sliz3r Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Heisann er på jakt etter en bruktbil til under 30 000, bilen skal bli brukt til øvelseskjøring og bruksbil i typ 1 - 2 år så er greit det ikke er altformye og henge fingrene med i den tiden. Og er det også noen vesentlige ting jeg bør spør/se på når jeg er og ser på bruktbil forutenom rust, registerreim, bremser og om den har vært i ulykker? Jeg har sett endel på audi a3 1998 - 2002 som er kjørt under 200 000 er dette en helt kurant bil og gå for i denne prisklassen? Vil helst ha en bil som ser helt ok utvendig og derfor sett endel på a3 da denne ser helt grei ut til og være en bil i klassen 20 - 40 000. Takker på forhånd for alle innspill og hjelp! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Tenk på pris på forsikring, og se etter japsebil. Toyota Carina E, for eksempel. Ikke tenk på status og utseende I DET HELE TATT. Det finnes TUSENVIS av A3'er som ser bedre ut enn en til 30 laken... Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Det er egentlig ett ganske greitt utvalg i denne prisklassen, for meg hadde det at en bil ikke har stått ute i flere år i kulde og sol vært viktig. Store soltak lekker alltid til slutt, stort faremoment på bruktbil. Manuelle vindu etc er nesten en fordel på tilårskomne bruktbiler. VAG har mye kluss med lås og spesielt om vinter. Har bilen ikke blitt tectylert flere ganger vil den ruste. Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 Tenker ikke noe særlig på status når jeg tenker på og handle a3, er mer fordi jeg liker bilen og kjørekomfort fra tyske biler. Forsikring heller er ikke noe problem, kjører bare ansvar og alle eiere over 23 eller 25 år som kjører bilen. Har sett litt på toyota ja da jeg vet bilene der er gode bruktkjøp og du får dem rimelige men faller ikke helt i smak. Falt også over en opel signum som var kjørt 180k, 2003 mod og eu godkjent til utgangen av 2017, men har aldri hørt noe om signum eller sett en på veien før, hehe. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Ville funnet så ny bil som mulig pga sikkerhet, kjørefølelse osv. Bensin. Altfor mye dyrt som kan ryke på diesel. Ikke VAG (VW/Audi//Skoda) Bmw/Mercedes er gjerne også utkjørt til 30k. Ikke fransk (Renault, Citroën, Peugeot) Eks: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72809659 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72686566 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72370551 Endret 23. mars 2016 av OleJohnny15 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 En slik A3 kan være et godt kjøp, en ca 99-00 modell i god stand bør du kunne få for rundt 20k i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå