Gå til innhold

Stortinget overkjørte NVE: Borettslag får fortsette med fellesmålingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vurderer sterkt å nytta solpanel på eit prosjekt med 19 leiligheter sidan bygget ligg med store flater rett mot syd. Det er ikkje kostnadseffektivt frå eit salsperspektiv sidan ein ikkje får utteljing for inntekter i prisen, men det er nesten for dumt å ikkje gjera det. Så dette var gode nyheter.

Enova gir ikkje tilskot til solenergi, viss det ikkje er basert på vannboren varme. Dei høyrdest forresten ut til å vera heilt i svima, og eg har ikkje tid til å springa etter dei i vekesvis med gode argument. Førebels ser installasjonskostnaden på solpanel ut til å vera ca. kr 1000,- pr m2 pr. leil. m2, og det er aksepteabelt. Det er likevel fleire dilemma ute og går.

Fordelinga av straumrekninga er og blir ein ego-sak. Dei fleste vil ha eigen straummålar i sitt sikringsskap, og energiverka er lite lystne på å gi ut minus målarar sidan det er abonnementet som er hovudinntekta - spesielt når straumen er så billig som no.

Så i praksis endar vel prosjektet slik NVE ynskjer likevel?

Lenke til kommentar

Eg vurderer sterkt å nytta solpanel på eit prosjekt med 19 leiligheter sidan bygget ligg med store flater rett mot syd. Det er ikkje kostnadseffektivt frå eit salsperspektiv sidan ein ikkje får utteljing for inntekter i prisen, men det er nesten for dumt å ikkje gjera det. Så dette var gode nyheter.

Enova gir ikkje tilskot til solenergi, viss det ikkje er basert på vannboren varme. Dei høyrdest forresten ut til å vera heilt i svima, og eg har ikkje tid til å springa etter dei i vekesvis med gode argument. Førebels ser installasjonskostnaden på solpanel ut til å vera ca. kr 1000,- pr m2 pr. leil. m2, og det er aksepteabelt. Det er likevel fleire dilemma ute og går.

Fordelinga av straumrekninga er og blir ein ego-sak. Dei fleste vil ha eigen straummålar i sitt sikringsskap, og energiverka er lite lystne på å gi ut minus målarar sidan det er abonnementet som er hovudinntekta - spesielt når straumen er så billig som no.

Så i praksis endar vel prosjektet slik NVE ynskjer likevel?

 

Kan borettsalget/sameiet stå som den offisielle kunden i tilknytning til nettselskapet, er det vel ingenting i veien for at borettsalget på eige iniativ installerar minusmålarar og internfakturera straumrekningen vidare. Det vil då vera borettslaget i felleskap som inngår avtale med ein kraftleverandør.

 

Legg til litt lokal el-produksjon og kanskje eit batterilager, så begynnar å likna veldig på eit mikronett, som blant anna er bygd ut i den tyske landsbyen Feldheim. Det har ført til at dei berre betalar 2/3 av ordinær straumpris/nettleige.

http://www.neue-energien-forum-feldheim.de/index.php/en/self-sufficient-village

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...