aklla Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg skal snart begynne å pusse opp mitt andre soverom, det første jeg tok rev jeg helt og satt opp gipsplater, men den jobber gidder jeg neppe igjen. Men, veggen består av trefibermasse("myke" trefiberplater(?) man kan trykke litt inn ved å presse) med glassfiberstrie, kan jeg helsparkle eller bruke renovasjonsduk på denne eller kommer det til å sprekke opp raskt? Evt. hva annet kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Har du vurdert å legge rehabiliteringsplater i 6mm gips utenpå de gamle platene? Ev legge smartpanel utenpå? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 Problemet med smartpanel er at jeg da må ha noe som går gjennom trefibermassen og inn i treverket bak, altså, over 2cm kramper for at det skal ha noe feste. Har også smartpanel på stua, gangen og kjøkkenet, tenkte det var greit å variere det litt på soverommene. Men, klart, jeg kan jo ta en annen smartpanel enn den jeg har ellers. Er nok bedre å rive ned trefibermassen om jeg skal sette opp rehabiliteringsplater eller smartpanel. Er ikke så mye jobb å rive den men å sette opp gips endte i ca 5x mer arbeid enn jeg trodde, i stedet for 2x som jeg egentlig regner med ellers Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 du får jo nye slette smartpanel nå. Har du sett på dem? walls2paint heter dem.. tror de fleste byggsjapper har dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Problemet med smartpanel er at jeg da må ha noe som går gjennom trefibermassen og inn i treverket bak, altså, over 2cm kramper for at det skal ha noe feste. Du kan lime smartpanelen, trenger ikke skru/spikre/stifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå