Colin Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Heisann Jeg har følgende maskin: Abit KT7A hovedkort AMD Athlon 1.13ghz @ 266mhz fsb Asus V7700 GF2 GTS Pro 64mb 1024mb pc133 sdram Aopen DVD spiller Memorex 12x cd-brenner Western Digital WD400BB harddisk SB Live! Realmagic H+ Jeg har følgende "problem": Når jeg skrur på maskina, dvs. kald-start, så må jeg i 95% av tilfellene trykke reset etter noen sekunder for at maskina skal boote. Jeg leste på et annet forum at det *kunne* være skjermkortet som trakk for mye strøm under oppstart, slik at alle delene (harddisker og skjermkort) ikke klarte å starte ordentlig. De løsningene som sto foreslått der har ikke funka. Jeg har derfor to spørsmål: 1. Noen som har hatt dette problem, og løst det? Hva gjorde du i så fall? 2. Hvis dette er noe jeg må leve med, kan det på noen som helst måte skade hardware? Pål Lenke til kommentar
Colin Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Glemte å si at jeg har 340W strømforsyning, så det bør jo i utgangspunktet holde. Pål igjen Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Hvilke bios har du? Prøv å flashe med siste bios, hvis du har en gammel bios er det mulig at Live kortet lager krøll. Abit er ganske følsomme for SB Live bugen, så det er viktig med den siste biosen! Også gå igjennom bios prøv 'failsafe' og 'optimiced' se om det hjelper. _________________ __FooKer__ 'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!' [ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2001-10-21 23:54 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Jeg bruker versjon 3C, som ikke er den nyeste. De senere har blitt rapportert å øke cpu-temp noe vakent, og jeg kjenner flere som har dette hovedkortet med den biosen uten problem. Dette problemet oppsto også på første boot, hvor alt som sto i var skjermkort (TNT2 Ultra) og harddisk, cd-rom osv.......altså ikke Live! kortet. Kan det være en kødden strømforsyning? Er et Chieftech Dragon kabinett, og jeg trodde de var ok. Pål Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg hadde samme problemet. Løsningen er å aldri skru av maskinen. Kristian Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg HAR dette problemet jeg og. Hvis maskinen er kald (dvs. ikke brukt på 8-9 timer - skjer jo sjeldent :smile: ) så kommer det en lyd når jeg slår på maskinen (piiiiiiiiiiiip-piiip-piiip). Så høres det ut som om den booter windows, og det er jeg ganske sikker på at den gjør også for neste gang jeg starter den så kommer "you shut down windows incorrectly"-meldingen. Skjermen vil ikke slå seg på første gangen. Hvis jeg venter noen sekunder og trykker reset så kommer den. Sist jeg flasha BIOS'en er et år siden tror jeg. Både for HK og skjermkort. Dette er jo egentlig ikke et problem, heller et irritasjonsmoment. Jeg har: Abit KA7-100 hovedkort med o/c Athlon 700@854 Asus V7700-Deluxe skjermkort Lenke til kommentar
Colin Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Joda, er jo kun et irritasjonsmoment. Og har funnet ut at årsaken er kompatabilitet mellom hovedkort (Abit KT7A) og skjermkort (Asus V7700 Deluxe, uansett ram-mengde). Er visst heldig som får bootet i det hele tatt :smile: Pål Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 har selv det samme problemet, når jeg starter pc-en så går bare vifta, så må jeg kutte strømmen bak på kabinettet. så kan jeg skru på maskina. har selv: abit kt7a duron 800 geforce 2mx et dritt lydkort fra creative fant en side på nettet hvor det stod forskjellige forslag for å løse problemet http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm se litt på venstre siden av sida og trykk på linken boot/restart/shutdown. har ikke prøvd å teste ut de forskjellige løsningene, fordi det bare er et irritasjonmoment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå