Gå til innhold

Undersøkelse om selvbygging av PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann, her var det mye som var mangelfullt ja. 

Spm 2: Aldersspekteret burde vært større. Trinnene er fine noe, men opp til 43 år er litt vel lite. 

Spm 3: Hvordan kategoriserer man en selvbygget pc som er kjøpt brukt?

Spm 4: Burde vært flervalgsmuligheter. F. eks kan både pris og reklame være valg som påvirker et kjøp. 

Spm 5: Samme som punkt 4.

Spm 6: Samme som punkt 4. Flere verktøy kan ha vært brukt. 

Spm 7: Burde kun bli aktivert hvis "Ferdigbygget" i spørsmål 3 er valgt.

Spm 8: Hva slags tjeneste er det snakk om? Hva forsøker du å komme frem til med dette spørsmålet? 

Tips: Når jeg hadde faget om undersøkelsesmetoder på skolen fikk vi beskjed om at det er dårlig praksis å endre på en eksisterende survey. Du bør heller stenge den som eksisterer og opprette en ny som er forbedret. (edit)

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Hei.

Takk for alle svar :) 

Kan informere om at dette ikke er noe doktorgradsavhandling og jeg trengte bare svar på noen enkle spørsmål som bygger opp under noen små teorier jeg har om et valgt tema. Beklager hvis enkle spørsmål gjorde dere irriterte.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for alle svar :)

Kan informere om at dette ikke er noe doktorgradsavhandling og jeg trengte bare svar på noen enkle spørsmål som bygger opp under noen små teorier jeg har om et valgt tema. Beklager hvis enkle spørsmål gjorde dere irriterte.

Jeg tenkte også å hjelpe deg ved å svare på undersøkelsen din. Men det ble fort klart at begrensningene i undersøkelsen ikke ville gjøre meg i stand til å svare korrekt på flere av spørsmålene. Så da avbrøt jeg undersøkelsen, ettersom jeg antok at det er bedre med nøyaktige svar, en regelrett feil svar. Jeg tror ingen her er irritert på deg eller spørsmålene. De, som jeg, har bare valgt å hjelpe deg utover undersøkelsen din med litt konstruktiv kritikk.

Problemet slik det står nå er at du har kun fått svar fra en begrenset gruppe mennesker. Og som du sier selv ønsket du bare bygge opp under en teori du allerede har. Det er dette du får kritikk for. Spørsmålene og svaralternativene ser ut til å være utformet på en slik måte at resultatet skal underbygge en konklusjon du allerede ser ut til å ha kommet til. Det gjør undersøkelsen verdiløs, selv til sitt formål. Du ender opp med at "60% of the time, it works every time"..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...