kralmli Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Hei. Starter med en kort oppsummering: For noen dager siden hoppet drivreima av min A6 1.9 tdi 2000 mod. pga. at reimstrammern av en eller annen grunn har bøyd seg. I stedet for å kjøpe en ny strammer kjøpte jeg da en audi a4 som tiltenkt delebil med samme motor for å få satt i stand a6'n før påska. Betalte kun vrakpant da selger ikke hadde behov for bilen lenger. Planen var selvfølgelig å flytte strammern fra a4'n over på a6'en. Det jeg ser etterhvert er at A4'n antakeligvis er i bedre stand enn a6'n. Den er fullt kjørbar, men ikke eu-godkjent, så jeg hentet den på prøveskilt. Kan ta en oppsummering over hva jeg vet om av feil og mangler på begge biler. A6: ulyder i forstilling, liten oljelekkasje, bremseskiver og klosser foran, skiltlys, vindusspylermotor bak, påbegynnende rust i samtlige hjulbuer. Kan også nevne at den er litt tungstartet når den er kald, og at den går i nødmodus ved akselerasjon i motbakker på litt høyt turtall. Skal inn til EU-kontroll innen november. Har gått 294000 km, reg.reim byttet ved 250000 km. A4: Bremseskiver+klosser foran, hjullager (mulig bare stramming), pusser- og spylermotor bak, kanskje noe forstillingsdeler, men hører ingen ulyder, sprekk i frontrute. Denne skulle vært eu-kontrollert i 2015. Har gått 240000 km. Reg.reim og topp byttet nylig. Har bestemt meg for å flytte strammern over fra a4'n, da jeg må ha bil snarest, men skal bestille ny strammer til den for å ta EU-kontroll på a4'n nå for å se hvor mye som må gjøres. Ønsker bare å høre hva dere mener om dette. Takker for seriøse svar! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 A6en har sikkert gåen turbo. (Turbo actuator ikke fungerer) Tungstartet: kan være bare glødeplugger. A4en har sikkert ny turbo også pga ny topp. Pga rusten er A6en ikke mye å satse ny tur turbo på. Dersom motor ikke står på tvers er det ikke så sykt vanskelig å bytte selv. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Begge har langsstilt motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå