mellom Batman og Superman er basert på en gammel tegneserie... Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Haha tlwrtpmc... Fin video.. Ben Affleck som Batman er elendig valg. Jeg er ikke stor fan av Marvel/DC Comics greier, men Batman filmene til Christopher Nolan med Christian Bale i hovedrollen er faktisk bra filmer. Og ikke glem musikk av Hans Zimmer. Ben Affleck er like dårlig superhelt som Ryan Reynolds, faktisk enda dårligere. Selv på de få minuttene jeg har sett på reklame for Superman vs Batman kan man se at Affleck er dårlig som Batman, noe jeg var sikker på så snart det var erklært av Affleck skulle spille Batman. Han er jo litt av en slapping. Passer bedre i andre roller, eller hva? Patrick Wilson hadde kanskje vært bra Batman... Ps. Søker man på startpage.com "who should play batman", kommer det opp haugevis av lister av hvem som heller skulle spilt Batman enn Ben Affleck.. haha. Så jeg er iallefall inne på noe. Endret 29. mars 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå