HåvardGj Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Heisann jeg holder på å sette opp Squeezelite på RPi, og får noen merkelige problemer det som skjer etter at jeg i går kveld satte opp spilleren, ble den spiller nr4 i HS med instance Player_b827ebe69a50 men i dag tidlig, ble den plutselig spiller nr 2 med instance Player_000000000000, etter som jeg har skjønt det, er instance player_[MACAdresse], men mac-adressen har ikke forandret seg. for øyeblikket er det kun den som er tilkoblet nettverket, av rpi-ene jeg har... noen som har vært borti noe lignende eller har ideer på hva som kan være galt? Bilder HS - Squeezebox plugin status side Terminal på RPi, macadresse uthevet LMS instilinger for spiller LMS spiller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Sjekk i innstillinger til squeezelite, tror du har overkjørt valgt mac-adresse. Lenke til kommentar
HåvardGj Skrevet 29. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2016 noe som kan ha blitt tull er at jeg skiftet hostname på spilleren en gang tidligere, og da lå det gamle navnet igjen i config-fila. Så jeg gjorde det enkelt og slettet alle spillerene fra konfigurasjonsfila, og satte opp spilleren på nytt fra scratch... det gjorde susen. Sjekk i innstillinger til squeezelite, tror du har overkjørt valgt mac-adresse. lette igjennom alle instillingene, men fant ingen plass hvor mac-adressen var overstyrt. alt sto på automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå