Gå til innhold

Htpc-Blir ikkje klok av alle valgmuligheter

Anbefalte innlegg

Tilbake til selve maskinen du skal ha ..

Det kan vel være verd å ta med seg en GPU som støtter HDCP 2.2? Dette er vel litt fremtidsrettet mhp streaming av 4K materiale.

Utover dette kan jo en HTPC også brukes til f.eks nettverkslagring hvis du ønsker. Så kanskje greit å ta en maskin med plass til et par 3,5 tommere, samt et hovedkort som støtter RAID? Ellers er jo en i3 mer en nok prosessorkraft, gitt at du ikke vil spille (tyngere) på den også da. Det er jo en del gøye spill som funker veldig bra med håndkontroller, så kanskje verd å vurdere.

Men en i3 6100T med et GTX 950 på et H170 hovedkort i en Fractal Design Node 605 burde jo gi deg en del muligheter.

Eg tror eg får kjøpe inn en nas senere til nettverkslagring, og konsentrere meg om en liten, forholdsvis stille htpc denne gangen.

For å unngå dumme spm fra meg så hadde eg satt pris på en forklaring om hvorfor og eventuelt ett oppsett :-)

Så da er mine første spm:

Hvorfor en h170 og ikkje en h110 som RRhoads anbefalte?

Har gtx 950 det hdcp 2.2 du nevner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi oss en byggetråd når du kommer igang :)

Blir no ikkje rare byggetråden, men kan no lage en slik at andre som er på jakt etter det samme som meg får sett hvor enkelt det kan gjøres :-)

Men når eg tenker meg litt om er det kanskje ikkje så dumt å lage en "villfarens htpc/nettverk" tråd i håp om guiding for optimalisering. Eg har nemlig ikkje peiling på nettverk eller :-P

Edit: så dere hører nok nok fra meg!

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...