Villfaren Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Tilbake til selve maskinen du skal ha .. Det kan vel være verd å ta med seg en GPU som støtter HDCP 2.2? Dette er vel litt fremtidsrettet mhp streaming av 4K materiale. Utover dette kan jo en HTPC også brukes til f.eks nettverkslagring hvis du ønsker. Så kanskje greit å ta en maskin med plass til et par 3,5 tommere, samt et hovedkort som støtter RAID? Ellers er jo en i3 mer en nok prosessorkraft, gitt at du ikke vil spille (tyngere) på den også da. Det er jo en del gøye spill som funker veldig bra med håndkontroller, så kanskje verd å vurdere. Men en i3 6100T med et GTX 950 på et H170 hovedkort i en Fractal Design Node 605 burde jo gi deg en del muligheter. Eg tror eg får kjøpe inn en nas senere til nettverkslagring, og konsentrere meg om en liten, forholdsvis stille htpc denne gangen. For å unngå dumme spm fra meg så hadde eg satt pris på en forklaring om hvorfor og eventuelt ett oppsett :-) Så da er mine første spm: Hvorfor en h170 og ikkje en h110 som RRhoads anbefalte? Har gtx 950 det hdcp 2.2 du nevner? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Ikke plass til H170 i Node 202, men i 605 er det plass. Node 605 er en del større, og der er det plass til ATX hovedkort, mens det i Node 202 kun er plass til mini ITX. H170 gir en del flere muligheter. Du kan lese mer om det her: http://www.gamersnexus.net/guides/2099-intel-chipset-comparison-z170-h170-h110 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Trenger ikke H170 hvis ike du vil ha raid. 950 støttet hdcp 2.2 ja. Du kan jo bare vente på intel nuc skull så får du det du trenger i en liten pakke virker det som... Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Den er god. Da går eg for oppsettet til RRhoads, også kjøper eg inn eventuelt ett gtx 950 når prisen detter litt til. Slik eg tolker en annen tråd så passer ett lite slikt kort i kabinettet? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Ja, det kortet passer fint. Det er et ganske kjølig kort også. Og snart kommer Pascal som er enda mer effektivt. Like greit å vente til da med å slenge inn et skjermkort. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 Takk for hjelpen folks! Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Gi oss en byggetråd når du kommer igang Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Gi oss en byggetråd når du kommer igang Blir no ikkje rare byggetråden, men kan no lage en slik at andre som er på jakt etter det samme som meg får sett hvor enkelt det kan gjøres :-) Men når eg tenker meg litt om er det kanskje ikkje så dumt å lage en "villfarens htpc/nettverk" tråd i håp om guiding for optimalisering. Eg har nemlig ikkje peiling på nettverk eller :-P Edit: så dere hører nok nok fra meg! Endret 24. mars 2016 av Villfaren 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå