vcx Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Hei. Jeg skal gå til innkjøp av en ny bærbar PC og har i den anledning kommet frem til særlig to aktuelle alternativer. Asus Zenbook UX305UA (ca. 10 000 kr) og Dell XPS 15" (Billigste modellen til ca. 16 000). Har ikke helt bestemt meg for hvorvidt jeg ønsker å bruke de ekstra 6000 kr Dell-maskinen koster. "Problemet" er imidlertid at jeg egentlig ikke trenger en ny PC før til høsten. Vil det egentlig lønne seg å vente til sommeren/høsten med å kjøpe mtp. nye modeller og kanskje en prisnedgang? Eller vil produktene og prisene stort sett holde seg stabile frem til da? (Slik at jeg like så godt kan kjøpe nå og ha gleden av en ny PC). Takk, vcx Endret 23. mars 2016 av vcx Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Det kommer alltid mye nytt. For prisnivået vil kronekursen ha mye å si. Tror du på økt oljepris vil sikkert kronen styrke seg. Da blir datakomponenter billigere.... Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Mye å tjene på å vente. Ny teknologi i sikte. 14/16nm gpu kommer forhåpentligvis til sommeren. Ikke bekreftet, så om du må ha data til høsten kan det hende du må kjøpe gammel generasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå