zeebra Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Koranen nevner jøder en hel del kan jeg jo si. Og litt om kristne. Det er så lenge siden jeg leste den nå (2007ish), jeg husker bare at de tingene var noe som bet tak i meg. Jeg satt faktisk å noterne ned versnummer og slik når jeg leste, for å peke til det som var merkelig/tvilsomt. Aner dog ikke hvor de notatene er. Jeg tror jeg noterte ned noe sånn som rundt 30-50 versnummer. Og det var kun de som innehold virkelig "ille" ting. Ikke ting som kunne oppfattes som ille eller inneholdt sublime beskjeder. Men i forhold til det totale inneholdet er det kanskje snakk om 1%. Den var jo også oversatt til Norsk, så jeg kan jo heller ikke vite 100% hvor bra oversettelsen er i forhold til originalen på arabisk. Og nei, jeg inkluderer ikke ideologi jeg er uenig med (f.eks sharialover osv) i "regnskapet" over. Jeg prakker ikke på deg meninger. Lurer bare. Når folk snakker om det er det greit å vite hva det er snakk om for å få et nyansert bilde. Den smått ironiske setningen var ikke mynta på deg men prøvde å komme argumentet i forkjøpet .) Jeg har da ikke sagt du forsøker å prakke på meg mening.. Jeg ville bare klargjøre så godt jeg kunne. Det var ikke rettet mot noe spesielt. Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Koranen nevner jøder en hel del kan jeg jo si. Og litt om kristne. Det er så lenge siden jeg leste den nå (2007ish), jeg husker bare at de tingene var noe som bet tak i meg. Jeg satt faktisk å noterne ned versnummer og slik når jeg leste, for å peke til det som var merkelig/tvilsomt. Aner dog ikke hvor de notatene er. Jeg tror jeg noterte ned noe sånn som rundt 30-50 versnummer. Og det var kun de som innehold virkelig "ille" ting. Ikke ting som kunne oppfattes som ille eller inneholdt sublime beskjeder. Men i forhold til det totale inneholdet er det kanskje snakk om 1%. Den var jo også oversatt til Norsk, så jeg kan jo heller ikke vite 100% hvor bra oversettelsen er i forhold til originalen på arabisk. Og nei, jeg inkluderer ikke ideologi jeg er uenig med (f.eks sharialover osv) i "regnskapet" over. Jeg prakker ikke på deg meninger. Lurer bare. Når folk snakker om det er det greit å vite hva det er snakk om for å få et nyansert bilde. Den smått ironiske setningen var ikke mynta på deg men prøvde å komme argumentet i forkjøpet .) Jeg har da ikke sagt du forsøker å prakke på meg mening.. Jeg ville bare klargjøre så godt jeg kunne. Det var ikke rettet mot noe spesielt. Men da er vi enige da Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Har hørt dette fra venstresiden andre steder. Hvorfor skal vesten importere hundretusner fra andre kulturer? Tanken er jo at multikultur er topp og alle kan leve side om side. Hvis det ikke fungerer i Irak hvorfor skal det fungere i Europa? Velferden tar slutt, desverre i vår levetid. Blir vi da et nytt Irak? Gjør den? Kilder på dette? Å nei, det var ren høyrevridd propaganda igjen ja, who could have guessed. Man trenger ikke å være høyrevridd for å være pessimist, noe som det finnes grunn til å være. I fremtiden kommer forholdet i antallet arbeidsføre og arbeidsuføre bare til å endre seg i feil retning, noe som betyr at stadig færre skattebetalere må støtte stadig flere mennesker. Overbefolkning verden rundt kommer til å gjøre at migrasjonskrisen bare fortsetter, noe som kan skape stadig økende økonomisk press på Europa. Automatiseringen kommer til å øke, og antall jobbmuligheter, spesielt lavlønnede, kommer til å synke. I dag har vi en offentlig sektor på 800 000, og "I 2010 mottok 717 952 personer sykepenger, sosialhjelp, uføretrygd, attføring, og arbeidsledighetstrygd i Norge." Selv en som fnyser av 'høyrevridd propaganda' må skjønne at dette ikke er bærekraftig. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Har hørt dette fra venstresiden andre steder. Hvorfor skal vesten importere hundretusner fra andre kulturer? Tanken er jo at multikultur er topp og alle kan leve side om side. Hvis det ikke fungerer i Irak hvorfor skal det fungere i Europa? Velferden tar slutt, desverre i vår levetid. Blir vi da et nytt Irak? Gjør den? Kilder på dette? Å nei, det var ren høyrevridd propaganda igjen ja, who could have guessed. Man trenger ikke å være høyrevridd for å være pessimist, noe som det finnes grunn til å være. I fremtiden kommer forholdet i antallet arbeidsføre og arbeidsuføre bare til å endre seg i feil retning, noe som betyr at stadig færre skattebetalere må støtte stadig flere mennesker. Overbefolkning verden rundt kommer til å gjøre at migrasjonskrisen bare fortsetter, noe som kan skape stadig økende økonomisk press på Europa. Automatiseringen kommer til å øke, og antall jobbmuligheter, spesielt lavlønnede, kommer til å synke. I dag har vi en offentlig sektor på 800 000, og "I 2010 mottok 717 952 personer sykepenger, sosialhjelp, uføretrygd, attføring, og arbeidsledighetstrygd i Norge." Selv en som fnyser av 'høyrevridd propaganda' må skjønne at dette ikke er bærekraftig. Du motsier tilsynelatende deg selv. På den ene sida sier du at det vil bli altfor få jobber i framtida til at alle kan få jobbe, samtidig sier du at det vil bli altfor få mennesker til å "støtte" de som ikke jobber. Hvordan får du dette til å gå opp? Kanskje er det snarere slik at det er en fordel at det blir stadig færre jobber, siden det også blir stadig færre arbeidstakere? 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Du motsier tilsynelatende deg selv. På den ene sida sier du at det vil bli altfor få jobber i framtida til at alle kan få jobbe, samtidig sier du at det vil bli altfor få mennesker til å "støtte" de som ikke jobber. Hvordan får du dette til å gå opp? Kanskje er det snarere slik at det er en fordel at det blir stadig færre jobber, siden det også blir stadig færre arbeidstakere? Nja, det kan godt hende at det 'går sammen' at det blir færre jobber samtidig som arbeidsfør befolkning synker. Men når vi allerede har stor arbeidsledighet i dag, og kommer til å ha det i overskuelig fremtid, så er det ikke utenkelig at 'forspranget' bare gjør vondt verre. Resultatet blir uansett det samme; stadig færre individer kommer til å måtte betale for livsoppholdet til en stadig økende andel av befolkningen. Dette må bety økt skattetrykk eller mindre velferd, i proporsjon til andelen av befolkningen som går fra å være arbeidsføre til å være arbeidsuføre. Endret 4. april 2016 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Innvandring i velferdssamfunn lønner seg ikke når de som innvandrer ikke har samme verdier og høy arbeidsmoral. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Du motsier tilsynelatende deg selv. På den ene sida sier du at det vil bli altfor få jobber i framtida til at alle kan få jobbe, samtidig sier du at det vil bli altfor få mennesker til å "støtte" de som ikke jobber. Hvordan får du dette til å gå opp? Kanskje er det snarere slik at det er en fordel at det blir stadig færre jobber, siden det også blir stadig færre arbeidstakere? Nja, det kan godt hende at det 'går sammen' at det blir færre jobber samtidig som arbeidsfør befolkning synker. Men når vi allerede har stor arbeidsledighet i dag, og kommer til å ha det i overskuelig fremtid, så er det ikke utenkelig at 'forspranget' bare gjør vondt verre. Resultatet blir uansett det samme; stadig færre individer kommer til å måtte betale for livsoppholdet til en stadig økende andel av befolkningen. Dette må bety økt skattetrykk eller mindre velferd, i proporsjon til andelen av befolkningen som går fra å være arbeidsføre til å være arbeidsuføre. Uenig. Ettersom nedgangen i jobber virker direkte proporsjonal med tilsvarende produksjonsvekst, så kan jeg ikke se automatikken i at velferden må ned. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Velferden må uansett ned hvis ikke skattenivået går opp. Hvis vi skal beholde velferdsnivået med færre skattebetalere og flere som tar fra potten må de som er igjen betale mer skatt. For min del er det noe bittert å tenke på at vi har massive og totalt unødvendig påtatte utgifter i forbindelse med innvandring som bare legger enda større byrde på meg selv og andre generasjoner. Det er vi og vårt avkom som kommer til å måtte betale for godhetsfestivalen som stortinget har holdt gående i 30 år mens generasjonen og politikerene som er ansvarlige belønner seg selv med tidenes feiteste pensjoner. Endret 6. april 2016 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) leste i går eller forrigår at usa har drept 100 sivile deriblant 25 barn i Jemen. var på text-tv. nå er det fjernet. noen som har sett dette andre steder? https://www.hrw.org/news/2016/04/07/yemen-us-bombs-used-deadliest-market-strike Endret 8. april 2016 av leifeinar Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 leste i går eller forrigår at usa har drept 100 sivile deriblant 25 barn i Jemen. var på text-tv. nå er det fjernet. noen som har sett dette andre steder? https://www.hrw.org/news/2016/04/07/yemen-us-bombs-used-deadliest-market-strike "Saudi Arabic led coalision using US bombs", hvordan får man det til å bli til at USA har drept sivile? Er det Norge som dreper om vi selger ammo og våpen som noen blir drept med? Isåfall er vi tidenes massemordere her oppi fjellheimen.. (ikke sarkasme, bare meningsutveksling, er veldig uenig i skyldspørsmålet her) Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Velferden må uansett ned hvis ikke skattenivået går opp. Hvis vi skal beholde velferdsnivået med færre skattebetalere og flere som tar fra potten må de som er igjen betale mer skatt. For min del er det noe bittert å tenke på at vi har massive og totalt unødvendig påtatte utgifter i forbindelse med innvandring som bare legger enda større byrde på meg selv og andre generasjoner. Det er vi og vårt avkom som kommer til å måtte betale for godhetsfestivalen som stortinget har holdt gående i 30 år mens generasjonen og politikerene som er ansvarlige belønner seg selv med tidenes feiteste pensjoner. Krav må settes, men om vi er gjerrige i prosessen med tanke på opplæring/integrering, så skyter vi oss selv i foten og da vil det bli dyrt på sikt. Da sitter vi jo med en haug av sjanseløse folk som ikke engang kan norsk eller i det hele tatt er interessert i noe annet enn å ta det piano på statlige subsidier og leve i fred. Du må huske på at bare denne tryggheten vi har her og at det er fred, er nok for mange som kommer ifra ett krigshelvete. Disse vil fort være tilfreds bare ved å slippe den slags, men vi må ta dem videre! Dette koster og det må man forstå. Man kan ikke først grine over kostnader, kutte dem til beinet for så å grine over manglende resultater. Kan ikke tenke meg ett eneste parti som har noe sånt som dette som mål, ikke en eneste nordmann heller. Det sier seg selv at det koster å være kar og invitere på fest, det har vi gjort og må også gjøre opp for oss på en måte som tilsier at vi får igjen for disse utlegg. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 "Saudi Arabic led coalision using US bombs", hvordan får man det til å bli til at USA har drept sivile? Er vel ingen som er i tvil at usa er motoren bak den krigen? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 "Saudi Arabic led coalision using US bombs", hvordan får man det til å bli til at USA har drept sivile? Er vel ingen som er i tvil at usa er motoren bak den krigen? At USA har en egeninteresse av å drepe uskyldige i Jemen betviler jeg stort jo. Disse bombene kunne like godt vært laget av Kongsberg våpenfabrikk eller i EU, men at vesten i det hele tatt selger våpen til dem er jeg jo selvfølgelig enig med er uansett helt uhørt. Problemet her er Saudi-Arabia som er en kvasi religiøs styrtrik umoralsk Islamistisk drittstat som støtter overgrep av uskyldige fullt ut, det er det land som ligger ideologisk nærmest IS og klart de kan gjøre dette på eget initiativ. USA er noen skjødehunder som opprettholder "vennskapet" med Saudi kun pga oljen desperate etter å ha en alliert i regionen (og å tjene penger på våpeneksporten), men det forandrer ikke at saken at det ikke er og var USA som bombet sivile i dette tilfellet. Saudi-Arabia burde ikke skjermes på noen måte, de er noen umoralske kvasi religiøse ekstremist svin og det har de vist gang på gang. Syntes det er utrolig at ikke NATO med USA har tatt grep her for lengst. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ikke under Saddam.Under Saddam så brukte muslimer giftgas mot sivilbefolkningen for å drive etnisk rensning. Saddam og hans familie kunne personlig gå inn i bryllup der bruden ble kidnappet, voldtatt og drept. De torturerte og drepte hvem de ville. De var en familie som etterlot seg uttallige massegraver. Saddam var på et personlig nivå blant verdens værste mennesker, en profesjonell sadist. Som statsleder var han personlig engasjert grusohmetene. Under Saddam var det muslimer som drepte muslimer i stor skala, særlig med bruk av militære mot sivilbefolkningen. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Ikke under Saddam.Under Saddam så brukte muslimer giftgas mot sivilbefolkningen for å drive etnisk rensning. Saddam og hans familie kunne personlig gå inn i bryllup der bruden ble kidnappet, voldtatt og drept. De torturerte og drepte hvem de ville. De var en familie som etterlot seg uttallige massegraver. Saddam var på et personlig nivå blant verdens værste mennesker, en profesjonell sadist. Som statsleder var han personlig engasjert grusohmetene. Under Saddam var det muslimer som drepte muslimer i stor skala, særlig med bruk av militære mot sivilbefolkningen. Ja, Saddam sitt regime var forferdelig. Men i forhold til hva Iraq har opplevd siden 2003, er nok Saddam en drøm i forhold til det nåværende marerittet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Ja, Saddam sitt regime var forferdelig. Men i forhold til hva Iraq har opplevd siden 2003, er nok Saddam en drøm i forhold til det nåværende marerittet.Det er jo tilstanden i Nord-Korea idag. Et land med en falsk fasade og konsentrasjonsleire, henrettelser og tortur på baksiden. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Ja, Saddam sitt regime var forferdelig. Men i forhold til hva Iraq har opplevd siden 2003, er nok Saddam en drøm i forhold til det nåværende marerittet.Det er jo tilstanden i Nord-Korea idag. Et land med en falsk fasade og konsentrasjonsleire, henrettelser og tortur på baksiden. Jo, men foreløpig sprer de jo ikke død, tragedier, lidelse og hat verden rundt slik som USA sitt regime. Så jeg vil påstå at blant de 2 er det USA som er verre. Nord Koreas reaksjoner er egentlig ganske logiske svar på at de fremdeles er i krig med USA. Men folk flest kan ikke se ting i sammenheng og tror Nord Korea har blitt slik ved magi eller noe slik. Nord Korea er en antithese til USA og er motreaksjonen til USA sin behandlingav landet siden Korea krigen, som teknisk sett enda ikke har blitt erklært over. At Nord Korea er slik det er, det er faktisk USA sin skyld. Men du ser sikkert Nord Korea isolert fra historie. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Finnes det noe jævlig i verden som ikke er USA sin skyld i dine øyne? Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Krav må settes, men om vi er gjerrige i prosessen med tanke på opplæring/integrering, så skyter vi oss selv i foten og da vil det bli dyrt på sikt. Da sitter vi jo med en haug av sjanseløse folk som ikke engang kan norsk eller i det hele tatt er interessert i noe annet enn å ta det piano på statlige subsidier og leve i fred. Du må huske på at bare denne tryggheten vi har her og at det er fred, er nok for mange som kommer ifra ett krigshelvete. Disse vil fort være tilfreds bare ved å slippe den slags, men vi må ta dem videre! Dette koster og det må man forstå. Man kan ikke først grine over kostnader, kutte dem til beinet for så å grine over manglende resultater. Kan ikke tenke meg ett eneste parti som har noe sånt som dette som mål, ikke en eneste nordmann heller. Det sier seg selv at det koster å være kar og invitere på fest, det har vi gjort og må også gjøre opp for oss på en måte som tilsier at vi får igjen for disse utlegg. Uenig. Å komme til Norge er ikke en menneskerett, og vi har i utgangspunktet ingen obligasjon til å dele ut norske statsborgerskap til utlendinger. Dersom noen finner veien frem hit av ulike legitime eller illegitime grunner og får tildelt statsborgerskap, så er det greit nok -- gjort er gjort. Men hvorfor i all verden skulle det bety at befolkningen som allerede er her skal tappes for ressurser for å 'trene opp' ankomstene? Idéen om at vi må jobbe for at innflyttere skal passe inn i samfunnet er å snu grovt på flisa. Det er deres plikt å integrere seg selv inn i samfunnet. Hvis de ikke er villige til å adoptere språket, kulturen, holdningene og normene våre uten å belaste oss, da er de i realiteten kolonister. Det vi ser i dag er at til tross for at avsindige mengder av felleskapets ressurser opp gjennom årene har blitt brukt på økonomisk støtte og diverse integreringspåfunn, så har muslimer likevel ikke klart å gjøre seg selv til en del av samfunnet vårt, og i stedet segregerer de seg fra resten fra av befolkningen -- som i alle andre vest-europeiske land. Vi må innse at det er umulig å kjøpe eller vedta integrering når innvandrerne ikke er interessert i å bli en del av samfunnet de flytter inn i. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Det vi ser i dag er at til tross for at avsindige mengder av felleskapets ressurser opp gjennom årene har blitt brukt på økonomisk støtte og diverse integreringspåfunn, så har muslimer likevel ikke klart å gjøre seg selv til en del av samfunnet vårt, og i stedet segregerer de seg fra resten fra av befolkningen -- som i alle andre vest-europeiske land. Har du noe som tilsier at muslimer ikke er integrert i samfunnet. At det finnes eksempler er helt klart, men hvordan er det generelt sett? Det fleste muslimer jeg møter (flere enn jeg gidder å telle) så er det stort sett venner, hyggelige butikkansatte, eller folk som i bybildet kanskje kler seg eller ser litt andereledes ut, men som både snakker norsk og har nokså norsk atferd. Hvor er dette store problemet det er snakk om? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå