Gå til innhold

Bruk av body etter sterilisering av katt


Anbefalte innlegg

Katten vår ble kastrert i går, og hos dyrlegen sa de at hun burde gå med body i 2 uker. Nå har det seg slik at katten virkelig ikke liker bodyen, og bruker store deler av sin våkne tid på å prøve å komme seg ut av den, med varierende hell. Hun trives ikke i det hele tatt, og jeg syns nesten det er dyreplageri å la henne ha den på seg.

 

I morgen skal vi se på såret, og da må bodyen av. Jeg er veldig fristet til å bare droppe den, hvis hun ikke går bananas med å slikke på operasjonssåret sitt selvfølgelig. 

 

Er det noen som har erfaringer med body på katt etter sterilisering? Jeg syns at to uker med body høres helt dust ut for å være ærlig. Leser mye forskjellig på nett, og noen steder får man jo ikke body i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok gå seg til med body etter noen dager.

 

Faren med å fjerne body eller krave er at katten ikke bare slikker mye på operasjonssåret men kan prøve å fjerne stingene, noe den ene katten min prøvde seg på når hun var uten krave et lite øyeblikk.

Lenke til kommentar

hadde samme reisen i vinter,katta kom raskere ut av boddyen en jeg klarte og få den på igjen.

løste det egentlig ganske greit,blåknute og kappet av snorene inntil knuta,etter jeg gjorde det,så klarte hun ikke og få den av seg,bedre med en frustrert katt,en frustrert eier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...