Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg omskjære meg?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å omskjære meg. Det er kun for det kosmetiske, altså at det ser bedre ut og er mer innbydende. Jeg har sjekket litt rundt på nettet for og imot, men det er jo egentlig ingenting negativt annet enn at man kan miste noe følelse, men da holder ut lengre ved sex.

Er det noen her som er omskjært? Og hva syntes egentlig folk? Hvor er det isåfall man kan utføre en slik enkel "operasjon"?

Anonymous poster hash: e8373...345

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort det av medisinsk grunnlag, og det har gått helt fint etterpå. Ingen problem.

Når det er sagt, jeg ville aldri gjort det av kosmetisk grunnlag, selve prosedyren er (eller var ihvertfall for meg) smertefull selv under bedøvelse, du vil ha smerter et par uker etterpå og må vente et par måneder før du kan "bruke den til noe".

Singleplayer kan være noe mer stress logisk nok.

Skal du dekke dette selv, (som du må uten skikkelig grunnlag) må du slenge noen tusenlapper på bordet. Med mindre du har tenkt å bruke hagesaksa hjemme, men da blir det nok ikke et godt resultat.

Her kan det forresten gjøres: https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Urolog/

TS etter opr:

ohgod.jpg

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det av medisinsk grunnlag, og det har gått helt fint etterpå. Ingen problem.

Når det er sagt, jeg ville aldri gjort det av kosmetisk grunnlag, selve prosedyren er (eller var ihvertfall for meg) smertefull selv under bedøvelse, du vil ha smerter et par uker etterpå og må vente et par måneder før du kan "bruke den til noe".

Singleplayer kan være noe mer stress logisk nok.

Skal du dekke dette selv, (som du må uten skikkelig grunnlag) må du slenge noen tusenlapper på bordet. Med mindre du har tenkt å bruke hagesaksa hjemme, men da blir det nok ikke et godt resultat.

Her kan det forresten gjøres: https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Urolog/

TS etter opr:

ohgod.jpg

Måtte du sy da du ble omskjært? Jeg tenkte mer på å ta en omskjæring hvor man "bare" kuttet vekk noe av forhuden, ikke hele liksom. Slik at forhuden liksom er bak penishodet.

Anonymous poster hash: e8373...345

Lenke til kommentar

Yepp, samme her.

Det kuttes rundt, huden sys så fast i penishodet (stingene forsvinner etter noen uker), rett på oversiden av starten på det, blod blir det nok av ;)

Blødningene stoppes ved å sende strøm igjennom kroppen, fra blødningssted, dermed smeltes blodåren.

Du tenker kanskje "Det er bare hud", men det er ganske mye mer omfattende en det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En bekjent av meg ble omskåret for et års tid siden eller så, pga trang forhud.  Han kunne knapt bevege seg de to påfølgende ukene, var borte fra arbeid i mer enn en måned og sa det var i særklasse det mest smertefulle han noensinne hadde opplevd.  Han hadde også en god del ubehag i lang tid etterpå, muligens også i dag, uten at jeg har noen detaljer om akkurat hva årsaken var eller er.  Det er jo grenser for hvor mye man vil spørre og grave...

Hans opplevelse er sikkert ikke normen, for da ville vel ingen inngi seg på denslags, men det kan jo være greit å hvite litt om hva man risikerer om ting går skeis.  Inngrepet ble forøvrig gjort på en velrenommert privat klinikk og ikke i et smug bak butikken til den lokale slakteren, bare så det er sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å omskjære meg. Det er kun for det kosmetiske, altså at det ser bedre ut og er mer innbydende. Jeg har sjekket litt rundt på nettet for og imot, men det er jo egentlig ingenting negativt annet enn at man kan miste noe følelse, men da holder ut lengre ved sex.

Du får mindre penis da. Og den blir dårligere i bruk. Hvis du vil holde ut lengre så finnes det mye bedre måter. Start-stopp teknikk, øke kardiovaskulær kapasitet, og medisiner f.eks.

Lenke til kommentar

Om du gjør dette er det kanskje en liten positiv effekt, mens sansynligheten og omfanget av at det blir negativt og at du angrer er så utrolig mye større. Og husk, du får ikke gått tilbake på det. Å holde lenger er ikke det samme som å miste følelse. Mindre følelse betyr også mindre nytelse, og du kan risikere å slite med å komme i det heletatt. Så gjør heller som misanthrope foreslår og gjør noen øvelser. Det gir mindre/ingen risiko, og sexlivet blir mye bedre for deg.

Lenke til kommentar

Hvis ikke du har noen medisinske eller religiøse grunner synes jeg du bør droppe det. Det fører ikke med seg noen særlig positivt, men har sjansen for negative følger.

Du sier det er kosmetiske årsaker, men jeg har aldri hørt noen si at de synes det er bedre med en omskjært pikk. Hvertfall ikke i Norge. I USA har de en kulturelt betinget forkjærlighet for omskjæring. Europa og Norge er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på full omskjæring hvor absolutt hele forhiden blir fjernet og det syes stramt sammen.

Jeg ønsker å ta en omskjæring hvor man bare fjerne "halve". Er det mulig? Da vil det forhåpentligvis ikke være noe "hud" som er løst når den er stiv?Anonymous poster hash: e8373...345

Jeg som skrev inlegget litt lenger opp hvor jeg sier du ikke kan fikse det igjen om du angrer.

Ja, det er mulig. Det er gjort på meg, men det har samme konsekvens som jeg nevnte tidligere. Kun med unntak at du kan dra huden frem om du vil, men den glir tilbake om du slipper den. På meg ble dette gjort pga for mye forhud som barn. Eneste jeg husker er smertene det påførte meg. De klarte å fjerne litt for mye, slik at jeg ble slik du ønsker. Og det har ødelakt mye av mitt sexliv. Jeg kan holde ut lenge, men når det nesten ikke kjenns og jeg får problemer med å komme er det ikke noe behagelig. Selv kjæresten fikk dårlig selvtillit fordi ho trodde det var hennes skyld at jeg ikke kom. F.eks det å bli sugd er helt uten glede for meg, siden man da hovedsakelig stimulerer penishodet.

Anonymous poster hash: ce9cc...b23

Lenke til kommentar

Tja, all den tid kvinner til stadighet tyr til kniven for å fikse på stellet sitt, ser jeg ingen grunn til at vi mannfolk skal la det være.

Ønsker du å gjøre dette, så kjør på - du er en voksen mann og bestemmer selv hvordan du vil at kroppen din skal se ut, og så lenge du takler konsekvensene av det er det jo ingenting å lure på.

Tilbakestående munnpustere som omskjærer små barn, derimot, burde begraves under fengselet.

Anonymous poster hash: 5b240...af0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...