Gå til innhold

Får ikke koblet på med kabel? Netgear


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat flyttet til et nytt sted. Det er et stort hus med 4 leiligheter og alle bruker samme nett. Tror alle (ihvertfall jeg) Har fått utdelt denne:

 

http://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/Netgear_WN3000RP_100NAS_WN3000RP_Universal_Wi_Fi_Range_818775.jpg

 

På den er det en inngang for ethernet-kabel, men jeg får ikke noe nett gjennom den. Utleier sier at det ikke går, men er dette sant?

Nettet er ikke akkurat veldig godt å bruke med alle på samtidig, så hjelper lite med trådløst. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis utleier sier at det ikke går, hvorfor ga han deg den da?

 

Det der er en repeater, det vil si at den tar imot det trådløse nettet og forsterker det, eller man kan koble til med kabel hvis man vil det.

 

Repeateren må kobles til det trådløse nettet i huset først via innstillingene for at den skal virke, dette gjøres vanligvis via nettleseren. Er dette gjort?

Lenke til kommentar

Jeg har en boks som ser lik ut, men uten modellnummer det vanskelig å være sikker. Min funker fint men den må settes opp som TMB skriver. Skal innrømme at det var litt fikling før den kom opp men etter det har den funket.

 

Kabel brukes hvis du vil bruke den som aksesspunkt eller som trådløs extender med kabeltikobling til f.eks. PC'en som skal kobles til nettet.

Om den skal brukes som ren trådløs extender, dvs å utvide området som dekkes av det trådløse nettverket så må den settes opp til det og da bruker du heller ikke kabel.

Lenke til kommentar

Ja, jeg får nettet mitt gjennom den, så derfor jeg har den. Men er det noe jeg kan gjøre for å få tilgang til kablet nett? Er lei av dårlig signal

 

Når du sier at du får nettet gjennom den, betyr det at du får trådløst nett fra den boksen ? 

Hvordan kommer nettet inn i boksen, via strømnettet eller trådløst ? 

Lenke til kommentar

Ja, jeg får nettet mitt gjennom den, så derfor jeg har den. Men er det noe jeg kan gjøre for å få tilgang til kablet nett? Er lei av dårlig signal

Hvis man plages med dårlig signal så bruker man ikke repeater. Repeater lager problemer uansett. Kablet nett fra ruter (evnt med AP) løser alle problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...