Gå til innhold

Samsung 9505, spille av 4k filmer

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt ny tv, men sliter litt med å få 4k til å fungere ordentlig. Jeg har ikke noe 4k avspiller, men har forsøkt å bruke pcen. Det lagger, selv med bruk av HDMI rett fra pcen, så sikkert pcen som er for dårlig.

Jeg kan overføre gjennom nettet, men da blir den stående å bufre vært minutt ca så det også er håpløst. Jeg har trådløst nå og bruker 2ghz nettet, hjelper kanskje hvis jeg bruker kabel?

En annen ting jeg vurderer er å bruke en bærbar ssd disk som jeg bare kobler rett i tven.

Evt er det noen enklere måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få nytte av fiberen din bør du helst legge opp kabel. Trådløst selv med nye standarder er ikke alltid å stole på. Selv kobler jeg streamigdingsene i en switch som går i laptopen. Den har god link til aksesspunktet og dermed funker streamingen bra. Enkelt å sette opp hvis du setter trådløskort sammen med TP-nettverksutgangen i bridge-mode.

Lenke til kommentar

Jeg bruker allerede netflix, men poenget er at jeg vil kunne streame 4k fra pcen til tv. Jeg har fått kablet tven da jeg har uttak rett bak den, men pcen er fortsatt trådløst.

Har ikke så peiling på nettverk, men startet en annen tråd om hvordan jeg bør sette det opp. Hvis jeg får alt kablet er jo det selvsagt det beste. :)

Kjøpte en ekstern harddisk med usb3 sålenge og det ser ut til å fungere supert, bare noe tungvindt mtp at jeg da må føre over alt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...