AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Har funnet min store kjærlighet og jeg er veldig lykkelig om dagen men jeg har en liten bekymring/ irritasjon.. Han tror jeg som er alenemor er stinn!! Noe jeg ikke er og har også fortalt jeg ikke er!! I.o.m jeg har barn er vi ofte hos meg, noe som medfører at han spiser de fleste måltider hos meg og også tar seg kaffe/te og kjeks innimellom. Nå begynner jeg å kjenne på matbudsjettet at dette ikke går lenger.. Han har ved noen få anledninger kjøpt middager. Han har også kjøpt inn brus til helger men det virker som han kjøper det kunn til seg og ber mine barn ta en annen brus, når de spør om å få... Det skal sies at han nylig har kjøpt noen dyre gaver til både jentene og meg, men hadde han spurt ville jeg mye heller at han hadde kjøpt inn mat til oss alle, enn å gjort det, selv om jeg setter så klart veldig pris på det også. Merker at jeg har veldig problem med å si dette til han men nå går vi inn i påsken og jeg har ikke mulighet til å betale alt for oss av mat og kos. Må prøve å få sagt dette til han på en pen måte. Litt redd han skal komme med at "ja men jeg har jo kjøpt gaver til dere- det er jo ikke slik at jeg ikke bidrar!!" Eller er det jeg som er kjip her?? Anonymous poster hash: c8f61...321 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Det kan være så enkelt som at han føler han tråkker litt inn på dine enemerker, og heller ikke vil påtvinge dere sine matvaner. Gi ham følgende test: Når han ikke er med deg, så sender du ham en melding om han kan hjelpe deg med å handle inn til påske! Si på humoristisk vis at det blir for mye å skrive handleliste, så du stoler på hans valg i butikken til en familie på 4(?) ! Hvis han krever pengene tilbake, eller finregner på utgiftene etterpå, dump ham. Endret 23. mars 2016 av ozone Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Bor vedkommende alene, er han en oppegående fyr? I så fall bør han ikke ha noe problem med å se dine økonomiske utfordringer hvis du må betale så å si alt av hverdagsting. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg Hadde ikke tatt det på en negativ måte om du Hadde bedt meg bli med på matbudsjettet om jeg var en del av det. Lenke til kommentar
babben Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Er det ikke bare å si det som det er? Bare fortell han at din økonomi ikke klarer å fø alle 4 og du lurer på om han kan bidra med å kjøpe inn mat i ny og ne. Jeg ville styrt unna det å bruke ordet 'bidra' siden han mest sannsynelig føler han gjør det på andre måter. Dermed sier du ikke noe negativt om hva han gjør, men du guider han til hvordan han kan være mer til hjelp for deg/dere. Tar han opp dette med gaver forteller du hvor mye du setter pris på det han gjør, men bare at det ikke letter din økonomiske situasjon. Endret 24. mars 2016 av babben Lenke til kommentar
...... Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Gave er nettopp det, en gave - ikke noe bidrag, og har ingenting med øvrig pengebruk å gjøre. Han burde forstå at han bør bidra hvis dere tilbringer mye tid sammen, og hvis du sier det som det er så forstår han nok hvordan det er i din situasjon. Bare si det som det er, kanskje han ikke har tenkt så mye over det og trenger å høre det fra deg. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Har han stabil inntekt? Du bør sette deg ned å prate med han å si at du syns det er koselig å ha han på middags besøk men at det blir litt mye utgifter for deg i forhold til inntekt og si at han må bidra økonomisk. Han bør forstå det. Hvis han skal være i livet ditt og ikke bidra økonomisk blir det jo (økonomisk sett) som å få et nytt barn som spiser som en voksen du skal brødfø også... Han bør forstå at det ikke fungerer i lengden. Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2016 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 25. mars 2016 Takker dere for alle svar. Jeg snakket med han om dette og han forstod veldig godt- uten noe problem eller kleinhet. Han satte over penger på kontoen min og jeg handlet inn.) Anonymous poster hash: d5af1...622 10 Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Så bra at det løste seg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Be han være med på handleturer hvis han likevel er mye med dere. Han kan betale halvparten av det som handles inn f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå